آخرین میخ به تابوت شوراهای اسلامی ضد کارگری و امنیتی در ایران کوبیده میشود!

شوراهای دست ساز رژیم سرمایه داری اسلامی از فردای به قدرت رسیدن، با سرکوب تشکل های مستقل و شوراهای کارگری جایگزین شدند. شوراهایی که علت وجودیشان یاری رسانی به دولت و کارفرما و ساکت کردن کارگران، منحرف کردن مطالبات و خواسته های کارگری، جاسوسی و لو دادن فعالین کارگری، در یک کلام ژاندارمان امنیتی رژیم در محیط های کاربوده و هستند. شوراهای اسلامی و خانه کارگر چهره کریه رژیم درمراکز کاری هستند و تا امروز از طرف کارگران و جنبش کارگری پذیرفته نشده اند. سندیکای کارگران نیشکرهفت تپه دردومین روز اعتصاب اخیر خود درب اطاق شورای اسلامی را گل گرفتند . کوبیدن میخ به تابوت شوراهای اسلامی قبلن نیز در سایر مراکز کاری منجمله توسط کارگران سندیکای شرکت واحد و نیز فولاد ملی اهواز صورت گرفته بود.

شوراهای اسلامی ضد کارگری وبازوی امنیتی رژیم اسلامی سرمایه داری ،در سطح جهانی نیز سعی به نمایندگی کارگران را در رویای خود پروراندند و دستچین های خود را به عنوان نمایندگان کارگران ایران جا زدولی خوشبختانه با حضور فعال نهادهای همبستگی و دیگر تشکلهای مدافع کارگران افشا و خواست اخراج آنها در نشست های بین المللی بارها تاکید شد.

چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ از طریق کانال سندیکای کارگران نیشکرهفت تپه مطلع شدیم که کارگران نیشکر هفت تپه در دومین روز اعتصاب دور جدیدشان ، درب شورای اسلامی کار را گل گرفتند و خواستار برچیده شدن و انحلال شورای اسلامی کار شدند.

نهادهای همبستگی ضمن ابراز خوشحالی از اقدام به جا و جسورانه کارگران نیشکر هفته و تبریک به این عزیزان، امیدوار است که دیگر دربهای شوراهای ضد کارگری در سایر مراکزکاری نیز گل گرفته شده و بساط کل رژیم سرمایه داری اسلامی و تمامی حامیان و همکارانشان برچیده شود.

خوشا روزی که کل این رژیم را       چو شوراهای اسلامش گِل اندودیم

زنده باد تشکل های مستقل کارگری

اول اکتبر ۲۰۲۱

nhkommittehamahangi@gmail.com

https://t.me/nahadhayehambastegi

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران ـ خارج از کشور

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate