فراخوان برای اعتراض و اعتصاب عمومی در ۲۵ شهریور سالروز جانباختن ژینا و آغاز جنبش انقلابی سراسری!

فراخوان کومه له – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران برای اعتراض و اعتصاب عمومی در ۲۵ شهریور سالروز جانباختن ژینا و آغاز جنبش انقلابی سراسری!

شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲

مردم مبارز و آزادیخواه کردستان!

زنان و مردان کارگر و زحمتکش! 

یک سال از قتل حکومتی ژینا امینی توسط رژیم جمهوری اسلامی که آتش خشم و اعتراض توده های مردم در کردستان و سراسر ایران را شعله ور ساخت می گذرد. در طول یک سال گذشته شما مردم مبارز همگام و همدوش با زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب و تودەهای به جان آمده از رژیم جمهوری اسلامی در سراسر ایران، در مبارزه علیه جنایات و سرکوبگری های این رژیم  و برای پایان دادن به فقر و فلاکت اقتصادی، تبعیض های جنسیتی و ملی و دیگر بی حقوقی های سیاسی و اجتماعی از هیچ فداکاری و تلاشی دریغ نکردید. زنان آزاده در کردستان با دور افکندن و آتش زدن روسری ها و با رقص و پایکوبی نه تنها پایه ایدئولوژیک حکومت اسلامی را مورد تعرض قرار دادند، بلکه پرونده آن بخش از اپوزیسیون ارتجاعی در کردستان را که خواب آن را می بینند با قرائتی دیگر از اسلام قانون اساسی آینده را تدوین کنند را هم بایگانی کردند. شما در یک سال گذشته به رغم سرکوب خونین رژیم اسلامی حتی مراسم خاکسپاری و گرامیداشت جانباختگان را به نماد اتحاد و مبارزه علیه این رژیم جنایتکار و قوانین اسلامی آن تبدیل کردید. شما مردم ستمدیده و مبارز کردستان با فریاد “زن، زندگی، آزادی” و شعارهای آزادیخواهانه و برابری طلبانه و با آفرینش صحنه های باشکوهی از اتحاد و همبستگی با جنبش سراسری، بار دیگر رمز پیشروی و پیروزی جنبش انقلابی کردستان را نشان دادید.


اینک در آستانۀ سالروز قتل حکومتی ژینا و آغاز جنبش انقلابی سراسری، و در حالی که تلاش های گسترده ای از جانب جوانان انقلابی در محلات شهرهای مختلف، نهادها و فعالین عرصەهای مختلف فعالیت اجتماعی جهت برپایی اعتراض و اعتصاب سراسری در شهرهای کردستان علیه سیاستهای سرکوبگرانۀ جمهوری اسلامی در جریان است، کومه له، همگام با این تلاش ها، شما زنان و مردان مبارز کردستان را به مشارکت هرچه گسترده تر در این اعتراضات و اعتصاب عمومی فرا می خواند. در روز ۲۵ شهریور نباید خیابان های شهرهای کردستان این سنگرهای مبارزه را برای جولان نیروهای سرکوبگر رژیم خالی گذاشت. شما مردم مبارز در یکسال گذشته به ابتکار خود بارها اعتصاب عمومی در سطح شهر را با اعتراضات خیابانی در هم آمیختید. در این روز به هر شکلی که مناسب می دانید راهپیمایی و تجمع های اعتراضی علیه رژیم جنایتکار اسلامی را برگزار کنید. کومه له از کارگران و مردم مبارز سراسر ایران و از فعالین جنبش های اجتماعی می خواهد به هر شکلی که می توانند سالروز آغاز جنبش انقلابی سراسری را گرامی بدارند و از اعتراضات و اعتصاب یکپارچه مردم کردستان پشتیبانی کنند.


با اعتصاب عمومی و اعتراضات خیابانی و حضور بر مزار جانباختگان یاد ژینا امینی و کلیه  جانباختگان جنبش انقلابی سراسری را گرامی بداریم؛

یکصدا و مصمم جنایت رژیم جمهوری اسلامی را محکوم کنیم؛

به رژیم جمهوری اسلامی اعلام کنیم که باید زندانیان سیاسی در کردستان و سراسر ایران را آزاد کند؛

اعلام کنیم که باید تعقیب و بگیر و ببند و پرونده سازی علیه فعالین جنبش های اجتماعی را پایان دهد.

قاطعانه اعلام کنیم که تعقیب و اذیت و آزار خانوادههای جانباختگان جنبش سراسری باید بدون درنگ متوقف گردد.

مردم مبارز کردستان! با اعتراضات و اعتصاب عمومی خود به مناسبت ۲۵ شهریور یکبار دیگر عزم راسخ خود را برای ادامه مبارزه و اتحاد و همبستگی با جنبش انقلابی و سراسری مردم ایران اعلام کنید.


سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد حاکمیت شورایی مردم در کردستان


کومه له – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران

۱۸ شهریور ١٤٠٢

۹ سپتامبر ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate