بیانیه حزب کمونیست انقلابی آمریکا در مورد مراسم تحلیف جو بایدن

بیانیه حزب کمونیست انقلابی آمریکا در مورد مراسم تحلیف جو بایدن

نشریه انقلاب ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ مصادف با ۱ بهمن ۱۳۹۹ | revcom.us

ترجمه توسط: گروه کمونیست‌های انقلابی سنتز نوین کمونیسم در ایران

امروز جو بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات‌متحده تحلیف و کمالا هریس معاون رئیس‌جمهور شد. این واقعه چندین ماه بعد از دروغ دونالد ترامپ مبنی بر اینکه وی، ترامپ، برنده شده است، اتفاق افتاد. و تحلیف بایدن به دنبال یک کودتای فاشیستی مسلحانه[۱] – تلاشی توسط نیروهای ترامپ برای لغو نتیجه تصویب نهایی برنامه‌ریزی‌شده برای رأی‌گیری در ۶ ژانویه در کنگره، صورت گرفت. بایدن اکنون زمام امور را در اختیار دارد. ترامپ دیگر نمی‌تواند از قدرت دولت برای تحکیم فاشیسم استفاده کند.

اگر ترامپ در این امر موفق می‌شد، عواقب آن می‌توانست دهشت بی‌حساب باشد- ازجمله از بین بردن حقوق دموکراتیک و مدنی.

این واقعیت که مردم به‌طور قاطع رأی به برکناری ترامپ دادند و ترامپ نتوانست نتیجه آراء انتخاباتی را لغو کند مهم و بسیار خوب است. این واقعیت که فاشیسم دیگر قوه مجریۀ قدرتمندترین کشور جهان را در چنگ خود ندارد، بسیار خوب است. این روز خوبی برای بشریت و روز خوبی در مبارزه برای تغییر ترقی‌خواهانه است.

بااین‌حال ۷۵میلیون نفر به ترامپ فاشیست رأی دادند. فاشیست‌ها همچنان بر سایر بخش‌های مهم دولت در سطح فدرال و ایالتی تسلط دارند و همچنان نیروهای انتظامی(پلیس) و ارتش هجوم می‌آورند و آن‌ها را آلوده می‌سازند. شبکه فاشیست مسیحی مدارس، کلیساها، رسانه‌ها و صندوق‌های اقدام و اعانه‌های سیاسی برای پیشبرد اهدافشان در بین مردم و همچنین رسانه‌های فاشیست به‌طورکلی دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند. این واقعی و عینی است.

مراسم تحلیف بایدن با چهار سال گذشته ترامپ کاملاً مغایرت داشت و بسیاری از مردم چنان احساسی را داشتند. بااین‌حال دعوت بایدن برای وحدت و ادعاهای وی مبنی بر اینکه آمریکا اساساً کشور “خوبی” است، نمی‌تواند جنایات واقعی این کشور را که تحت نظارت و صدارت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان انجام شد پنهان نماید و همچنین این ادعاها نمی‌توانند بر تقسیمات عمیق موجود در این کشور- تقسیمات غیرقابل‌تفکیک که در ساختار واقعی تاریخی و عملکرد واقعی روزمره این جامعه بافته شده است، سرپوش گذارده و بر آن‌ها غلبه کنند. آن‌ها نمی‌توانند نیروهایی را که هم باعث بوجود آمدن فاشیسم شد و هم نیروهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ایجاد شده توسط فاشیسم، از بین ببرند.

بعلاوه: صحبت‌های بایدن درباره “نژادپرستی سیستماتیک” نمی‌تواند برای همیشه نام سیستمی –یعنی سرمایه‌داری-امپریالیسم که زاینده این نژادپرستی است، آنرا تغذیه کرده و از الزامات آن است، را پنهان کند. صحبت‌های او درباره “احیا و بازگرداندن رهبری آمریکا” در جهان نمی‌تواند سابقه خونین و غارتگرانه “رهبری” همان سیستم امپریالیستی را که برای قرن‌ها در جریان هست، تغییر دهد.

موارد زیادی برای گفتن در مورد دهشت‌های عملکرد طبیعی این سیستم و فاشیسمی که توسط آن  ایجادشده وجود دارد، و به‌ویژه اینکه برای همه این‌ها راه‌حل چیست- که چیزی مگر یک انقلاب واقعی بر اساس کمونیسم نوینی که توسط باب آواکیان ارائه شده است، نمی‌تواند باشد.

همان‌طور که در اوایل این هفته گفتیم، باب آواکیان چنین راهکاری را تبیین کرده است:

راهی برای برون‌رفت از این جنون- استراتژی برای یک انقلاب واقعی، و بر این اساس، چشم‌انداز جامعه نوینی را که در قانون اساسی جمهوری سوسیالیستی نوین در آمریکای شمالی منعقد شده است، ایجاد کرده است، که توسط باب آواکیان تألیف شده است. این‌یک واقعیت است که، در هیچ کجای دیگر، در هیچ سند واقعی یا طرح تأسیس یا راهنمای واقعی یا پیشنهادی توسط هیچ جریان و یا دولتی مطرح نشده است، مواردی ازجمله نه‌تنها حمایت بلکه مقرراتی برای ابراز مخالفت و جوش‌وخروش فکری و فرهنگی که در این قانون اساسی گنجانده شده است، درحالی‌که در این(قانون اساسیم) هسته مستحکم شالوده‌ای و زمینه‌ای در تحول سوسیالیستی اقتصاد، باهدف از بین بردن همه استثمارها، و تحول متناظر با آن در روابط اجتماعی و نهادهای سیاسی، برای ریشه‌کن کردن همه ستم‌ها، و ارتقا، از طریق سیستم آموزشی و در کل جامعه است، رویکردی که مردم را قادر  و توانمند می‌سازد تا با روحیه‌ای متکی بر تفکر انتقادی و کنجکاوی علمی به دنبال حقیقت که می‌تواند به هرکجا که ختم شود، و از این طریق به‌طور مستمر در مورد جهان یاد بگیرند و بهتر بتوانند در تغییراتی که مطابق با منافع بنیادین بشریت است، شرکت کنند.”

در این زمان مهم و حیاتی، خواندن مقاله چه چیزی باعث عروج فاشیسم ترامپ شد و چرا این فاشیسم از بین نخواهد رفت، و بررسی و تأمل درباره اثر باب آواکیان که به آن اشاره می‌کند ، مهم و تعیین‌کننده خواهد بود. به‌زودی مطالب بیشتری خواهیم گفت. صبح دوشنبه به وب‌سایت نشریه انقلاب revcom.us بیایید.

سپس، پنجشنبه هفته آینده، ۲۸ ژانویه، ساعت ۵ بعدازظهر، ما یک برنامه ویژه در یوتیوب YouTube به‌طور زنده در مورد وضعیت فعلی و آنچه باید انجام شود ارائه خواهیم داد.

روز یکشنبه، ۳۱ ژانویه، در یک برنامه پخش زنده(Livestream) ویژه هماهنگ شوید و آنرا دنبال کنید تا بودجه برای سازمان‌دهی تور انقلابی واقعی در ساعت ۶ عصر به‌وقت نیویورک/ ۳ به‌وقت لس‌آنجلس جمع آوری شود.

پنجشنبه، ۴ فوریه، “قسمت دوم” RNL – انقلاب و نه چیزی کمتر- به‌طور زنده پخش خواهد شد. اکنون با قسمت‌هایی از این برنامه که  سال گذشته پخش شد و در یوتیوب وجود دارد آشنا شوید.

۲ بهمن ۱۳۹۹

ترجمه  و انتشار توسط:

گروه کمونیست‌های انقلابی سنتز نوین کمونیسم در ایران

[۱] – برای آشنایی به این کودتای مسلحانه به تحلیل رفقای حزب کمونیست انقلابی آمریکا تحت عنوان “کودتای فاشیستی شکست‌خورده، نبردی خشمناک که هنوز با شدت ادامه دارد و راه پیشروی از این جنون” که در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۱نوشته شده است رجوع کنید.
در این تحلیل به موارد زیر اشاره شده است:

چه چیزی باعث عروج فاشیسم ترامپ شد و چرا این فاشیسم از بین نخواهد رفت

چه چیزی باعث ایجاد فاشیسمی شد که مولد ترامپ بود؟ چگونه می‌توان انتخابات گذشته و عواقب آن را فهمید، انتخاباتی که نقطه اوجش حمله فاشیستی و تروریستی به کنگره با تشویق ترامپ برای کودتا بود، که شکست خورد ؟ و حالا چه اتفاقی خواهد افتاد؟

این تحلیل توسط گروه کمونیست‌های انقلابی سنتز نوین کمونیسم در ایران به فارسی ترجمه‌شده است و لیک آن در شبکه اجتماعی تلگرام این است:

https://t.me/New_Communism/2175

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate