فاشیست‌ها به کنگره حمله کردند…ما نمی‌توانیم عقب بنشینیم و نظاره‌گر باشیم

حزب کمونیست انقلابی آمریکا

فاشیست‌ها به کنگره حمله کردند…ما نمی‌توانیم عقب بنشینیم و نظاره‌گر باشیم*

نشریه انقلاب ۶ ژانویه ۲۰۲۱ | revcom.us

ترجمه توسط: گروه کمونیست‌های انقلابی سنتز نوین کمونیسم در ایران

هزاران فاشیست که بسیاری از آن‌ها مسلح بودند، موفق به متوقف کردن مرحله نهایی گزارش رسمی و صدور گواهینامه پیروزی آشکار جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری شدند. آن‌ها بر نیروی پلیس چیره شدند، سالن‌های کنگره را اشغال کردند، دفاتر را خراب کردند و اعضای کنگره را به‌زور برای پناه گرفتن بیرون کردند.

این چیزی نبود مگر اقدامی برای کودتا، به درخواست ترامپ، و حمایت از آن توسط اراذل‌واوباش با توسل به خشونت.

ترامپ با تشریح “گلایه‌های” بی‌اساس یک‌ساعته‌اش جمعیت تظاهرات کننده طرفدارش را به شور و هیجان انداخته بود. وی از جمعیت خواست تا از خیابان پنسیلوانیا عبور کنند و “قوی باشند”- درواقع فراخوانی برای ترساندن جمهوری خواهان “ضعیف” که با تلاش کودتا او همراه نیستند- و پیگیری درخواست جولیانی برای “محاکمه از طریق جنگ”. چند ساعت پس اشغال کنگره با اتکا به خشونت و زور توسط نیروهای مهاجم، ترامپ از فراخواندن و جلوگیری کردن از حمله نیروهای مهاجم خودداری کرد و از آن‌ها فقط خواست “صلح و آرامش خود را حفظ کنند”- که از ابتدا هم به آن‌ها گفته‌شده بود که کارشان را مسالمت‌آمیز به‌پیش نبرند و تنها در اثر فشار شدید، ترامپ سرانجام ساعاتی پس از حمله ناگهانی خشونت‌طلبان مرتجع ، از آن‌ها خواست به خانه بروند.

دیگر نمی‌توان منتظر ماند. نیاز به “مردم پاک‌نهاد” در ابراز شفاف عزمشان برای جلوگیری از این خطر فاشیستی سال‌ها است که گذشته است. امروز هزینه انفعال در برابر آنچه در شارلوتزویل گذشت، کودکان پناهنده‌ای که از والدینشان ربوده‌شده و در قفس رهاشده‌اند، حملات خشونت‌آمیز و افترازدن و بدنام کردن جنبش حمایت از جان سیاه‌پوستان را بی پاسخ گذاشتن، داده شد.

پس بیایید از آن درس یاد بگیریم. اکنون زمان آن فرارسیده که- بدون خشونت و به تعداد زیاد، ایستادگی کرد. بیشتر صبر کردن و نظاره‌گر بودن، برابر است با تسلیم شدن. حتی اگر این فاشیست‌ها متفرق شوند، باید تنفرمان را در مقابشان نشان داد و مقاومت کرد و نشان داد که این جمعیت چه چیزی را نمایندگی میکنند و در تلاشند که این کشور و جهان را اشغال کرده و به جهنم تبدیلش کنند.

هیچ‌کس نمی‌تواند شوک وارد شده و وقوع ناگوار دیدن سگ‌های وحشی فاشیسم در خیابان‌های دی سی را انکار کند و یا نبایدهم بخواهد که آنرا انکار کند و نظاره گر باشد.

خطر اکنون موجود است.

زمان ایستادن برای بشریت اکنون است.

*توضیح مترجمین: این بیانیه دقایقی بعد از حمله اراذل‌واوباش فاشیست به کنگره نمایندگان آمریکا از طرف حزب کمونیست انقلابی آمریکا بیرون داده شد.

برخی از ایرانیان سلطنت‌طلب و همچنین مجاهدین خلق طرفدار ترامپ که خواهان حمله نظامی دولت فاشیست ترامپ به ایران هستند نیز در تظاهرات اوباش و اراذل ترامپ در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در واشنگتن دی سی شرکت کردند.

ننگ و نفرت بر آنان باد.

 

یک ارتباط و خط مستقیم از کنفدراسیون(طرفداران برده‌داری در زمان جنگ داخلی آمریکا) تا فاشیست‌های امروز وجود دارد و یک رابطه مستقیم بین سفید سالاری آن‌ها ، انزجار و نفرت آشکار آن‌ها از افراد دگرباشان(LGBT) و همچنین زنان، مخالفت عمدی آن‌ها با علم و روش علمی، وطن‌پرستی ارتجاعی آمریکا اول‌ازهمهو به شیپور درآوردنبرتری تمدن غربیو جنگ‌های تجاوزگرانه و تحمیلی آن‌ها با اتکا به قدرت نظامی، ازجمله تمایل ابرازشده و تهدیدات آشکار آن‌ها در استفاده از سلاح‌های هسته‌ای برای از بین بردن کشورها، وجود دارد.باب آواکیان

 

برخی از ایرانیان سلطنت‌طلب و همچنین مجاهدین خلق طرفدار ترامپ که خواهان حمله نظامی دولت فاشیست ترامپ به ایران هستند نیز در تظاهرات اوباش و اراذل ترامپ در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در واشنگتن دی سی شرکت کردند.
ننگ و نفرت بر آنان باد.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate