اعتراض به رای دادگاه آمریکا در پرونده جولیان آسانژ 

در اوائل سال ۲۰۰۳ میلیون ها نفر در سراسر جهان با شعارهای ضد جنگ علیه حملۀ آمریکا با بهانۀ وجود تسلیحات شیمیایی به عراق، تظاهرات کردند. آمریکا با بی اعتنایی به خواست جهان، به عراق حمله و تجاوز کرد. هزاران نفر را کشت، کشور عراق را ویران کرد و از آن زمان در حال غارت منابع نفتی عراق است. ولی در عراق تسلیحات شیمیایی موجود نبود!!

     سرباز دلیر و قهرمان آمریکایی، بردلی -چلسی منینگ، زمانی که برای خدمت درارتش آمریکا در عراق بود بیش از ۴۰۰۰ سند جرایم آمریکا در عراق را، به وب سایت ویکی لیکس ارسال کرد. موسس ویکی لیکس، جولیان آسانژ، آن مدارک نظامی و دیپلماتیک جرایم آمریکا را، چون کشته شدن ۱۵۰۰۰ عراقی ، در ساین ویکیلیکس منتشر کرد.

رژیم جنایتکار آمریکا که باید برای شروع جنگ، شدیدا به جزای اعمال خود برسد، نه تنها بردلی-چلسی منینگ را دستگیر کرده و بدترین شرایط را در زندان های آمریکا به او تحمیل کرد ، بلکه سناریوهای بی ربط جنسی برای دستگیری جولیان آسانژ در سوئد ساخت. آسانژ چندین سال در سفارت اکوادور در لندن پناهنده بود. و در سال ۲۰۱۹ به ” زندان بل مارش” لندن منتقل شد.

بنا به شکایت آمریکا برای انتشار مدارک جنایات آمریکا در ویکی لیکس ، دادگاهی در آمریکا جولیان آسانژ را به ۱۷ جرم جاسوسی و سوء استفاده از کامپیوتر برای نشر مدارک نظامی و دیپلماتیک آمریکا در دهۀ قبل محکوم به ۱۷۵ سال زندان کرد. و حال آمریکا در پی استرداد جولیان آسانژ به آمریکا است.

اعتراض به رای دادگاه:

ذات جنایتکارانۀ آمریکا در این اسناد توسط دادگاه نادیده گرفته شده است.

موضوع هر کدام از این اسناد، جنایت آمریکا است.

دادگاه چشمهایش را به این پرونده سراسر خونین بسته و از وسط کار، بی اعتنا به ماهیت این اسناد، به ماجرا نگریسته است.

در این جا جهان نه تنها باید وقوف بر وجود بیش از ۴۰۰۰ سند، گواه بر جنایت آمریکا داشته باشد ، بلکه نادیده گرفتن ماهیت آن اسناد از طرف دادگاه ، و محکومیت دادگاه برای نادیده گرفتن ماهیت اسناد نیز، گواه محکومیت مشدد و مجدد رژیم آمریکا است. و همچنین دادگاه بخاطر نگرفتن طرف مظلوم، ورای  به طرفداری از ظالم باید محکوم  و به جزای خود برسد.

جهان همچنین باید به نحوۀ سوء استفاده آمریکا از دادگاه بعنوان ابزاری برای پوشش دادن به قتل عام و دزدی و همه نوع جنایت اش توجه بکند.

در این جا دنیا در مقابل دو جنایت بزرگ در یک بسته است.

نه تنها حقوق انسان ها در عراق توسط آمریکا نادیده گرفته شده است، بلکه آمریکا نیز به نفع خود، دادگاهی تشکیل داده که چشم هایش را به روی حقوق مردم در جهان می بندد تا به آمریکا در جنایت های بیشتر شانس عمل بدهد!

این دادگاه ها برای تنبیه افرادی که جنایت های آمریکا را افشاء می کنند دائر شده اند. چون آنان وظیفه دارند آمریکا را محق در انجام هر نوع جنایتی معرفی کنند.

در این برهه ما مواجه با رژیمی بشدت جنایتکاری هستیم که برای منافع خود یک سیستم مافیایی ایجاد کرده است.

زمانی که سیستم قضایی در کشوری فاسد باشد، تمام سیستم رژیم فاسد می شود. مثل رژیم ملا در ایران، که تمام اجزاء سیستم اش فاسد است.

وقتی سطح بیداری وجدان یک دادگاه در حدی است که می تواند از اسنادی حاوی اطلاعاتی با چنین شمارش بالا از  قتل  و…  توسط  ظالم به راحتی بگذرد، پس دادستان به این اطلاعات وسیع بی اعتنا است و آن را جرم نمی داند ولی کسی را محکوم می کند که قتل عام را افشاء کرده است، پس در این جا و با صدای بلند اعلام می شود:

چه کسی به شما اجازه داده با بهانۀ واهی  وارد کشوری شوید ، مردم آن کشور را بکشید، کشور را ویران بکنید و منابع طبیعی آن را به غارت ببرید و افشاء کننده را به عنوان جاسوس محاکمه کرده و زندانی کنید؟ شما برای حمله و تجاوز به عراق گناهکار و محکوم هستید!

چه کسی شما را به عنوان دادکاه عدالت تائید کرده است، در جایی که شما مزد بگیرانی بیش برای تحمیل بی عدالتی ها در حمایت از رژیم ارباب مافیای خود نیستید!

چه کسی گفت وفاداری شما به رژیم قاتل جهانیان، به عنوان حامیان عدالت پذیرفته شده است؟ شما آنجا هستید و حقوق می گیرید تا از بی عدالتی دفاع کنید.

اگر شما خودتان را نفروخته بودید، می بایست در جای اول رژیم آمریکای قاتل را محکوم می کردید.

اگر شما با محکوم کردن ژورنالیست ها با عنوان جاسوسی، از قاتلان حمایت می کنید، پس شما بخش جدایی ناپذیر از رژیم هیولای امپریالیسم آمریکا هستید.

دنیا باید برعلیه چنین توطئه وحشتناکی علیه انسانیت قیام کند.

چه کسی چنین حق خوفناکی را به رژیم آمریکا داده است؟

چه کسی به آمریکا حق کشتن و مخفی کردن قتل عام هایش را داده است؟ چه کسی حق غارت، ویرانی کشورها و رها کردن ملل در ظلمات فقر و بدبختی به آمریکا داده است؟

دانستن حقیقت، حق راستین مردم است. بنابراین، حمایت از آزادی بیان ژورنالیست ها، امروز  وظیفۀ اساسی مردم جهان است.

قلدری آمریکا هرگز توسط ملل پذیرفته نخواهد شد.

انگلستان که در واقع نوکرآمریکا است، سطح حقارت خود را در فقدان انسانیت، در فقدان شهامت و فقدان استقلال دارد نشان می دهد.

جولیان آسانژ یک قهرمان جهانی است. یک روزنامه نگار انسان بین المللی است. آزادی حق مسلم اوست. آمریکا با محکوم کردن، استرداد و یا کشتن او هرگز نمی تواند برای خود شرافت بخرد.

امروز دفاع از جولان آسانژ توسط انسان ها، برابر با دفاع از حقیقت است. برابر با دفاع از انسانیت است . و برابر با دفاع از حقوق اساسی انسان ها است.

womens-power.farah-notash.com

www.farah-notash.com

Women’s Power

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate