مردم فهیم و آگاه خوزستان!

مردم فهیم و آگاه خوزستان!

خیزش سراسری و گسترده ای که با قتل ” مهسا امینی ” توسط پلیس گشت ارشاد آغاز شد و این جنایت خشم توده مردم را شعله ور کرد اکنون ابعاد دیگری به خود گرفته و از خیابان به دانشگاه و مدرسه کشیده شده و دور نیست که بخش های مختلف کاری و کارگری دیگر هم به این خیزش عظیم بپیوندند.

این جنبش و خیزش عمومی که میرود تا به یک انقلاب کوبنده و زیرو رو کننده منجر شود، برای پیروزی نیازمند مشارکت همبسته مردم در جای جای کشور است. حاکمان فاسد و آدمکش جمهوری اسلامی از بیم اتحاد و همبستگی مردم برای به زیر کشیدن حکومت ضد انسانی شان از همان آغاز با استفاده از حربه سرکوب و بگیر و ببند و دست زدن به تبلیغات زهرآگین علیه جنبش انقلابی مردم  سعی کردند تا از گسترش اعتراضات جلوگیری کرده و مانع از پیوند اقشار مردم در این مبارزه و قیام شود.

موضوع حجاب نه فقط به عنوان سند بردگی زن بلکه  به عنوان اسلحه ای است که حکومت از طریق آن تمام جامعه را در کنترل خود قرار داده است؛ بنابراین اگر چه اعتراض علیه حجاب و ستمکشی زن امر عمومی همه اقشار مردم است اما پوشیده نیست که جنبش انقلابی کنونی محصول انباشت مطالبات پاسخ نگرفته مردم در طی چهل و سه سال گذشته و گرانی و تورم، فقر، افزایش بیکاری، بی حقوقی مفرط زنان، سرکوب و اعدام و دستگیری های گسترده فعالین عرصه های اجتماعی است.

شعارهایی که امروز زنان و مردان به ستوه آمده از این حکومت ننگین در خیابانها فریاد میزنند، نشان از خواست همگانی مردم برای سرنگونی این حکومت دارد و می تواند و باید نقطه اتکا و اشتراک در پایان دادن به عمر حکومت ارتجاعی و استبداد دینی باشد و به امری متحد کننده تر و سراسری تر تبدیل شود.

این خیزشی است برای رهایی ما مردم از جنایت، از فقر و فلاکت، از سرکوب و زندان و از یکه تازی اوباش حکومت اسلامی.

اگر میخواهیم دیگر شاهد جنایاتی نظیر متروپل نباشیم، اگر میخواهیم هر روز فقر بیشتری را به زندگی ما تحمیل نکنند، اگر میخواهیم عزیزانمان اسیر دست مفتخوران حاکم در زندانها نباشند، اگر میخواهیم هر روز شاهد اعدام و دار نباشیم، اگر میخواهیم به تبعیضات و بیحقوقی ها پایان دهیم، باید گسترده تر از قبل به خیابانها بیاییم و در برابر لشکر مفتخوران بایستیم و فریاد آزادی سر دهیم.

همه ما حق داریم رفاه و امنیت و آزادی و زندگی شاد و انسانی داشته باشیم. تا این حکومت سرکار است دستیابی به اینها ممکن نیست.

برای تحقق این هدف و دستیابی به یک زندگی انسانی و دنیای بهتر لازم است با اتحاد و همبستگی بیشتر و تشکیل سازمانهای محلی و همینطور تشکیل نهادها و کمیته های انقلابی، در کارخانه ها و دانشگاهها و محلات مان در مبارزه جاری مسئولانه مشارکت داشته باشیم و خود را از همین حالا مهیای مرحله پس از سقوط حکومت نماییم.

کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری- واحد خوزستان

۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۴ اکتبر ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate