تهدید زنان بی‌حجاب را با بی‌حجابی هر چه وسیعتر پاسخ دهیم!

تهدید زنان بی‌حجاب را با بی‌حجابی هر چه وسیعتر پاسخ دهیم!

بار دیگر رژیم شکست خورده و مستاصل اسلامی تهدید علیه زنان را در دستور گذاشت. بدنبال سخنرانی خامنه‌ای در روز ۱۵ فروردین، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که طرح حجاب و عفاف را از روز شنبه ۲۵ فروردین در همه معابر و اماکن عمومی با جدیت بیشتر دنبال خواهد کرد و با ناقضان قانون حجاب و عفاف برخورد قانونی خواهد شد. در استانهای مختلف نیز نیروهای انتظامی تهدیدات مشابهی را اعلام کرده‌اند.

اما خاکریزی که توسط زنان شجاع و همراهی همه مردم آزاده فتح شده پس داده نخواهد شد. نه فقط بی‌‌حجابی، بلکه روزه‌خواری و رقص و شادی مختلط دختران و پسران و تمسخر آخوندها و کلا سرپیچی اجتماعی گسترش یافته و تمام خاکریزهای حکومت زیر ضرب مردم سرنگونی طلب قرار گرفته است. سران حکومت از خامنه‌ای تا اژه‌ای و فرماندهان حکومت بخوبی واقفند که توان مقابله با میلیون‌ها زن بی‌حجاب را که مورد حمایت عموم مردم هستند ندارند. میدانند که طرح عفاف و حجابشان یک سال است در دالان‌های حکومتی میچرخد و به جایی نرسیده است و همین چند روز قبل اعتراف کردند که تمام ارکان نظام از بین سه روش گشت ارشاد، برخورد قضایی و جریمه، تنها روی جریمه به توافق و جمعبندی رسیده‌اند. این اجماع و توافق نیست، این زبونی، ناتوانی و حقارت تمام ارکان نظام در مقابل تعرض زنان شجاع و مردم آزاده به بنیادهای حکومت است.

درست یک سال قبل رادان تهدیدات مشابهی را اعلام کرد اما با سخت‌ترین تابستان بی‌حجابی مواجه شد. امسال اوضاع رژیم به مراتب رقت‌بار تر از سال گذشته است. گشت ارشادشان را مردم توی سوراخ کرده‌اند، آمران به معروف و حجاب‌بان‌هایشان را مرعوب تعرضات خود کرده‌اند و سران نظام را به این جمعبندی رسانده‌اند که توان برخورد قضایی را هم بدلیل ابعاد وسیع و سراسری بی‌حجابی ندارند. در مورد جریمه نیز سرتاپای نظام پر از تناقض و تفرقه است. هنوز طرح اجرائی نشده از اینکه مردم حسابهای بانکی‌شان را خواهند بست و امکان برداشت مستقم جریمه نقدی نخواهد بود ابراز نگرانی میکنند و درباره پیامدهای اقتصادی زیانبار این طرح به یکدیگر هشدار میدهند. نفس طبقه‌بندی کردن بی‌حجابی که رکن مهم ایدئولوژیک و سیاسی حکومت است، درردیف سایر جرایم و به عنوان یک منبع درآمد نیز، به حد کافی گویای ورشکستگی سیاسی رژیم است. در مقابل، زنانی که یک سال و نیم است حجاب اجباری را به دور انداخته‌اند و بی‌حجابی را به نرم عادی جامعه تبدیل کرده‌اند، در موقعیتی به مراتب قوی‌تر و آماده‌تر هستند و تسلیم حکومتی شکست خورده و غرق در بحران نخواهند شد.

حجاب و مذهب اجباری پرچم یک حکومت مفلوک و قهقرایی است که با زور و سرکوب میخواهد ایدئولوژی و سنت پوسیده و عهد عتیقی اسلامی‌اش را زنده نگه دارد. در مقابل، به زباله دان انداختن حجاب یک رکن مهم انقلاب زن زندگی آزادی و محصول پیشروی سیاسی و ایدئولوژیک مردم علیه حکومت اسلامی است. “خاکریز حجاب” فتح شده و زیر پای رژیم کاملا خالی است و اوضاع به هیچ قیمتی به عقب برنخواهد گشت. برعکس مردم میروند که آپارتاید و جداسازی جنسیتی را نیز در هم بشکنند و مقاومتی گسترده‌تر را در مقابل اوباش حکومت به نمایش بگذارند.

همه زنان مخالف حکومت را فرامیخوانیم که حجاب‌ها را بردارند تا بی‌حجابی را باز هم عمومی‌تر کنیم و شکست مهلک دیگری به قاتلان و فاسدان حاکم تحمیل کنیم. میلیون‌ها زنی که بی‌حجابی را در یک سال و نیم گذشته تجربه کرده‌اند و میلیون‌ها مرد آزاده که آنها را همراهی کرده‌اند نقش بسیار تعیین کننده‌ای در تشویق بی‌حجابی زنانی که هنوز حجاب برنداشته‌اند و شکل دادن به جبهه‌ای قدرتمند در مقابل تعرضات حکومت دارند. همه فعالین انقلاب زن زندگی آزادی را به متشکل شدن هر چه بیشتر در دانشگاهها، دبیرستانها، محیط کار، محلات و شهرهای سراسر کشور، فرامیخوانیم. تابستان امسال را نیز به شکست تمام عیار سردار رادان و خامنه‌ای و اژه‌ای تبدیل می‌کنیم و گام‌های بعدی را به جلو برمی‌داریم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱ آوریل ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate