بایکوت و تحریم جهانی همه جانبه اقتصادی و سیاسی ، تنها راه پس نشاندن نسل کشی فلسطینی اسراییل جنایتکار

جلوی چشمان ناباورانه همه جهانیان قصابی فلسطینی ها حدود ۳۵ روز در جریان است. که آمار و ارقام فاجعه را همه ما در خبرهای روزانه با حیرت و خشم نظاره گر هستیم. روزی نیست که در قصابی جنایتکارانه اسراییل جهانیان شوکه نشوند. آیا این جنایت در قرن ۲۱ در حال وقوع ست؟ آیا بشریت امروزی انیقدر ذلیل و درمانده است که نمی تواند در حرکتی قاطعانه پایانی به این جنایتها گذارد؟ واقعا چگونه این همه جنایت در مقابل تنفر جهانی هنوز تداوم یافته؟

همه نیک می دانیم اکثریت کشورها، منهای چند تا کشور اروپایی و آمریکا و کانادا، که همدست جنایتکاران اسراییلی هستند، همه خواهان صلح و آتش بس و کمکهای بشردوستانه فوری به مردم زیر ستم فلسطین و علیه جنایتکاری اسراییلی ها می باشند. نفرت انگیز ترین کاری که رسانه های امپریالیستی انجام می دهند اینست دائما این قصابی جنایتکارانه اسراییلی ها علیه فلسطینی ها را جنگ با حماس جلوه دهند که توهین به شعور همگانی ست. حماس و جنایتکاری هایش مطمئنا مورد تایید نیروهای پیشرو نیست، آما این جنگ جنایتکارانه اسراییل قصابی مردم بی دفاع فلسطین است و نه جنگ با حماس.

متاسفانه در جهت بایکوت اسراییل به جز چند کشور، دیگر کشورهای دنیا تاثیر گذاری تحریم و بایکوت سیاسی و دیپلوماتیک و اقتصادی اسراییل را جدی نگرفته اند و آنرا به موقع اجرا نگذاشته اند، آما در شرایط کنونی بی توجه ایی اسراییل به آتش بس و صلح و ادامه نسل کشی جنایتکارانه به پشتوانه آمریکا، تنها و تنها با کمپین همگانی بایکوت و تحریم جهانی اسراییل ممکن می باشد.

در کنار بایکوت و تحریم اقتصادی و سیاسی و دیپلماتیک اسراییل، همچنین می بایست محاکمه جنایتکارانه اسراییلی ها را در سطوح دولتی و سران نظامی به دادگاههای بین المللی جنایتکاری جنگی پی گرفته شود.

کشورهای دنیا نمی بایست کمتر از حل مسئله فلسطین بر اساس توافقنامه اسلو و برگشت سرزمینی فلسطینی ها به مرزهای مشخص ۱۹۶۷ و به مرحله اجرا گذاشتن طرح دو دولت با حضور نیرو های صلح بین الملل در مرز های تعیین شده گامی به عقب نشینند.

در جهت تحریم و بایکوت، کشورهای آفریقای جنوبی، بولیوی، کلمبیا و شیلی و برزیل …. در کنار اعتراضات شدید به نسل کشی فلسطینی ها که آنرا هم ردیف جنایات رژیم نازیستی هیتلری دانستن و اسراییل را تحریم رابطه دیپلماتیک نمودند. ۲۲ کشور دیگر اسراییل را بایکوت و تحریم سیاسی و اقتصادی کردند: افغانستان، الجزایر، بحرین، بنگلادش، برونئی، ایران، عراق، کویت، لبنان، لیبی، مالزی، مراکش، عمان، پاکستان، قطر، عربستان سعودی، سومالی، سودان، سوریه، تونس، امارات، یمن.

می بایست تحریم و بایکوت اسراییل جنایتکار تا تحقق تمامی مطالبات به قوت خود باقی باشد. همه نیروهای پیشرو و انساندوست و عدالتخواه در کمپین تحریم و بایکوت جهانی علیه رژیم نژادپرست تا صلح و آتش بس و محاکمه سران ارتش جنایتکار اسراییل در دادگاههای بین المللی، و اجرای طرح دو دولت بر اساس توافقنامه اسلو بر مداومت آن کوشا و متحد باشیم.

 حسین جوینده

نوامبر ۱۰ ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate