در گرامیداشت قربانیان جمعه خونین زاهدان

فراخوان حزب حکمتیست

در گرامیداشت قربانیان جمعه خونین زاهدان

فردا چهارشنبه ١٨ آبان

فردا چهارشنبه چهلمین روز جمعه خونین زاهدان است. به این بهانه و مناسبت در شهرهای بلوچستان و بویژه زاهدان و همراه با آنان در سراسر کشور در دانشگاه ها و خیابانها و محلات، در شعارنویسی ها و ابتکارات انقلابی، یکپارچه کنار بستگان و خانواده های جانباختگان هستیم و یکصدا فریاد میزنیم حکومت اسلامی نمیخوایم. خامنه ای و رئیسی و سران جمهوری اسلامی مسئول مستقیم کشتار زاهدان و خاش و هر گوشه ایرانند و باید محاکمه شوند. 

تلاشهای حکومت و منصوبانش در بلوچستان اینست که آدرس غلط به مردم بدهند و مسئله قتل عام مردم بیگناه را به تقابل “سنی” و “شیعه” و نفرت پراکنی مذهبی تبدیل کنند. این سیاستی ارتجاعی برای ایجاد تفرقه میان مردم، بهانه ای برای تشدید سرکوب و حتی علیه مردم بیگناه و کودکانی است که توسط رژیم به قتل رسیدند. مردم در سراسر کشور علیه اختناق و زن ستیزی و فقر و تبعیض بپاخاسته اند و حکومت اسلامی را مسبب مشقات خود میدانند. از زاهدان و سنندج و تهران و تبریز تا اصفهان و کرج و دانشگاه و مدرسه خونین است.

 

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست مردم سراسر کشور و شهرهای بلوچستان را به اعتراض عمومی و همبستگی با مردم بلوچستان و قربانیان جمعه خونین زاهدان فرامیخواند. هیچ سازشی با قاتلین فرزندان ما قابل قبول نیست. جنایتکاران بزودی در دادگاه های مردمی محاکمه و مجازات خواهند شد. رژیم جنایتکار باید برود.

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

١٧ آبان ۱۴۰۱- ٨ نوامبر ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate