حکم جنایتکارانه اعدام برای توماج صالحی صدای مردمان ستمدیده

حکم جنایتکارانه اعدام برای توماج صالحی صدای مردمان ستمدیده

امیر رئیسیان وکیل توماج هنرمند معترض، چهارشنبه پنجم اردیبهشت اعلام کرد که شعبه یک دادگاه “انقلاب” اصفهان برای موکلش به اتهام “افساد فی الارض” مربوط به پرونده اعتراضات ۱۴۰۱، حکم اعدام صادر کرده است. ضمن اینکه برای این زندانی سیاسی محکوم به اعدام، دو سال هم ممنوعیت سفر به خارج و دو سال ممنوعیت هر نوع فعالیت هنری صادر شده است!!
این حکم جنایتکارانه در حالی صادر می شود که سال گذشته پس از ماهها شکنجه جسمی و روحی، رژیم اسلامی ناگزیر از آزادی او شد. اما به دنبال انتشار ویدیوهایی از توماج که درباره وضعیت خود در دوران اسارت صحبت میکرد، پس از دوازده روز، مجددا بازداشت شد که اکنون پس از ماهها فشار برای درهم شکستن مقاومت او در برابر جلادان، بیدادگاه رژیم برایش حکم اعدام صادر کرده است.
این رژیم در محاصره جنبش کارگران، جنبش بازنشستگان، جنبش زنان و مقاومت تحسین برانگیز زندانیان سیاسی و خانواده های جانباختگان و کلا مردمان جویای آزادی، برابری و شادی است. از اینرو از روی ترس است که دارد می ترساند.
صدور حکم اعدام برای یک هنرمند معترض و مردمی، معنایی جز این ندارد که رژیم میخواهد به انبوه جوانان و مردم معترض و انقلابی بگوید که با استفاده از سبعانه ترین ابزارهای فاشیستی، عزم خود را جزم کرده است که از سقوط نظام اسلامی مبتنی بر غارت و جنایت، جلوگیری کند. از اینرو سازماندهی اعتراض سراسری چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور، صرفا تلاشی برای رهانیدن توماج عزیز از زیر مجازات مرگ نیست، بلکه مضاف بر آن ادامه مقاومت و مبارزه است در راستای خیزش انقلابی زن زندگی آزادی، برای تحقق هدف بزرگ اکثریت مردم ستمکش برای به زیر کشیدن رژیم اسلامی سرمایه داری.
سازمان ما از همه انسانها و نهادهای مترقی و بشردوست در سراسر جهان میخواهد که با برگزاری کارزارهای وسیع مانع از اعدام توماج شوند و با شعار آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی و عقیدتی، رژیم فاشیست جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند.

برچیده باد بساط اعدام و شکنجه
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
سرنگون باد رژیم فاشیست جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

کمیته مرکزی سازمان راه کارگر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate