جوابیه وزارت خارجه دولت استرالیا به نامه کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

اطلاعیه
جوابیه وزارت خارجه دولت استرالیا به نامه کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
در ادامه اقدامات بین المللی کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی جهت فشار به دولت‌ها برای بایکوت سیاسی جمهوری اسلامی، اخیرا این کمیته نامه ای  را در رابطه با جنایات ابراهیم رئیسی را به دولت‌ها و سازمانهای جهانی ارسال داشت. در این نامه که متن انگلیسی و ترجمه فارسی آن را در لینک زیر ملاحظه میکنید از دولت‌ها و سازمانهای جهانی در خواست شده است رئیسی را  به عنوان رئیس جمهور به رسمیت نشناخته و او را به دلیل جنایات ذکر شده در نامه تحت پیگرد قرار دهند.
لینک نامه ارسال شده :
در رابطه  با نامه ارسال شده ، وزارت خارجه دولت استرالیا جوابیه زیر را ارسال داشته است که ترجمه این جوابیه  را در زیر میخوانید.
متن ترجمه شده جوابیه وزارت خارجه استرالیا:
با تشکر از ایمیل شما که در تاریخ ششم جولای ۲۰۲۱ در رابطه با پرزیدنت جمهوری اسلامی ایران دریافت کردیم.  من از سوی وزیر خارجه این جواب را ارسال میدارم.
دولت استرالیا همچنان در رابطه با سابقه نگران کننده حقوق بشر در ایران ملاحظه عمیقی دارد  و مرتبا ملاحظات خود را مستقیما با ایران و همچنین در مجامع دولتی مطرح کرده است. علاوه بر پیوستن به بیانیه های مشترک در رابطه با  موارد مشخص نقض حقوق بشر توسط ایران، ما مرتبا  از  بیانیه های نشست عمومی سازمان ملل در رابطه با وضعیت حقوق بشر، بیانیه های شورای حقوق بشر و به طور مشخص در نشست مارس ۲۰۲۱ شورای حقوق بشر  در ایران حمایت کرده ایم.
امیدوارم بیان این اطلاعات کمک کند.
با احترام
لارا ناسا
بخش خاورمیانه وزارت خارجه
متن انگلیسی نامه را در انتهای این نامه میخوانید.
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی مستمرا از طریق اقدامات جهانی از جمله ارسال نامه به دولت‌ها و مجامع حقوق بشر، ضمن اطلاع رسانی در رابطه با وضعیت زندانیان سیاسی و خانواده هایشان خواستار فشار به رژیم اسلامی جهت آزادی زندانیان سیاسی، پیگرد سران رژیم به جرم جنایت علیه بشریت و بایکوت سیاسی رژیم اسلامی شده است.
از شما مدافعین آزادی زندانیان سیاسی مقیم در کشورهای مختلف دعوت میکنیم تا با فشار به دولت‌های محل اقامتتان خواستار فشار این دولت‌ها به جمهوری اسلامی شوید.
لازم به ذکر است که اخیر نامه مهمی از سوی خانواده های زندانیان سیاسی و جانباختگان و همچنین فعالین عرصه های مختلف در ایران با امضای بیش از ششصد نفر صادر شده است . امضا کنندگان این نامه ضمن اشاره به جنایات رئیسی  نوشته اند : “ازشورای حقوق بشر سازمان ملل میخوایم  تا شکایات ما را بررسی کرده و گامهای موثر و عملی با هدف تشکیل کمیسیونی مستقل  جهت جمع آوری شواهد و مدارک موجود جرائم و جنایات بین المللی رخ داده در ایران، بردارد.”   پس از انتشار این نامه تعداد وسیعی از خانواده ها و فعالین این نامه را امضا کرده اند.
متن این نامه و امضاهای تا کنونی را در لینکهای زیر مشاهده میکنید:
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۲۵ جولای برابر با سوم مرداد ماه
متن انگلیسی نامه وزارت خارجه دولت استرالیا:
۲۲ July 2021

Mr Shiva Mahbobi

Spokesperson

Campaign to Free Political Prisoners in Iran shiva.mahbobi@googlemail.com

Dear Mr Mahbobi

Thank you for your email of 6 July 2021 regarding the president of the Islamic Republic of Iran. I           am replying on behalf of the Minister for Foreign Affairs.

The Australian Government remains deeply concerned by Iran’s troubling human tights record, and we regularly raise these concerns directly with Iran, and in multilateral fora. In addition to delivering national and joint statements expressing concern over specific human rights violations committed by Iran, we routinely co-sponsor the annual UN General Assembly resolution on the situation of human rights in Iran, and UN Human Rights Council (HRC) resolutions on Iran (most recently during the HRC in March 2021).

I trust this information is of assistance.

Yours sincerely

Lara Nassau

A/g Assistant Secretary

Middle East Branch

Department of Foreign Affairs and Trade

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate