در ١٠٠ مین روز خیزش انقلابی

اعلامیه حزب حکمتیست

در ١٠٠ مین روز خیزش انقلابی

جامعه ای مصمم، رژیمی مستاصل

امسال یلدا شب جانباختگان انقلاب و تجمع برسر مزار عزیزان، اعلام تجدید پیمان با یاران و فریاد اعتراض شبانه در محلات بود. شنبه ٣ دیماه ١٠٠ مین روز خیزش انقلابی با ابتکارات مختلف از شعارنویسی گسترده و نصب بنر در شهرها و بزرگراه ها تا حمله به مراکز حکومتی و اعتصاب کارگری و اعتصاب عمومی و اعتراض خیابانی گرامی داشته شد. در شهرهای مختلف از جمله مشهد و تهران و اصفهان و کرج و بندرعباس و بابل و شهرهای کردستان اجتماعات شبانه و راهپیمائی و اعتصاب عمومی صورت گرفت. 

در صدمین روز خیزش انقلابی، شنبه سوم دیماه، کارگران پالایشگاه های بخش ارکان ثالث پارس جنوبی فراخوان تجمع اعتراضی داده بودند که با یورش وسیع نیروهای امنیتی و بازداشت دهها نفر از کارگران از این اجتماع ممانعت شد. تعدادی از کارگران بازداشتی عصر روز شنبه آزاد شدند و مابقی که قرار بود امروز یکشنبه آزاد شوند هنوز در بازداشت بسر می برند. در سوم دیماه کارکنان سازمان ثبت اسناد کشور با خواست افزایش حقوق در شهرهای: مشهد، جغتای خراسان مرکزی، یزد، رامهرمز، تاکستان و خرمدشت قزوین، خلخال، ایذه و هفتگل خوزستان، ازنا و الیگودرز و دورود لرستان دست به اعتراض و تجمع سراسری زدند. 

امروز یکشنبه ٤ دیماه در ١٠١ مین روز خیزش انقلابی، در شهرهای بوکان و کامیاران مراسمهای گسترده بیاد جانباختگان برگزار شد. امروز بوکان اعتصاب عمومی و تماما تعطیل بود و تمهیدات امنیتی و بازداشتهای شبانه نتوانست از اجتماع بزگ مردم بر مزار جانباختگان جلوگیری کند. در آرامستان بوکان مزدوران حکومت مبادرت به تیراندازی کردند. امشب محلات و خیابانهای بوکان محل درگیری با نیروی سرکوب و راه بندان و شعار علیه حکومت بود. بدنبال برگزاری مراسم جانباختگان بوکان، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به منزل میلاد معروفی، یکی از جانباختگان این شهر حمله کردند و جعفر معروفی پدر وی و چند نفر دیگر را بازداشت کردند.

امروز یکشنبه ۴ دیماه، در گرامیداشت چهلمین روز جانباخته برهان کرمی، مردم انقلابی کامیاران خروشیدند و در اجتماع بزرگی برسر مزار برهان یاد وی را با شعارهای آزادیخواهانه و انقلابی گرامی داشتند. از جمله شعارهای: “این آخرین پیامه اعدام کنی قیامه”، “آزادی برابری حکومت کارگری”، “ژن ژیان آزادی، حکومت شورایی”، “زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، “مرگ بر ستمگر چه شاه باشد چه رهبر”، “پوریا جواهری آزاد باید گردد” و “مرگ بر خامنه ای” سردادند. 

رژیم در مقابل طولانی ترین خیزش انقلابی که سرتاپای جامعه را درنوردیده است، قالب تهی کرده است. هرچه نیرو و سرکوبگر دارد به خیابان آورده است، در بسیاری شهرها حکومت نظامی اعلام نشده برقرار کرده است، دادگاه های حکومت مرتب احکام اعدام و زندانهای طویل المدت صادر میکند. ۲۳ تن از بازداشتی های باغملک به “افساد فی الارض و محاربه” متهم شده‌اند، وقیح ترین عناصر حکومتی در تریبون ها از اجرای سریع احکام اعدام سخن میگویند و بازداشت دانشجویان و جوانان معترض در دانشگاه ها و شهرها ادامه دارد. هیچکدام از اینها نتوانسته است اراده انقلابی در جامعه را بشکند، نفرت از حکومت موج میزند و هیچ عنصر حکومتی احساس امنیت ندارد. دستجات حکومتی روزانه مشغول پاک کرئن شعارها هستند و روز بعد همه جا با شعارنویسی و “انقلاب ادامه دارد” پر میشود. 

صد روز خیزش انقلابی با بیش از ٥٧٣ جانباخته و ٢٠٠٠٠ بازداشتی و زخمی های بیشمار، با مردمی منزجر و داغدار و جامعه ای مصمم روبرو هستید که میخواهد لاشه جمهوری اسلامی را دفن کند و حکومتی درمانده در اقتصاد و سیاست و فرهنگ با صفوف بهم ریخته داخلی و اوضاع وخیم بین المللی. ضربات امواج خیزش انقلابی تا همین امروز جمهوری اسلامی را به کنج رینگ رانده است. پیروزی بر جنایتکاران به باور عمومی بدل شده است و آنرا محقق خواهند کرد. یاد جانباختگان را با ادامه قاطعانه مبارزه انقلابی برای سرنگونی جمهوری اسلامی و برقراری یک جامعه آزاد و برابر و خوشبخت گرامی میداریم. 

مرگ بر حکومت صد هزار اعدام

آزادیُ برابری، حکومت کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

٤ دی ۱۴۰۱- ٢٥ دسامبر ۲۰۲۲

#مهسا_امینی 

#محسن_شکاری

#مجیدرضا_رهنورد

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate