زندانی سیاسی آزاد باید گردد!   زندان، شکنجه، اعدام ملغا باید گردد!

زندانی سیاسی آزاد باید گردد!   زندان، شکنجه، اعدام ملغا باید گردد!

سپیده قلیان ؛ مدافع کارگران هفت تپه ، سمبل ایستادگی در برابر شکنجه ها و  ‌افشاگر شیوه های اقرار گیری همچنان در زندان در حال بیماری، استوار ایستاده و رژیم زن ستیز سرمایه داری اسلامی در تدارک کشتن او در زندان است .

زندانیان سیاسی به راستی زندان رابه سنگر مهم دیگری از مبارزه و مقاومت تبدیل کرده اند، اعتراضات دائمی در زندان،  زندانیانی که به تازگی از زندان آزاد می شوند و در صف مقدم مبارزات مردمی می ایستند و با افشاگری و پیام های ضرورت پایداری، به مبارزه شان ادامه می دهند. در این میان سپیده قلیان را به حق می توان یکی از پیشتازان این مقاومت و مبارزه دانست. زن آگاه و مبارزی که در دفاع از حقانیت کارگران نیشکر هفت تپه به زندان افتاد، مورد انواع شکنجه ها قرار گرفت و بارها به زندان های مختلف تبعید شد، ولی سرافراز و مقاوم ایستاد و سرخم نکرد، موقتاً با وثیقۀ سنگین آزاد شد،…و باز او را با پرونده جدیدی بازداشت کردند. 

او در یکی از پیام هایش گفت: “آبان ماه نشان داد که نسل های بعد با زبان دیگری با شما سخن خواهند گفت“. به درستی گفت و شاهدیم که زنان زندانی و مادران  و همسران زندانیان سیاسی ، امروز چگونه شجاعانه با زندانبانان و کل حاکمیت سخن می گویند. او همچنین گفت: ” من و اسماعیل بخشی که سهل است، پنج هزار کارگر هفت تپه را هم جلوی دوربین بنشانید و از آنها به زور کابل و باتوم اعتراف اجباری بگیرید، باز هم چیزی از اصل داستانِ این که شما ستمگر و فاسد هستید، کم نخواهد کرد“. آگاهی طبقاتی در خون و رگ این زن پرتوان و مبارز است که این چنین با ستمگران سخن می گوید.

سرانجام او را به زندان بوشهر تبعید کردند و اکنون با نهایت تآسف خبر می رسد که به کرونای شدیدی بدون مراقبت و مداوا مبتلا شده. زمان چندی از قتل عمد زنده یاد بکتاش آبتین به این شیوه نگذشته که اینک برای سپیده ، نطع* خونین مرگ گسترده اند، تا این عزیز را هم بی سروصدا و به حساب کرونا از ما بگیرند. 

 “سپیده در حال دمیدن است”

سپیده خوش دمید، زیبا دمید، شجاعانه دمید، با نیروی استقامت و توانی که در او هست و با تعهدی که برای رهایی انسانیت دارد، یقیناً می کوشد که همچنان بدمد. برماست که به کوشیم تا این خورشید زمینی را برای ادامۀ درخشیدن، تابیدن و دمیدن ، از ما نگیرند.

نهاد های همبستگی درنشست سالانه خود، مبارزه برای رهایی زندانبان سیاسی را بعنوان یک وظیفه مبرم و ضروری در دستور کار گذاشت و دراین راستا ، “کارگروه  برای رهایی زندانیان سیاسی” راسازمان داده است . تلاش برای بهبودی و رهایی سپیده قلیان و همه  زندانیان سیاسی، هدف و از وظایف مهم ما است. ما دست همکاری با تمامی نیروهای مترقی آزادیخواه و مدافع حقوق انسانی درازمی کنیم و مبارزه برای آزادی بدون قید ‌شرط سپیده و همه زندانیان سیاسی را امری مشترک و ضروری میدانیم.

“کارگروه  برای رهایی زندانیان سیاسی”-

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

۱۵ اسفند ۱۴۰۰  – ۶ مارس ۲۰۲۲ 

************************
* – نطع: سفره چرمی *

کار گروه برای رهایی زندانیان سیاسی ایران

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور                          solidarityciwm@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate