اعتصاب و بیانیه کارگران ذوب آهن اصفهان نقطه عطفی دیگر در مبارزات کارگری ایران است!

اعتصاب و بیانیه کارگران ذوب آهن اصفهان

نقطه عطفی دیگر در مبارزات کارگری ایران است!

کارگران ذوب آهن اصفهان از روز شنبه ۱۱ آذر اعتصاب قدرتمند و متحدانه خود را آغاز نمودند. 

خواسته های اصلی کارگران ذوب آهن اصفهان همانند دیگر بخشهای کارگری شامل طبقه بندی مشاغل، همسانسازی حقوق با سایر بخشهای فولاد و افزایش دستمزدها می باشد.  کارگران ذوب آهن اصفهان هم در بیانیه خود که ۱۳ آذرمنتشر کرده اند، بر حق آزادانه ایجاد تشکل تاکید کرده تا از آن طریق با نیروی متشکل و متحد خود به مطالبات خود دست یابند. 

تاکید بر تشکل های مستقل کارگری، از دو دهه گذشته بعنوان ابزاری برای ی پیشروی مبارزات کارگران تبدیل شده است. از دهه هشتاد کارگران به ایجاد تشکل مستقل خود بعنوان ظرف ضروری مبارزه اقدام نمودند. نمونه های برجسته آن کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه، کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و تشکلات معلمین می باشد. بدون شک هردرجه از دست یابی به خواسته های کارگری و پیشروی در مبارزات آنان در گرو ایجاد تشکل های مستقل محیط کار می باشد. از این طریق کارگران بعنوان یک نیروی موثر می توانند سیاستهای ضد کارگری دولت و کارفرمایان را خنثی نمایند و خود به یک نیروی اجتماعی موثر در جامعه تبدیل شوند. 

هر چند اعتصاب کارگران ذوب آهن اصفهان با یورش گارد ویژه در محیط کار روبرو گردید و تعدادی نیز دستگیر شدند، ولی این اعتصاب آنچنانکه به درستی در بیانیه کارگران به صراحت آمده است و گوشزد میکند، نه باید فراموش شود که قدرت متحد کارگران است که چرخ تولید را به حرکت در آورده و می توانند آنرا هم متوقف کنند. 

نهادهای همبستگی ضمن حمایت همه جانبه از اعتصاب و خواسته های کارگران ذوب آهن اصفهان، با تمام توان صدای آنها را منعکس خواهد نمود. 

گارد ویژه و باتوم دیگه اثر ندارد!

نابود باد بندگی،  زنده باد زندگی!

قدرت ما در اتحاد و تشکل یابی ما است!

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

آذر ۱۴۰۲ – دسامبر ۲۰۲۳

https://t.me/nahadhayehambastegi

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate