ننگ شوونیسم مرد سالارانه و لمپنیسم !(در حاشیه گفته رضا رخشان)

در این گفته دقت کنید! “این دوسه روزه این چپ گردهای خارج کشوربیچاره ها مثل پیرزن افتادن به فوش دادن به ما”

مشکل فقط عفونت کلام در این گفته نیست. طرف در مقابل مخالفانش به نظرنامبارکش خواسته سنگ تمام بگذارد و با پرتاب کردن عنوان “پیرزن” طرف مقابل را “حسابی تحقیر کند”. در فرهنگ یک شوونیست مردسالار، “زن بودن” و مخالف و دشمن را به “زن” تشبیه کردن، به نظرش حمله “کوبنده ای برای تحقیر” است. اما در این مورد صاحب گفته مردسالارانه بالا این را کافی ندانسته ، طبق افکار گندیده اش، “پیرزن” گفتن را “غلیظ تر و کوبنده تر” مایه تحقیر و سبک کردن طرف مقابلش میداند. طبق تراوشات این تعقل ضد انسانی “پیر” بودن و “زن” بودن هر دو تحقیرآمیزند. برای مخاطبین با شعور و فهیم من در مورد عمق جهالت و عقب ماندگی این طرز فکر، آگاهگری و توضیحی لازم نیست و به همین دلیل توضیح بیشتری نمیدهم. در یک جامعه سالم دارندگان چنین افکاری اگر آموزش منطقی و عقلانی را نپذیرفتند، اگر متقاعد نشدند ، “پیر” و “زن” و ” پیرزن” در سه شخصیت حقیقی و حقوقی همنوع او و انسان متساوی الحقوقند و همه از جمله خود او زمانی “پیر” میشوند، آنوقت جامعه سالم، چنین افرادی را باید قرنطینه کند. این مکانیسم دفاع از جامعه در مقابل عناصر حامل و اشاعه دهنده این نوع افکار ضد انسانی است.

اما نکته دوم در مورد دارنده این گفته است. اشتباه نکنید، صاحب این گفته آخوند و فعال خشکه مذهبی که “زن را نصف مرد” میداند و یا ظاهرا یک شونیست مردسالار و شاخص ضد زن نیست. کسی است که احتمالا از شنیدن اینکه فاشیستهای آلمان در مقطع جنگ جهانی دوم “پیر و پاتالها” را مشخصا از جنس “چپ گرد” اضافی دانسته و به همراه “یهودیها” به کوره های آدم سوزی میفرستادند، بدش بیاید.

فرد صاحب گفته مردسالارانه و شوونیستی و لمپنی بالا اسمش “رضا رخشان” معرف حضور خیلی ها است. سالها است به عنوان “کارگر و فعال کارگری” همگام و همدوش دم و دستگاه و نهادها و ارگانهای دولتی در میان کارگران، و به عنوان کسی که رسما برای کارگران مبارز و فعالین چپ پاپوش دوزی میکند، و در لابلای همین گفته های اخیرش هم چنین کرده، اسم درکرده است. جنبه همسویی او با نهادها و پروژه های رژیمی را فعالین کارگری و چپ زیادی افشاء و رسوا کرده اند. در نتیجه به این جنبه از کاراکتر او ورود نمیکنم به نظرم فراتر از این بعد مساله اکنون لازمست چهره لمپنی و مرد سالارانه او بیشتر رسوا و افشاء شود. در صفوف جنبش کارگری هم با جهل و عقب ماندگی سیاسی و نگرشی باید مبارزه کرد. این کار هم اساسا وظیفه بخش سوسیالیست و پیشرو جنبش کارگری است.

۲۹ دسامبر ۲۰۲۰

***

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate