محسن شکاری را اعدام کردند

اعلامیه حزب حکمتیست

محسن شکاری را اعدام کردند

آدمکشان از کیفر انقلاب نخواهند جست 

امروز پنجشنبه ١٧ آذر، جنایتکاران خامنه ای محسن شکاری را اعدام کردند. محسن جوان انقلابی ای بود که روز سوم مهرماه خیابان ستارخان تهران را همراه با دیگر معترضین بسته بود. محسن را بجرم بستن خیابان و زخمی کردن یک مامور در حین دستگیری اعدام کردند. محسن شکاری تنها ۲۳ سال داشت و کارگر و نان آور خانواده بود. 

جمهوری اسلامی از یکسو عقب می نشیند و از “گفتگو با مردم معترض” حرف میزند و از سوی دیگر خون میریزد، احکام اعدام صادر میکند و انقلابیون را تهدید به مرگ و زندانهای طویل المدت می کند. احکام “محاربه” و “افساد فی‌الارض” برای تعدادی از بازداشتی ها صادر شده است و بموازات صدور این احکام جنایتکارانه بساط شکنجه و ترور و ناپدیدی قهری بازداشتی ها دائر است. تاکنون برای بازداشتی های دیگر مانند توماج صالحی، سامان یاسین، محمد قبادلو، سامان صیدی، محسن رضازاده قراقلو، سعید شیرازی، محمد بروغنی، ابوالفضل مهری، حسین حاجی لو، منوچهر مهمان نواز، سهیل خوشدل و بسیاری دیگر، با اتهامات نخ نما و حاضر و آماده ای که ردیف کرده اند، خطر صدور و اجرای حکم اعدام وجود دارد. 

قتل عمد حکومتی در زندان ادامه قتل عمد سرکوبگران در خیابان است. رژیم اسلامی که در کابوس سرنگونی روز و شب میگذراند، براین تصور است که با قربانی گرفتن از عزیزان ما جامعه را مرعوب و به عقب نشینی وادار میکند. روزهای آبان و آذر نشان داد که این محاسبات بی پایه است و نمیتواند سدی در مقابل بحران سرنگونی باشد. مشکل اینست که سیاست “می زنیم و می مانیم” دیگر جواب نمیدهد، شکست خورده است و قادر به مهار اراده انقلابی برای سرنگونی نیست. 

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست همراه با میلیونها زن و مرد انقلابی خشم عمیق مان را از این جنایت جمهوری اسلامی اعلام و به سرکوبگران می گوئیم باید منتظر انتقام مردم باشید. تردید نکنید که تاوان پس خواهید داد. ما مردم آزادیخواه را به گسترش مبارزه انقلابی، اجتماع مقابل زندانها و اعمال فشار متمرکز برای لغو این احکام جنایتکارنه و همزمان سازماندهی تعرض به زندانها با هدف تسخیر و آزادی کلیه زندانیان سیاسی فرامیخوانیم.    

زندانی سیاسی آزاد باید گردد!

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

١٧ آذر ۱۴۰۱- ٨ دسامبر ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate