طالبان باید دستگیر و دادگاهی شود

این فریاد دادخواهی ماست

طالبان باید دستگیر و دادگاهی شود

زنجیره تظاهرات علیه طالبان در جهان

فرح نوتاش        جبهۀ جهانی ضد امپر یالیست      قدرت زنان      وین ۲۳.۰۸.۲۰۲۱

نه با تصرف، بلکه با تحویل شهرهای بی دفاع افغانستان یکی بعد از دیگری،(طبق طرح از قبل برنامه ریزی شده آمریکا) طالبان در کاخ ریاست جمهوری افغانستان مستقر شده است.

بوجود آمدن طالبان، حکومتش در گذشته و استقرار کنونی اش در کاخ ریاست جمهوری به خواست و ارادۀ مردم افغانستان نبوده است. این انگل توسط آمریکا تاسیس شده و توسط آمریکا بر جامعه افغانستان و جهان تحمیل شده است. جنگجویان آن، مخلوطی از مردان به اسارت گرفته شده افغانی و بقیه از پس مانده های داعش در کشورهای بعد از جنگ در خاور میانه هستند که توسط آمریکا به افغانستان منتقل شده اند. ملت افغانستان خوب می داند که طالبان یک دشمن است. ملت افغانستان هرگز ترورهای روزانۀ طالبان در افغانستان را فراموش نخواهد کرد.

طالبان، این جنایتکاران تحمیلی که باید دستگیر و به جزای خیانت خود برسند، امروز یک واقعیت شناخته شده و بیشرمانه از طرف دولت ها در حال به رسمیت شناخته شدن هستند.

این فریاد دادخواهی ماست. طالبان را بر افغان ها غالب نکنید.

این است فاجعه. و این است درد بزرگ انسان امروز در کرۀ زمین. آمریکا و نوکرانش

 هر غلطی می خواهد می کند و بعد آن را به عنوان یک واقعیت به  تایید همه گان می

 رسانند. هیچ گونه مقاومتی در مقابل این همه رنج تحمیلی به انسان نمی شود.

سئوال ما از تمام دولت های جهان این است، آیا آن مردمی که طی سالیان دراز، در کوچه و بازارهای افغانستان با انفجار بمبهای طالبان زندگی خود را از دست دادند، انسان نبودند؟ بچه دلیل جنایتکاران را برسمیت می شناسید و خواهان قبول این جانیان به عنوان حاکمان افغانستان در جهان هستید؟ تزریق این ویروس بر پیکر جامعه انسانی  یک شرم ابدی است. طالبان هرگز نباید به عنوان دولت قبول شود. همۀ رهبران آنان باید فورا دستگیر شده ودادگاهی شوند. نباید هر زهری را که آمریکا به دهان جامعه انسانی می ریزد قورت داد. باید آن را عینن به صورت خودش تف کرد. مقاومت علیه مروجین جهل و جنایت، وظیفۀ هرانسان است. یعنی چه که افغانستان کشوری قبیله ای است و بیگانه با دموکراسی؟ این عین نژاد پرستی است. چه وقت به افغان ها مجال ارتقاء فرهنگی داده شده که آن ها رد کرده اند؟ این طالبان آمریکایی بوده که به سر دانش آموزان مدارس شلیک کرده است. این گونه ارزیابی ها کاملا ضد انسانی است.

این فریاد دادخواهی ماست. ما عقب نمی نشینیم. طالبان باید دستگیر و دادگاهی شود.

میلیون ها افغان مقیم خارج ازافغانستان نفرت خود را از طالبان در تظاهرات سراسری در کل شهرهای جهان اظهار می کنند..

در وین نیز زنجیره ای از تظاهرات از ۲۱ اوت در مقابل مقر نخست وزیری شروع شده است. و در ۲۲ اوت در میدان مرکزی شهر وین ادامه یافته است. مردم افغانستان تنها نیستند. مردم جهان در کنار آنان در تظاهرات شرکت می کنند. و نفرت خود را از طالبان به گوش دولت مردان می رسانند. برنامۀ این تظاهرات در روزهای متفاوت برای ۴ روز تا ۲۸ اوت در مناطق مختلف شهر اعلان شده است. سه شنبه ۲۴ اوت ساعت ۱۸ می نوریتن پلاتز، ۲۶ اوت ساعت ۱۸ استفان پلاتز ، ۲۸ اوت ساعت ۱۳ میوزیوم کوارتیه و همان روز ساعت ۱۷ استفان پلاتز..

در هر دو تظاهراتی که تا کنون در وین جاری بوده تعداد قابل توجهی از افغان ها و مردم دیگر ممالک شرکت کرده بودند. و شعاراصلی ” مردم جهان از طالبان متنفر است” بود. سخنرانان، اززنان و مردان افغان و گاهی از ممالک دیگر با شور سخن راندند. آنان همگی به حکومت طالبان ” نه”  گفتند. و این صدای مردم افغانستان را باید تمام دولت های جهان بشنوند. در هر دو روز افراد بسیاری پرچم ملی افغانستان را حمل می کردند. و با نفرت از طالبان و پرچم سفیدش یاد می کردند.

در تظاهرات روز ۲۲ اوت با به اهتزاز درآمدن پرچمی با رنگ های دیگر، جمعیت حاضر در میدان به دو نیم شد. برخی موافق و برخی مخالف اهتزاز آن پرچم بودند. پرچم افغانستان در رنگ های سبز-قرمز و سیاه عمودی با دو مناره و گنبد در حلقه ای از گندم و نوشتاری بر بالای آن مشخص می شود .ولی آن پرچم نوین با رنگ سبز-سفید و سیاه افقی با همان سمبل ها است. پرچم دوم که پرچم پنجشیر،( شهر هنوز تسلیم نشده در برابر طالبان است) به عنوان پرچم مقاومت از طرف برخی پذیرفته شده و از طرف برخی رد می شود. از این رو با بالا گرفتن اعتراضات ، محل تظاهرات در کنار کلیسای معرف استفان، توسط  پلیس و پلیس ضد شورش  تسخیر شد و از تظاهر کنندگان خواسته شد که محل را ترک کنند.

امید است که این درگیری لفظی باعث فسخ دیگر برنامه های تظاهرات از طرف پلیس وین نشود. بدون شک در این مرحله اتحاد تمام نیروهای خارج از کشور، مدد رسان مردم اسیر در افغانستان خواهد بود.

تقسیم و شطرنجی کردن ممالک از برنامه های آمریکا است. مقاومت علیه طالبان قابل تحسین است. ولی پرچم نوین، به نوعی نماد جدایی است. وقتی طالبان پرچم افغانستان را نفی می کند، آیا اهتزاز پرچم افغانستان خود نماد مقاومت علیه طالبان نیست؟

هرعلامت مذهبی بر پرچم ملی، نماد وابستگی حاکمیت به استعمار است. استعمار نیازمند  تحمیق توده ها است و برای مطهر نشان دادن نوکران خود در حاکمیت، نماد های مذهبی بر پرچمها را توصیه می کند. به امید روزی که تمام علائم مذهبی از پرچم ها محو شوند.

مبارزه علیه جنبشها و حاکمیتهای مذهبی

مبارزه علیه استعمار است

womens-power.farah-notash.com

www.farah-notash.com

Women’s Power

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate