جواب به دو اعتراض برای پخش بیانیه

جواب به دو اعتراض برای پخش بیانیه
جبهۀ مردم برای نجات ایران- خط سوم
اعلامیه شمارۀ ۶۱
پانزدهم مرداد = ۶ اوت ۲۰۲۱
با سپاس از دو نویسندۀ “ایمیل اعتراضی” برای پخش بیانیه ۱۳ سازمان و حزب مخالف علیه تحلیف، جواب آن بطور عمومی داده می شود. ولی ابتدا خود ای میل ها ارائه می شود
این احزاب قوم پرست و راسیستی همگی ارتجاعی ،ضد آزادی های بدون قید و شرط سیاسی، ضد کارگر ، نوکر سرمایه داران و فدرالیست چی های هستند که حداکثر مخالفتشان نیمبند شان با جمهوری اسلامی جنایتکار گرفتن سهمی از همین قدرت دولتی کثیف موجود است!
من از کارهای شما در شگفتم. شما اعلامیه مشترک چند سازمان ایرانی را انتشار داده‌اید که همگی آن‌ها خواهان تجزیه ایرانند و هم‌چنین با هزاران رشته پنهان و آشکار به دولت‌های امپریالیستی، صهیونیستی و حتی ارتجاع عرب وابسته‌اند. مخالفت با رژیم عقب‌مانده و جنایتکار رژیم اسلامی نباید سبب شود تا ما با عوامل امپریالیسم متحد شویم.
اصل بیانیه نیز با مشخص کردن بخش هایی از محتوای آن در گزارش خبری، با رنگ دوباره در پائین این اعلامیه خدمتتان ارائه می شود.
مطلب پخش شده، خبری از رادیو فردا است. و منبع دریافتی آن نیزدرج شده است.
آیا ما با اطلاع یافتن از رویدادهای سیاسی مخالفیم؟
ماهیت این احزاب و سازمان ها بر کسی پوشیده نیست. چون اکثر قریب به اتفاق کردها و خلق ها در ایران و کشور های دیگر خاورمیانه، به دلیل قرنها نادیده گرفته شدن، فقر وفشار همه جانبه، گرایش به طرح جدایی طلبی آمریکا دارند.
آیا راه درست طرد آنان چون جزامیان است؟
آیا آنان را پیش کش آمریکا کردن درست است؟
یا جذب آنان؟ و مرهم بر دل زخمیشان نهادن؟ و وعدۀ رسیدگی به دردشان بعد از شکست ملایان؟ همانطوری که از تظاهرات مردم خوزستان، به درستی تمام سازمان ها و احزاب، دفاع کرده اند، همانطور نیز باید حرف سازمان ها و احزابشان را نیز شنید..
تمام احزاب و سازمان های سیاسی ایران مردانه هستند. و ملت ایران از جنگ دائم آنان با هم همواره متضرر بوده است.
آیا اعتراض به اتحادیۀ اروپا برای شرکت در تحلیف، نمی بایست توسط احزاب و سازمان ها در یک بیانیه نوشته و به امضای همه احزاب و سازمان ها می رسید؟ یا همه گان موافق تحلیف یک جانی خرفت به عنوان رئیس جمهور ایران هستند؟
آیا شعار سرنگونی، در نشریات احزاب و سازمان ها، برایشان تعهد و وظیفۀ عملی تعین نمی کند ؟
آیا نوشتن چه باید کرد برای ملت در نشریاتشان بدون اتحاد و عمل تغییری ایجاد کرده است؟
اگر بعد از استفادۀ از انتی بیوتیکی، تغییری در حال بیمار حاصل نشود، آنتی بیوتیک متوقف شده و آنتی بیوتیک موثر به بیمار داده خواهد شد. چطور است که بعد از ۴۲ سال ما هنوز باید به یک روش ادامه دهیم و مثل مورچگان بدون تغییر با تکیه بر سنت هزاران سالۀ ایران باستان، بدون تغییر همان راه را ادامه دهیم؟
احزاب ایرانی وقتی می نویسند سرنگونی طلب هستند و در عمل بی تفاوتند، آیا سکوتشان علامت رضایت آنان نیست؟ آیا آنان با سکتاریسم خود، خواستار تغییراند؟ آیا عملشان نمودار عمق خواستشان نیست؟
چطور است که در ممالک اروپایی، احزاب مخالف، بر سر موضوعاتی مشترک، قادرند بر سر میز گرد بنشینند ولی ما ایرانی ها قادر نیستیم؟ این نشانۀ عقب ماندگی ما نیست؟
برخورد همه نسبت به فردی که خالی بند است چیست؟ بی اعتمادی؟!
برخورد همه نسبت به کسی که خود را منزه می داند و دیگران را آلوده، و خود هر گز کاری برایشان نمی کند و لی آلودگان در حال کار برای تغییر زندگی آنان هستند چگونه است؟ معمولا طرد و فاصله! پس نباید منتظر بود مردم از احزاب بی عمل پیروی کنند.
مانیازمند تغییر خود هستیم.
ما نیازمند ایجاد جبهۀ اپوزیسیون، با دید گاه های متفاوت درون آن هستیم .
ما نیازمند تمرین دمکراسی بجای دیکتاتوری در درون خود هستیم. ما مجبوریم یاد بگیریم به حرف هم گوش کنیم. اکثر اوقات حق با مخالف است. و اساسا مخالف دینامیت پویایی، حرکت و تغییر است.
ما برای کمک به ملت مظلوم ایران که روزی بیش از هزار کشته در روی تخت بیمارستان ها و زندان ها می دهد، نیاز به زیرو رو کردن خود هستیم. شاخک های حسی ما از کار افتاده و ما درد این فاجعۀ بزرگ اجتماع خود را دیگر حس نمی کنیم. .
راه پیروزی ما فقط از معبر اتحاد می گذرد. همه چیز دیگر، دروغی بیش نیست جز از اتحاد. و اتحاد و احترام به هم، نیازمند تمرین دمکراسی در تک تک سلول های مغزی ما است.
نمی توان از زنی که در حال زایمان است تقاضا کرد صبر کند تا دکتر برسد. انقباضات رحم قابل
کنترل نیستند. او طبق فشار های رحم می زاید و گاهی قبل از رسیدن دکتر با فرزند و یا خود به
تنهایی می میرد. جامعۀ در حال انفجار نیز چنین بوده و هست و خواهد بود..
و مرگ بر ما که ناظران بی عمل این “مرگ در سکوت” بیش نبودایم.

womens-power.farah-notash.com
www.farah-notash.com
Women’s Power

بیانیه اعتراضی احزاب ایرانی
حزب کومله کردستان ایران، حزب دمکرات کردستان ایران، حزب کومله کردستان، جنبش بلوچستان آزاد، سازمان زنان روژهه‌لات، اتحادیه سُریانی اروپا، سازمان جهانی کردها، حزب همبستگی دموکراتیک الاحواز، حزب مردم بلوچستان، اتحادیه دموکراتیک آذربایجان – وحدت، سازمان جوانان کردستان ایران، کولبرنیوز و سازمان حقوق بشر هانا

برخی مقام‌ها برای مرا سم تحلیف رئیسی وارد تهران شدند

در حالی که برخی مقام‌های کشورهای مختلف روز پنج‌شنبه ۱۴ مرداد برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی وارد تهران شده‌اند، گروهی از احزاب اپوزیسیونی ایرانی، با انتشار بیانیه‌ای به‌ویژه به حضور انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در این مراسم شدیداً انتقاد کردند.
بر اساس گزارش‌هایی که رسانه‌های ایران از حضور مقام‌های کشورهای مختلف در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی منتشر کرده‌اند روسای جمهوری افغانستان و عراق و نخست‌وزیر الجزایر و ارمنستان بلندپایه‌ترین مقام‌هایی هستند که در این مراسم شرکت می‌کنند.
در گزارش این رسانه‌ها اعلام شده‌است که رئیس پارلمان روسیه همراه وزیران خارجه کشورهایی چون عمان، قطر، بوسنی و هرزگوین، بولیوی و نیکاراگوئه هم در مراسم حضور دارند.

در گزارش رسانه‌های ایران اشاره‌ای به سفر مقام‌هایی از چین و عربستان سعودی به ایران برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی نشده است.
همچنین انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای شرکت در این مراسم به تهران سفر کرده و روز چهارشنبه با مقام‌های وزارت خارجه ایران دیدار کرده است. سفر او با انتقاد فعالان سیاسی و مدنی در داخل و خارج از ایران روبه‌رو شده است.
روز پنج‌شنبه گروهی از نهادهای مخالفت جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای مشترک درباره سفر آقای مورا نوشتند که «اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا به نام انریکه مورا را برای مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور ایران به ایران بفرستد، ما به عنوان جنبش‌های نماینده مردم و مخالفان در ایران این حرکت را درک نمی‌کنیم.»
این بیانیه ادامه می‌دهد که «اتحادیه اروپا هیچ نماینده‌ای برای مراسم تحلیف [الکساندر] لوکاشنکو به عنوان رئیس‌جمهور بلاروس نفرستاد. چرا اکنون اتحادیه اروپا نماینده‌ای را فرستاده تا سوگند خوردن رئیسی را به همراه دیگران جشن بگیرد؟»
این بیانیه به طور مشترک از سوی سیزده نهاد مخالف جمهوری اسلامی منتشر شده است به این ترتیب:‌ حزب کومله کردستان ایران، حزب دمکرات کردستان ایران، حزب کومله کردستان، جنبش بلوچستان آزاد، سازمان زنان روژهه‌لات، اتحادیه سُریانی اروپا، سازمان جهانی کردها، حزب همبستگی دموکراتیک الاحواز، حزب مردم بلوچستان، اتحادیه دموکراتیک آذربایجان – وحدت، سازمان جوانان کردستان ایران، کولبرنیوز و سازمان حقوق بشر هانا.
در ادامه متن اعتراضی این نهادها آمده است: «سؤال ما این است که آیا ما به عنوان مردمی از میانهٔ آسیا، نسبت به مردم بلاروس، از ارزش کمتری برخوردار هستیم؟ آیا اتحادیه اروپا رویکرد متفاوتی را بر اساس نژاد انتخاب کرده است؟»
این متن ادامه می‌دهد: «تردیدی وجود ندارد که ابراهیم رئیسی نقض‌کننده حقوق بشر است و رئیس‌جمهور یک رژیم متجاوز و سرکوبگر خواهد بود. اتحادیه اروپا به خوبی از این واقعیت آگاه است این شخص در سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۱۹ بر برنامه کشتار و شکنجه هزاران نفر ریاست داشت.»
بیانیه می‌افزاید:‌ «این بدان معنی است که سابقه شخصی ابراهیم رئیسی در زمینه حقوق بشر بدتر از لوکاشنکا است. اتحادیه اروپا همچنین می‌داند که انتخاب رئیسی نیز همانند مورد لوکاشنکو، یک روند تقلبی بوده است، اما تصمیم گرفت با آن بسیار متفاوت رفتار کند.»
این احزاب مخالفت نوشته‌اند: «این در شرایطی است که رژیم ایران هزاران فرد صلحجو را دستگیر می‌کند؛ معترضانی که چیزی کمتر از نیازها و حقوق اولیه بشری مانند آب، برق و آزادی‌های اولیه نمی‌خواهند. امروز در ایران عرب، کرد، بلوچ، آذری، لر و فارس در خیابان‌های ایران همان چیزی را مطالبه کنند که هر شهروند اروپایی حق آن را دارد. اتحادیه اروپا از این امر آگاه است اما تصمیم گرفته است آن را نادیده بگیرد.»
در بخش پایانی اطلاعیه این گروه‌ها نیز آمده است که «این سیاست مماشات با ایران نه تنها ناقض اصول اتحادیه اروپا است بلکه در پی افزایش مهاجرت به اتحادیه اروپا، منافع این اتحادیه را هم تهدید می‌کند.»
سیزده حزب ایرانی نوشته‌اند که «ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم که به تعهدات دموکراتیک و حقوق بشری خود در رابطه دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی ایران و دولت ابراهیم رئیسی عمل کند.»
این گروه‌ها در پایان نیز گفته‌اند: «ما از شما می‌خواهیم به جای ایستادن در کنار جنایاتکاران علیه بشریت، به جنایات علیه بشریت رسیدگی کنید. ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم که پایبند به اصول خود باشد، هم به نفع شهروندان اتحادیه اروپا و ایران و هم به سود همه مردم ستم‌کشیده از این رژیم.»
یک روز پیش از این نیز سیزده سازمان و تشکل سیاسی دیگر ایرانی در بیانیه مشترکی خطاب به مردم ایران نوشته‌اند که از «اراده» آنها برای سرنگونی جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند و اعلام کردند که «عزم خود را جزم کرده‌ایم که این همراهی و همکاری را هر چه سریع‌تر به سطحی از هماهنگی سازمان‌یافته ارتقاء دهیم.»

منبع: راديو فردا

[کد مطلب: ۲۳۲۶۶۲] [تاريخ انتشار: چهاردهم امرداد ۱۴۰۰ برابر با پنجم اوت ۲۰۲۱]

https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=232662

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate