خامنه ای مسئول قتل عام جمعی کرونا، باید مجازات شود! 

خامنه ای مسئول قتل عام جمعی کرونا، باید مجازات شود! 

(صحبتی با مردم ) 

مردم رنجدیده ایران! 

فاجعه کرونا بیداد میکند. روزانه عزیزانمان را درو میکند. روز سه شنبه دوم شهریور ۱۴۰۰ به اصطلاح وزارت بهداشت جمهوری اسلامی اعلام کرد، در شبانه روز گذشته ۷۰۹ نفر به علت کرونا جان باختند. همین آمار قلابی آنها، تکان دهنده است. اما واضح است آمار واقعی مرگ و میر و ابتلاء را دهها برابر کمترمیگویند. روزنامه “جوان سپاه پاسداران” اعتراف کرده، آمار واقعی هفت برابر بیشتر از رقم کذایی وزارت بهداشت است. یعنی پنج هزار نفر، تازه آنها هم دروغ میگویند. براستی فاجعه مهیبی است! تصورش سخت است که روزانه در ابعاد چند هزارنفر عزیزانمان جان میدهند و در سطح دهها هزار نفر به کرونا مبتلاء میشوند. اکنون شیوع قارچ سیاه را هم باید به این مصیبت اضافه کرد. براستی داغدار شدن انبوه خانواده ها، بستگان، و دوستان هم محله ای و همشهری و کل مردم ایران غیر قابل تحمل است.     

رنج و محنت و مرگ جمعی ناشی از کرونا حدود دوسال اخیر در دنیا و در ایران آزاردهنده و وجدان بشریت را تکان داده است. اما در اکثریت بالای کشورها با جاری شدن واکسیناسیون به درجه زیادی کنترل شده است. سئوال اینست چرا در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی این چنین ابعاد فاجعه باری به خود گرفته است. همه شنیدیم، اکنون به نسبت جمعیت، ایران کشوری است که رتبه اول  بدترین شرایط تلفات کرونایی را دارد! علت بر کسی پوشیده نیست، کارکرد جنایتکارانه، نامسئولانه و ضد انسانی جمهوری اسلامی و سران آن فاجعه کرونا را به سطح غیر قابل تحمل رسانده است. آنچه در ایران زیر حاکمیت اسلامی میگذرد، قتل عام جمعی به معنای دقیق کلمه است. مسبب این وضعیت سران جمهوری اسلامی و به ویژه رأس حکومت، یعنی خامنه ای جنایتکار مسئول اول و مستقیم سازماندهی قتل عام جمعی عامدانه ناشی از اپیدمی کرونا است. 

بگذارید چند مورد از کارکرد ضد انسانی خامنه ای و سران جمهوری اسلامی را در برخورد به شیوع کرونا یادآوری کنیم. فراموش نکردیم، در آغاز بیماری کرونا در زمستان ۱۳۹۸ و در شهر قم، به جای اطلاع رسانی به مردم و تامین امکانات سلامتی و پزشکی و جاری کردن قرنطینه و دیگر اقدامات مقابله با خطر کرونا توسط حکومت، ابتدا واقعه را از جامعه پنهان کردند. وقتی ماجرا علنی شد، خامنه ای قصی القلب با خونسردی اعلام کرد، “این ویروس کذایی” چیزی نیست و توطئه دشمنان است و پشت سر گذاشته میشود. با تبعیت از “رهبر” گله امامان جمعه و آخوندها و نوحه خوانان توسل به “دعا و جادوگری اسلامی و خرافه” و خود را بستن به “ضریح امامان” به جای رعایت استانداردهای پزشکی و سلامتی را تبلیغ کردند. اقدامات بهداشتی و پزشکی را به سخره گرفتند. زمانی که نهادهای پزشکی جهانی تصمیم به کمک رسانی به مردم کرونا زده  کردند، دولت جمهوری اسلامی طبق دستور مستقیم خامنه ای راه کمک رسانی به مردم را سد کرد. پزشکان بدون مرز و امکانات آنها را پس فرستادند. این را یکی از مهره های خودشان به نام “زالی” اعتراف کرده است. 

ضدیت خامنه ای و دیگر سران جمهوری اسلامی با سلامتی مردم در این سطح باقی نماند. فراموش نمیکنیم که خامنه ای جلاد “ورود واکسنهای موثر” تهیه شده در آمریکا و انگلستان را منع کرد. اکنون بعد از اینکه فاجعه کرونا سراسر کشور را گرفته، به غلط کردن افتاده، این بار میگوید “واکسن وارد کنید”. لذا به زبان خودش اعتراف میکند، دستور قبلی اش جنایتکارانه و دیگر بی محل است. بی دلیل نیست همگان میگویند، خامنه ای مجرم اول و مستقیم قتل عام جمعی کنونی به واسطه کرونا است، همانطور که خمینی جانی مسئول اول قتل عام جمعی دهه شصت و زندانیان سال ۶۷ است.  

 سران جمهوری اسلامی و خامنه ای عامل و بانی تحمیل گرسنگی، تشنگی، بی مسکنی، بیکاری و بیماری و فقر شدید و تبعیض و نابرابری و تحمیل جهل و خرافه و سازمانده جنایات تکان دهنده و جنگ و برپایی صحنه های صدها هزار اعدام و شکنجه و سربه نیست کردن هزاران نفره و در یک کلام تبدیل ایران به اسارتگاه بزرگ برای شهروندان جامعه هستند. امروز کشتار جمعی فاجعه کرونا به پرونده سراپا جنایات همه آنها و به ویژه خامنه ای اضافه شده و در فردای پیروزی به این جرم بزرگ و کل جنایتهای دیگر که مرتکب شدند، به  محاکمه و دادگاه سپرده میشوند و به سزای اعمالشان میرسانیم.

 

مردم حق طلب و معترض! 

این وضعیت فاجعه بار را بیش از این نباید تحمل کنیم. بیش از این نباید شاهد مرگ انبوه و روزمره صدها و هزاران نفره عزیزانمان باشیم. اگر در دی ماه ۹۶ و آبانماه ۹۸ علیه فقر و بیکاری و گرانی در بالاتر از صد شهر به میدان آمدیم، اگر همین یکماه قبل به دلیل بی آبی در دهها شهر خوزستان و سراسر کشور به میدان آمدیم، این بار علیه مسببین قتل عام جمعی کرونا به میدان آییم. تجربه ۴۳ ساله گذشته به همه ما میگوید، خامنه ای و رژیمش نه تنها اهل تامین کردن امکانات پزشکی و قرنطینه کردن و تامین سلامت شهروندان نیستند، بلکه بانی تباهی حاکم بر جامعه اند. راه موثر شوریدن و سازماندهی مبارزه و قیام قاطعانه و متحدانه ما برای سرنگونی این رژیم است. میدانیم و تجربه کردیم، در افتادن با این نظام سیاه و سرکوبگر هزینه بردار است و تاکنون هزینه هم داده ایم. اما قبول وضع موجود و نظاره گر هر روزه گسترش مرگ و میر انبوه و ابتلای وسیع به کرونا و قارچ سیاه هزینه بسیار وسیعتر و بالاتر و دردناک تر از ما میگیرد. در نتیجه در مراکز کار و زیست، در هر شهر و محله، کارخانه و کارگاه و دانشگاه و محل تحصیل و اداره و هر جا اجتماع ما کارگران، زنان، جوانان و مردم متنفر از جمهوری اسلامی ممکن است، متحد و متشکل برای تامین معیشت، سلامت،  واکسیناسیون همگانی و اداره شورایی جامعه به میدان آییم. 

در دوره اخیر جنبش اعتصاب کارگری گسترده در نفت و پتروشیمی ها، در هفت تپه و تعداد قابل توجهی از مراکز کارگری و همزمان تظاهراتهای شهرهای خوزستان و تعدادی از شهرهای سراسر کشور با ابتکار و همت فعالین کارگری و فعالین اعتراضات شهری راه به میدان آمدن واعلام اعتراض را هموارتر کرده اند. اکنون وظیفه شبکه فعالین کارگری و اعتراضات توده ای، سازماندهندگان اعتصابات و اعتراضات تاکنونی است، با برداشتن گامهای بلندتر و مبتکرانه تر اتحاد و همگامی و همبستگی جنبش اعتصاب کارگری و جنبش اعتراضات شهری را ایجاد کنند. جنبش کارگری و توده ای هم بسته و متحد را به عنوان یک پیکره واحد و کوبنده در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهیم.

فعالین و پیشروان اعتصابات کارگری و اعتراضات توده ای!  

اوضاع جدید را دریابیم! مراکز کارگری و محلات شهرها را به کانون گرم مبارزات متحدانه علیه وضع موجود و حاکمیت سرمایه و جمهوری اسلامی تبدیل کنیم. در مجامع عمومی و شوراها در مراکز کار و رشته های کارگری  و در محلات شهرها متحد و متشکل شویم.  با عزم و اراده، خواست فوری سرنگونی جمهوری اسلامی و تحقق آزادی، برابری، رفاه همگانی و اداره شورایی، را به سرلوحه مبارزات جاری خود تبدیل کنیم. در این مبارزه حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست مثل همیشه در کنار شما و همرزم شما و تشکل متحد کننده همه مبارزین آزادیخواه و برابری طلب برای پایان دادن به حاکمیت سرمایه و جمهوری اسلامی و تحقق جامعه آزاد، برابر و تامین کننده رفاه و سعادت و خوشبختی انسانها است. در این نبرد سرنوشت ساز، دست در دست هم بگذاریم و به صفوف حزب خود، حزب حکمتیست بپیوندید. 

***

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate