محاکمه مجدد عسل محمدی از حامیان طبقه کارگر قویا محکوم است! 

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عسل محمدی، از حامیان طبقه کارگر روز دوشنبه ۴ بهمن ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. او در تاریخ ۱۵ آبان ‌ماه ۱۴۰۰ امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱ آذرماه با تودیع وثیقه آزاد شد.

در جریان این جلسه که در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام با مصادیقی از جمله شرکت در کمپین ” شکنجه‌ی سفید و عضویت در محافل مارکسیستی” برگزار شد، قاضی به دلیل نبود مستندات کافی و در نظر گرفتن دفاعیات، پرونده عسل محمدی را به بازپرسی ارجاع داد.

در چند سال اخیر در اجرای سیاستهای نئولیبرالیستی سرمایه داری جهانی، در ایران نیز استثمار و بی حقوقی مطلق کارگران که منجر به فقر و فلاکت شده، شدت بی سابقه ای بخود گرفته است. اخراج و بیکارسازی و قراردادهای سفید امضاء ، کاهش دستمزد و بالا کشیدن حقوق معوقه، لغو ابتدایی ترین بیمه های اجتماعی کارگری، تحمیل قوانین ضد کارگری در باز گذاشتن دست کارفرماها، بیش از پیش زندگی کارگران را به ورطه نابودی کشانده است در چنین شرایطی دامنه اعتراضات و اعتصابات کارگری در ایران ابعاد وسیعی به خود گرفته است. حکومت جمهوری اسلامی که توان پاسخ به خواستهای طبقه کارگر و دیکر اقشار جامعه را نداشته است، طبق روال همیشگی بی رحمانه به سرکوب اعتراضات و همچنین فعالین جنبش کارگری  و زندانی نمودن آنها و دیگر زندانیان سیاسی پرداخته است. هزاران کارگر زحمتکش و انسانهای آزادیخواه که برای خواستها و مطالبات اولیه خود مبارزه میکنند، نه می توان آنها را متهم و وابسته به گروه های سياسی دانست، به خشونتی متوسل شده اند که به خشن ترين شکل محاکمه و زندانی شوند. 

سران و حاميان نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی باید بدانند با سرکوب، زندان، شکنجه و دادن حکمهای سنگین و اعدام  نمی توان مانع از پيشروی جنبش کارگری و دیگر جنبشهای اجتماعی شد که از دل تضادها و تعارضات جامعه ی طبقاتی سر بر می آورند. جنایتکارانی که با استثمار کارگران و زحمتکشان، سانسور و اختناق، زندان و شکنجه رويای به موزه ی تاريخ سپردن مبارزه طبقاتی و راديکال کارگران را می بینند، اکنون با کابوس بهم پیوستن جنبش کارگری و جنبش معلمان، زنان، بازنشستگان و دانشجویی….. روبروهستند، که هر روز در کف خیابانها خواستها و مطالبات مشترکشان را فریاد میزنند. عسل محمدل از حامیان طبقه کارگر محصول مبارزه طبقاتی این جنبشهای اجتماعی و خیزشهای دیماه ۹۶ و آبانماه ۹۸ است که موجودیت و مشروعیت جمهوری اسلامی را زیر سوال برده و خواهان سرنگونی آن شدند. 

تنها به نيروی مبارزه متحدانه جنبش ها با محوريت طبقه کارگر است که می توان موجب لغو محاکمه مجدد عسل محمدی و آزادی بی قید وشرط او و دیگر زندانیان سیاسی در بند همچون زینب جلالیان و سپیده قلیان شد.

” کمیته زنان “ نهادهای همبستگی با جنبش کارگری- در خارج کشور ضمن محکوم کردن دستگیری و زندانی نمودن عسل محمدی فعال کارگری، همواره برای آزادی کارگران زندانی و دیگر زندانیان سیاسی تلاش می نماید. ما باید صدای عسل محمدی و دیگر زندانیان دربند باشیم. از  نهادهای کارگری بین المللی می خواهیم ضمن محکوم نمودن جمهوری اسلامی خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط این فعال کارگری و دیگرزندانیان سیاسی درایران شوند.

ما پیگیرانه خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط عسل محمدی و دیگر زندانیان سیاسی هستیم!

سرنگون باد جمهوری اسلامی!

 

۲۶ ژانویه ۲۰۲۲

nhkommittehamahangi@gmail.com

https://t.me/nahadhayehambastegi

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate