این دیوانگان جدی هستند –شما چطور؟

حزب کمونیست انقلابی آمریکا

این دیوانگان جدی هستند شما چطور؟

ترامپ اراذل‌واوباش فاشیست را به واشنگتن دی سی دعوت می‌کند تا صدور گواهینامه انتخابات ۶ ژانویه را متوقف کند

۲۸ دسامبر ۲۰۲۰ مصادف با ۸ دی ۱۳۹۹| revcom.us

ترجمه توسط: گروه کمونیست‌های انقلابی سنتز نوین کمونیسم در ایران

اگر این سالی عادی بود، حتی خبری از اینکه سنا و کنگره در تاریخ ۶ ژانویه برای تأیید رسمی این واقعیت کاملاً اثبات‌شده ملاقات می‌کنند که جو بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ دونالد ترامپ را به‌راحتی کوبید، در رسانه‌ها نبود. در اکثر انتخابات، گواهینامه کنگره در ۶ ژانویه به‌عنوان یک تشریفات صرف تصویب می‌شود.

اما این یک انتخابات عادی نیست.

بله، بایدن قاطعانه پیروز شد. بله، کالج انتخاباتی(رأی کالج انتخاباتی)-علیرغم عوام‌فریبی، تهدیدها و تطمیع‌های ترامپ- بایدن را به‌عنوان برنده تأیید کرد. و بله، دادگاه‌ها قاطعانه دعاوی کاملاً بی‌اساس ترامپ را لغو کردند. اما ترامپ اقدامات خصمانه را ادامه می‌دهد. و این متأسفانه شوخی نیست. به هر ترتیب از یک طریق یا طریق دیگر، این عواقبی در پی خواهد داشت.

ترامپ اراذل‌واوباشان فاشیست را به واشنگتن دی سی فرامی‌خواند

امسال، در ۶ ژانویه(۲۰۲۱)، دونالد ترامپ- رئیس‌جمهور فاشیست ایالات‌متحده آمریکا- با عصبانیت نظریه‌های ارتجاعی توطئه انتخابات سرقت شده، پایگاه هجوم خود را از اراذل‌واوباش معتقد به آمریکا را دوباره باشکوه کنیم(MAGA) و مبارزان خیابانی برتری‌طلب سفید با اتکا به نظریه‌های ارتجاعی توطئه انتخابات سرقت شده، تحریک می‌کند و به خشم درمی‌آورد. او آن‌ها را به تعداد بی‌سابقه‌ای به خیابان‌های دی سی دعوت می‌کند تا در تظاهراتی که قول داده استو این‌ یک نقل‌قول(ترامپ) است– “وحشیانه و سبعانه خواهد بود.

در آخرین راهپیمایی وارونه کردن(#Overturn) نتیجه انتخابات که در دی سی برگزار شد، فاشیست‌های آمریکا را دوباره باشکوه کنیم(MAGA) و پسران سرافراز(Proud Boys-پراید بویز) به معترضینی که در مقابلشان تظاهرات راه انداخته بودند  و تماشاگران وحشیانه حمله کردند. آن‌ها كلیساهای سیاه را هدف قراردادند، علناً بنرهای زندگی مردم سیاه‌پوست اهمیت دارد(Black Lives Matters) را در هم ریختند و آن‌ها را درصحنه‌ای كه كشیش یانتر ام میلز آن را “یادآور آتش‌سوزی‌های صلیب” کو کلاس کلان (علامت مشخصه ترور کو کلاس کلان Ku Klux Klan) توصیف می‌کرد به آتش کشیدند. در این چارچوب، دعوت ترامپ را فقط می‌توان اصرار به تکرار همان کار و بدتر دانست.

امسال با نزدیک شدن به تاریخ ۶ ژانویه، ترامپ با انتقاد از جمهوری خواهان در سنا و کنگره، آن‌ها را تحت‌فشار قرار می‌دهد تا با امتناع از تأیید انتخابات، آرا میلیون‌ها نفر را نادیده بگیرند. ترامپ به روش معمول خود، آنچه را كه واقعاً انجام می‌دهد، به مخالفان خود نسبت داد و ادعا كرد كه دموکرات‌ها با یك باخت انتخاباتی به‌عنوان “اقدام به جنگ” برخورد كرده “و با چنگ و دندان مبارزه خواهند كرد. سپس وی رهبر اکثریت سنا، مک کانل را به دلیل عدم انجام کار مشابه مورد سرزنش قرار داد. در حال حاضر، چندین تن از نمایندگان دیوانه، منکر واقعیت، فاشیست مجلس نمایندگان(کنگره آمریکا) قول داده‌اند که این کار را انجام دهند.(۱) و درحالی‌که اکثر جمهوری خواهان تاکنون از پیروی(حمایت) از اصرار ترامپ برای اخلال در صدور گواهینامه ۶ ژانویه خودداری کرده‌اند، ترامپ کینه‌توزی را علیه آن‌ها ابراز می‌کند زمانی که اراذل‌واوباشان طرفداران وی در حال حاضر در خانه‌های مقامات منتخبی که در انطباق با کودتای ترامپ نیستند به‌طور مسلح حضور پیدا می‌کنند.(۲)

بیان آنچه باید آشکار باشد این است که : حتی اگر ترامپ موفق نشود از تأیید صلاحیت انتخابات در ششم ژانویه جلوگیری کند، این بی‌سابقه و خطرناک است.  این فاشیست تمام‌عیار است. حداقل، ترامپ و جنبش فاشیستی‌اش سخت‌تر و مشتاقانه‌تر برای انتقام گرفتن ظهور خواهند کرد. این نباید عادی یا نادیده گرفته شود.

بااین‌حال، این دقیقاً همان چیزی است که دارد اتفاق می‌افتد. مردم پاک‌نهاد و منطقی این کشور ساکت هستند. منفعل هستند. آن‌ها به‌طرف دیگر نگاه می‌کنند و خودشان را به آن راه می‌زنند. تا زمانی که این تغییر نکند، آینده بشریت در معرض خطر جدی قرار دارد.

 

هر فرد پاک‌نهادی باید این چالش را بپذیرد که عمیقاً با این مسئله مقابله کند و در یک تلاش جمعی برای تغییر این مسئله سهیم باشد.

تلاش فاشیستی ترامپ برای واژگونی انتخاباتهم‌اکنون و برای آیندهضررمند است

افراد زیادی این حمله بی‌سابقه و چندجانبه فاشیست‌ها به انتخابات و حمله برنامه‌ریزی‌شده در ۶ ژانویه در واشنگتن دی سی را فقط ازنظر اینکه می‌تواند یا نتواند در کوتاه‌مدت “موفق” شود ارزیابی می‌کنند. آن‌ها به شکست گسترده انتخاباتی ترامپ و روشی که دادگاه‌ها ادعای وی در مورد تقلب در انتخابات را ساقط کرده‌اند اشاره می‌کنند تا اصرار کنند تهدیدهای وی در مورد ۶ ژانویه حتی دور از ذهن‌تر است و بنابراین مردود، شاید حتی خنده‌آور می‌دانند.

اما این شبیه ایستادن در پشت دیواری است که بارها و بارها با یک قوچ(دژ کوب) کوبیده می‌شود، وقتی‌که هر ضربه فقط ترک بوجود می‌آورد یا چند ترکش به هوا می‌فرستد، با دهان بسته خندیدن … همه این‌ها درحالی‌که‌ اتفاق می‌افتد که ضعیف شدن بدنه دیوار نادیده گرفته شده، ‌شالوده‌اش در حال پوسیدن است، و اراذل‌واوباش سخت‌تر رشد می‌کنند و مصمم‌تر می‌شوند.

یک‌چیز روشن است، هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که دیوار چه زمانی ممکن است فروریزد و خراب شود. درحالی‌که در این مرحله محتمل‌ترین نتیجه این نیست که ترامپ موفق شود نتیجه انتخابات را لغو کند یا در غیر این صورت در قدرت بماند، اما هیچ‌کس- نه ترامپ، نه بایدن، نه شما که این مطلب را می‌خوانید– نمی‌توانند در این مرحله کاملاً مطمئن باشند. اما حتی اگر او موفق نشود بعد از ۲۰ ژانویه در دفتر و قدرت باقی بماند، این جنبش فاشیستی قدرتمند شده و ابتکار عمل را با پیامدهای کاملاً خطرناک بلندمدت و کوتاه‌مدت، بدست می‌آورد.

فکر  می‌کنید که معنی آن در حال حاضر و برای آینده چیست

فکر می‌کنید رعب و وحشت فاشیستی تا آن حد عادی شده است که بیش از صدها فاشیست، برخی مسلح به سلاح گرم، در بیست‌ویک دسامبر به مقر کنگره ایالتی اورگان حمله کردند و این حتی یک خبر مهم نبود، به چه معناست.(۳) یا اینکه یکی از نماینده تبلیغات انتخاباتی ترامپ(برایان تراشر-Brian Trascher) می‌تواند به‌طور عادی چیزهایی مانند این را بیان کند: “۶ ژانویه یک روز بزرگ است. اگر چک محرک دریافت کردید(قرار است از طریق بسته کمکی ۶۰۰ دلار به‌طور مستقیم به شهروندان بیکار آمریکا در برابر آسیب‌های ناشی از ویروس کووید- ۱۹ داده شود. )، ممکن است بخواهید بیرون بروید و آن را صرف خرید اسلحه و مهمات کنید، زیرا ممکن است به این راه ختم شود.” دستیار سابق اف بی آی (FBI) درزمینهٔ ضد جاسوسی سخنان تهدیدآمیز بسیاری از نزدیکان ترامپ را به زبانی که منجر به “سلول‌های تروریستی رادیکال در افغانستان، عراق و سوریه” می‌شود مقایسه کرد.

فکر می‌کنید که مانورهای فاشیستی سبعانه‌ای که قبلاً “غیرقابل‌تصور” بودند- مانند فراخواندن ارتش علیه تظاهرات مردم یا اعلام حکومت‌نظامی برای لغو انتخابات- اکنون و پیشبرد آن‌ها که باید به‌عنوان یک امکان واقعی تلقی شوند، چه معنائی دارد. یک مثال تازه: ترامپ، مایکل فرین را به کاخ سفید دعوت کرد و به گفته سی.ان.ان و نیویورک‌تایمز، از مشاوران خود در مورد پیشنهاد فلین مبنی بر انجام مجدد انتخابات توسط ترامپ در شرایط حکومت‌نظامی پرسید. بر اساس گزارش‌ها، “فرماندهان عالی‌رتبه ارتش در مورد اینکه اگر رئیس‌جمهور حکومت‌نظامی اعلام کند چه می‌کنند، صحبت کرده‌اند.”

به این فکر کنید که معنای این‌که اکثریت‌قریب‌به‌اتفاق رأی‌دهندگان به ترامپ-جمعیتی بالغ‌بر چندین میلیون‌ها نفر- درواقع به‌دروغ مبتنی بر تئوری توطئه مبنی بر دزدیده شدن انتخابات از ترامپ، معتقدند، چیست! و اینکه این دروغ‌گویی بر اساس گویا تقلب رأی‌دهندگان متمرکز در مناطق شهری، به‌شدت پرجمعیت سیاه‌پوست است. نه‌تنها این افراد(رأی‌دهندگان به ترامپ) کاملاً در برابر هرگونه واقعیت یا شواهدی که مغایر آن و هر دروغ فاشیستی دیگری ممکن است به آن‌ها بگوید، مصونیت داده می‌شوند، بلکه آن‌ها تا حد زیادی متقاعد شده‌اند که ترامپ توسط نهادها، قوانین و هنجارهای حکومتی که مانع کودتای فاشیستی وی شده است،  خیانت و قربانی شده است. همه این‌ها در حال حاضر دامن زدن به عزم راسخ فاشیستی برای حمله بیشتر و درهم شکستن این مؤسسات و هنجارها و اعمال خشونت ناشی از برتری سفیدپوست‌ها، زن‌ستیزی و نفرت از مهاجران را دامن می‌زند و ادامه خواهد داد.

یک کودتای شکست‌خورده، هنگامی‌که توسط هسته‌ای مصمم و سازمان‌یافته میلیونی پشتیبانی می‌شود، و ده‌ها میلیون نفر دیگر معتقدند که حریف(طرف مقابل) آن‌هابه‌عنوان‌مثال، بایدنکه به‌طور غیرقانونی در قدرت است، به‌ویژه هنگامی‌که آن حریف(بایدن) بسیج نشود و تهدید(نیروهای فاشیستی) را به فراموشی بسپارد، می‌تواند دوباره سربلند کند.

این یک مشکل واقعی است که باید با آن مقابله شود و به‌طور فعال روی آن کار شود و تغییر یابداینکه میلیون‌ها انسان پاک‌نهاد که به‌درستی علیه ترامپ رأی دادند، اما در مقابل همه این‌ها سکوت کرده و اجازه می‌دهند تا دوام یابد  و بدتر شود، غیرقابل‌قبول است.

هیچ مصالحه‌ای با این فاشیست‌ها وجود ندارد

بارزترین نکته در مورد دموکرات‌ها سکوت تقریباً کامل آن‌ها در مورد هر یک از آن‌هاست. در حقیقت، یافتن چند تن از جمهوری‌خواهانی که اوباش و اراذل، تهدید به مرگ و سایر خشونت‌ها، و تلاش برای کودتا را محکوم ‌کنند، توسط دموکرات‌ها بسیار آسان‌تر از یافتن راه‌حلی برای محکوم و تقبیح شدید یا هرگونه تلاششان برای سازمان‌دهی مقاومت جدی در داخل کنگره یا فراخواندن توده‌ها به خیابان‌ها برای ایستادن در برابر این کودتای فاشیستی، است.

در عوض، آن‌ها مشغول صحبت در مورد “ایجاد آرامش و شفابخشی ملی” و پیدا کردن نقاط مشترک(زمینه مشترک) با فاشیسم هستند. همان‌طور که بایدن در توییت اخیر خود نوشته است: “بعد از یک سال درد و از دست دادن بسیاری، زمان اتحاد، بهبود و بازسازی است.” اما همان‌طور که باب آواکیان اشاره کرده است:

… هیچ “سازشی” با این فاشیست‌ها وجود ندارد- “گلایه‌ها و نارضایتی‌های آن‌ها(فاشیست‌ها)” ناشی از کینه متعصبانه در برابر هرگونه محدودیت برتری سفیدپوستان(سفید سالاری)، مردسالاری، بیگانه‌ستیزی(نفرت از بیگانگان)، شوونیسم خشمگین آمریکایی و چپاول بی‌بندوباری از محیط است، و به‌طور فزاینده‌ای در عبارات دیوانه‌وار بیان می‌شوند. هیچ مصالحه‌ای و سازشی با این فاشیست‌ها، مگر بر مبنای قواعد بازی این فاشیست‌ها، با تمام پیامدهای وحشتناک و پیامدهای آن، نمی‌تواند وجود داشته باشد!

ضروری است که منافع مردماین کشور و سراسر جهانتوسط تعداد فزاینده‌ای از افراد پاک‌نهادی که بدون سازش و مصالحه کل برنامه آمریکایی فاشیستی آمریکا مقدم بر همه، سفید سالاری، مردسالاری و نفرت از بیگانگان، را رد و انکار میکنند موضعشان را به‌طور قطعی  روشن و علیه آن مبارزه نمایند. این امر مستلزم قدم گذاشتن و بیرون رفتن از کانال‌های سیاسی عادی(متعارف) و عمل کردن در  تضاد با شرایط قواعد سیاسی است که توسط این دموکرات‌ها تعیین‌شده و به‌پیش گذاشته شده است.

برای برگرداندن این مسئله، رهبری و کار وجود دارد

دلایلی وجود دارد که ریشه در ماهیت سیستم سرمایه‌داری-امپریالیسم دارد که تحت آن زندگی می‌کنیم و تغییرات گسترده و بحرانی که این سیستم در مقیاس جهانی و در این کشور ایجاد کرده است، که چرا این فاشیسم ظهور کرده و حتی در برابر شکست انتخاباتی از بین نمی‌رود. دلایلی نیز وجود دارد که ریشه در این سیستم و دینامیک(نیروی محرکه ساختاری) آن دارد، این است که دموکرات‌ها مصمم هستند که به‌جای مبارزه با این فاشیست‌ها و تهدیدهای آن‌ها برای آینده بشریت، به دنبال نقاط مشترک و ثبات برای سیستمشان باشند. باب آواکیان(BA) کارهای بی‌نظیری را انجام داده است، که بیشتر آن‌ها را برای بررسی علمی این دلایل و پیامدهای آن‌ها می‌توان در این صفحه یافت.

درک این دلایل- و بر اساس این درک، اینکه در مورد آن‌ها چه باید بکنید و چگونه می‌توانید وضعیتی که با آن روبرو هستیم را تغییر دهید- برای طوفان‌هایی که پیش رو داریم ضروری است. کاوش و کندوکاو نکردن در مورد کارهایی که باب آواکیان انجام داده است، به مفهوم اصرار بر پرواز کورکورانه در توفان است وقتی‌که خطر برای بشریت برای این کار بسیار زیاد است.

بسیار مهم است که RefuseFascism.org، سازمانی که مردم را از دیدگاه‌های سیاسی بسیار متنوع متحد می‌کند وجود دارد و برای بسیج میلیون‌ها انسان پاک‌نهاد در این کشور در تظاهرات‌ها و اعتراضات گسترده غیرخشونت‌آمیز برای متوقف کردن یک آمریکای فاشیستی، فراخوانی خطاب به مردم را برای یافتن روش‌های خلاقانه و ابراز مخالفت با این غارت فاشیستی(سرقت انتخاباتی و حمله به مردم) در ۶ ژانویه، صادر نمود. ما از خوانندگان خود می‌خواهیم که در این تلاش شرکت کنند و همچنین از جلسات مهمی که تشکل ضد فاشیسم(RefuseFascism.org) برگزار کرده است برای درک این وضعیت و راه پیش رو یاد بگیرند.

سرانجام، ما از شما می‌خواهیم که با دیگرانی که می‌شناسید صحبت کنید و با تفکر و ایده‌های خود در مورد چگونگی تغییر این وضعیت برای ما بنویسید تا دیگر این‌گونه نباشد که افراد پاک‌نهاد با شتاب گرفتن فاشیسم و ​​تهدید آینده بشریت سکوت کنند.

پانویس‌ها:

۱. این شامل مو بروکس، نماینده کنگره و تامی توبرویل سناتور منتخب ایالت آلاباما است که گفت که این ایده را بررسی می‌کند، و نماینده منتخب کنگره جورجیا، مارجوری تیلور گرین نظریه‌پرداز توطئه کوانون(QAnon) که گفت، “رئیس‌جمهور ترامپ  هوای مرا دارد.”

۲. به مقاله «فاشیست‌های آمریکا را دوباره باشکوه کنیم(MAGA) تهدید به کشتن، سوزاندن، تجاوز به عنف مقامات که در برابر کمپین” واژگون کردن نتیجه انتخابات”مقاومت می‌کنند، کرده‌اند»، در revcom.us مراجعه کنید.

۳. همان‌طور که توسط صداوسیمای عمومی اورگان گزارش‌شده است، فاشیست‌ها از درهای مقر کنگره ایالتی پایتخت واقع در شهر سلیم(Salem) عبور کردند و خواستار “بازگشایی” فوری اقتصاد شدند و خواستار دستگیری فرماندار شدند. برخی اسلحه و اسپری فلفل به همراه داشتند و بیشتر آن‌ها ماسک بر صورت نداشتند.

ترجمه و انتشار توسط:

گروه کمونیست‌های انقلابی سنتز نوین کمونیسم در ایران

این مطلب برای اولین بار در لینک زیر شبکه اجتماعی تلگرام منتشر شد:

https://t.me/New_Communism/2160

پسران مغرور و دیگر برتری‌طلبان سفیدپوست، تابلوی(بنر) جان مردم سیاه‌پوست اهمیت دارد  را از کلیسای متدیست آسبری متحد (Asbury United Methodist Church) در  واشنگتن دی سی D.C. درحالی‌که به روی آن یک مایع دیگر برای تشدید شعله‌های آتش پاشیدند، دزدیدند و سوزاندند. این اقدام عمومی برای ایجاد رعب و وحشت و ارسال پیام به سیاه‌پوستان است.(از صفحه تویتر خانم کریستین کلارک)

  https://twitter.com/KristenClarkeJD/status/1338138694780411904

پسران مغرور و دیگر برتری‌طلبان سفیدپوست

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate