جنبش انقلابی کردستان یکی از مبارزین پیگیرش را از دست داد!

اطلاعيه نمايندگى كومه له- سازمان كردستان حزب كمونيست ايران در خارج كشور: جنبش انقلابی کردستان یکی از مبارزین پیگیرش را از دست داد!

باخبر شدیم که متاسفانه رفیق عبدالرحمن بانوج (کاک عبدل), سحرگاه روز پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت، در سن شصت و یک سالگی بر اثر سکته قلبی جانش را از دست داده است.

«کاک عبدل» اهل روستای «گوگجه» سرشیو مریوان و از خانواده ای زحمت کش و دردآشنا بود و نابرابری و استثمار سیستم سرمایه داری را با پوست و استخوان در تمام دوران زندگی خود تجربه کرده بود و به همین دلیل از همان ابتدا پیگیرانه و تزلزل ناپذیر زندگیش را وقف تقویت جنبش انقلابی کردستان و آرمان رهایی کارگران و زحمتکشان نمود.

رفیق «عبدل»در جنوب کردستان و بخصوص سقز، مریوان، ژاورود، کلاترزان و سنندج کمونیستی شناخته شده و قابل اعتماد بود.با وجود بیماری و مشکلات اقتصادی همیشه با انرژی در جمع رفقا حضور می یافت و وجودش امیدبخش و مایه دلگرمی بود.

رفیق «عبدول» با دقت تحولات ایران و بخصوص کردستان را پیگیری میکرد و در برابر هرگونه راست روی قاطعانه می ایستاد و همین ویژگی او را در ميان رفقا هرچه محبوب تر و قابل اعتماد تر کرده بود.

رفیق«عبدل»در جریان خیزش سراسری اخیر با امیدی وصف ناپذیر، از حقانیت سوسیالیسم و جنبش انقلابی کوردستان دفاع می کرد و با در اختیار گذاشتن تجریبات ارزنده خود، نسل جدید مبارزان انقلابی جنوب کردستان را در ادامه مبارزه تا سرنگونی جمهوری اسلامی و سیستم نابرابر سرمایه داری، همراهی می نمود.

نمایندگی کومه له در خارج از کشور جان‌باختن رفیق عبدالرحمن بانوج (کاک عبدل) را به خانواده، اطرافیان و رفقایش تسلیت گفته و خود را در  غم و اندوه آن ها  شریک می داند.

یاد عزیزش گرامی باد!

نمايندگى كومه له- سازمان كردستان حزب كمونيست ايران در خارج كشور

پنجشنبه  اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برابر با یازدهم می ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate