دانشجویان بازداشتی باید فورا آزاد شوند!

اعلامیه حزب حکمتیست

دانشجویان بازداشتی باید فورا آزاد شوند!

طی روزهای گذشته تعدادی از دانشگاهیان از دانشگاه‌های مختلف پس از برگزاری مراسم سالروز کشته شدن قاسم سلیمانی در شهر کرمان توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده‌اند.

اسامی بازداشت شدگان؛ مهدی سعادتی (دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی صدوقی)، امیر راه پیکر (دانشگاه صنعتی اصفهان)، شاهین غفوری (استاد دانشگاه آزاد قروه) و محمد شباهتی (دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران) از فعالان دانشجویی هستند که از روز ۱۹ دیماه، با هجوم نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شدند و از وضعیت آنان هنوز اطلاعی در دست نیست.

یورش به این فعالان دانشجویی در ادامه موج بازداشتها بدلیل انتقاد و اظهارنظر در سوشیال میدیا صورت گرفت. جمهوری اسلامی با سرکوب و میلیتاریزه کردن دانشگاه و کارخانه و جامعه، نمیتواند در مقابل موج برگشت ضد اسلامی و تمایلات گسترده و ریشه دار آزادیخواهی و برابری طلبی سدی ببندد. این تلاشها بیهوده است، دوره شما تمام شده است، نه سرکوب و نه تروریسم و نه جنگ طلبی بدادتان نخواهد رسید.  

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست بازداشت این دانشجویان و سرکوب مستمر در دانشگاه های کشور را قویاً محکوم میکند. مسئولیت جان و سلامت این دانشجویان مستقیما با جمهوری اسلامی است. دانشجویان بازداشتی فورا و بی قید و شرط باید آزاد شوند. 

دانشگاه پادگان نیست!

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

٢١ دیماه ١٤٠٢- ١١ ژانویه ٢٠٢٤

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate