کردستان بار دیگر یکپارچه وارد اعتصاب شد پیش بسوی اعتصاب در سراسر کشور

کردستان بار دیگر یکپارچه وارد اعتصاب شد

پیش بسوی اعتصاب در سراسر کشور

امروز شنبه ۹ مهرماه بار دیگر مردم شهرهای سراسر کردستان دست به اعتصاب عمومی و یکپارچه زدند تا اعتراض خود را علیه بمباران مقرهای احزاب اپوزیسیون جمهوری اسلامی مستقر در کردستان عراق، علیه جنایات جمهوری اسلامی در شهرهای مختلف کشور و در همبستگی با مبارزات سراسری در ایران اعلام کنند.

شهرهای سنندج، بوکان،‌ مریوان، سقز، بانه، سردشت، پیرانشهر، اشنویه، مهاباد، روانسر، جوانرود، ایلام، کامیاران، شهرک نی از توابع مریوان، دیواندره و دهگلان و بخش هایی از شهر ارومیه در اعتصاب هستند و جواب کوبنده ای به جنایات حکومت اسلامی دادند. این اعتصاب بخشی از مقابله و مبارزه سراسری مردم علیه حکومت جنایت اسلامی است. لازم به یادآوری است که مردم کردستان در روز ۲۸ شهریور نیز در اعتراض به قتل مهسا و دیگر جنایات حکومت دست به اعتصاب سراسری و متحدانه ای زدند.

جمهوری اسلامی مستاصل از مبارزات پیگیرانه مردم در سراسر کشور و همزمان با شروع اعتصاب در شهرهای کردستان، تهدید مغازه داران را شروع کرده است. از جمله اتاق اصناف بوکان، بازاریان اعتصابی را از طریق پیامک تهدید کرده که نسبت به بازگشایی واحدهای صنفی اقدام نمایند، در غیر اینصورت برابر مقررات با آنان برخورد خواهد شد. اما مردم کردستان وقعی به این تهدیدات نمیگذارند.

دو هفته است خیزشی مهم و شورانگیز در سراسر کشور جریان دارد. خشم و نفرت از حکومت کثیف اسلامی در سرتاسر کردستان و در کل کشور میجوشد و زن و مرد با اعتصاب و تظاهرات و جنگ و جدال در تلاشند تا جامعه را از شراین نیروی کثیف و خبیث رها کنند.  دانشجویان بیش از صد دانشگاه در اعتصاب به سر میبرند و تجمعات روزانه ای در دانشگاهها شروع شده است. بیش از ۴۰۰ استاد دانشگاه از شهرهای مختلف کشور نیز دست به اعتصاب زده اند. گفتمان اعتصاب به گفتمان غالب در فضای سیاسی کشور تبدیل شده است. در چنین شرایطی اعتصاب عمومی در کردستان نه تنها خون تازه ای به خیزش خیابانی مردم در سراسر کشور خواهد داد بلکه مشوق دیگر بخش های جامعه برای دست زدن به اعتصاب خواهد بود.  اعتصاب مردم کردستان گام بزرگ دیگری در گسترش مبارزات آزادیخواهانه و عدالت طلبانه مردم برای جارو کردن بساط جمهوری اسلامی است.

حزب کمونیست کارگری به مردم کردستان و به مردم معترض در سراسر کشور درود میفرستد و همه مردم در سراسر کشور را، زنان، دانشجویان، معلمان، کارگران، جوانان و کلیه نهادها و تشکل های مردمی و همه انسانهای آزاده را به گسترش اعتصاب و تظاهرات و مبارزه برای بزیر کشیدن حکومت اسلامی فرا میخواند.

جمهوری اسلامی این حکومت جنایت و چپاول و ارتجاع عهد عتیقی جایش در زباله دان است. این فرمان مردم سراسر این کشور است و دور نیست روزی که بر ویرانه های این حکومت و نظام ضد انسانی جامعه ای انسانی، برابر، آزاد و مرفه برپا داریم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ مهرماه ۱۴۰۱، ۱ اکتبر ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate