جوانمیر مرادی به قید وثیقه از زندان آزاد شد

جوانمیر مرادی فعال سرشناس کارگری به قید وثیقه از زندان آزاد شد

آزادی او را تبریک میگوییم

روز ٢٣ دی جوانمیر مرادی این چهره شناخته شده کارگری و عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و عضو انجمن برق و فلز کرمانشاه از زندان آزاد شد. آزادی او نتیجه اعتراضات وسیع و  تلاش جانانه  فوزیه خالصی همسر وی برای اطلاع رسانی بود. آزادی جوانمیر را به او، به فوزیه خالصی، به فرزندانش، به اتحادیه آزاد کارگران ایران و به همگان تبریک میگوییم.

 جوانمیر مردادی در چهاردهم دی ماه توسط نیروهای سپاه پاسداران کرمانشاه به اتهام تبلیغ علیه نظام وعضویت در گروهای “معاند” بازداشت و به قرنطیه زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل شده بود. او را  با قرار وثیقه۳۰۰ میلیون تومانی آزاد کرده اند تا چماق زندان را بر روی سرش نگاهدارند. پرونده امنیتی تشکیل شده برای وی باید فورا مسدود گردد.

جوانمیر مرادی با اتهاماتی  از قبیل فعالیت در دفاع از حقوق کارگر، مصاحبه با کانالهای ماهواره ای خارجی در رابطه باوضعیت زندانیان وشکنجه زندانیان  سیاسی، پیام ویدیویی به مناسبت سالگرد جانباختگان سال ۹۸، مخالفت با اعدام نوید افکاری وروح الله زم، توزیع کمکهای مالی در میان کودکان کار وخیابان وانتشار گزارش وعکس از از لحظه توزیع اقلام کمکی از طریق کانال انجمن صنفی کارگران برق وفلز کار کرمانشاه بازداشت و زندانی شده بود. این اتهامات بیش از بیش جایگاه و نقش ارزنده جوانمیر مرادی را در دفاع از حقوق کارگران و حقوق مردم معترض علیه فقر و فلاکت و سرکوبگریهای حکومت به روشنی بیان میکند.  دستگیری و بازداشت جوانمیر مرادی با چنین اتهاماتی تحت عنوان اقدام علیه  امنیت یک مصداق بارز از سرکوب مبارات مردمی تجت چنین اتهاماتی است. باید به امنیتی کردن مبارزات فورا خاتمه داده شود. باید پرونده های امنیتی تشکیل شده برای فعالین کارگری، معلمان دربند و همه زندانیان سیاسی فورا بسته شود. وثیقه ٣٠٠ میلیونی اخاذی شده از جوانمیر مرادی باید به او بازگردانده شود. فشار زندان و دستگیری مجدد از روی او باید برداشته شود.

 گفتنی است که کانال انجمن صنفی برق وفلز کار کرمانشاه  توسط اطلاعات سپاه مسدود شده و گوشی تلفن جوانمیر مرادی همچنان در دست اطلاعات سپاه است. به بسته شدن کانال تلگرام انجمن صنفی کارگران برف و فلزکار کرمانشاه باید وسیعا اعتراض کرد. حق تشکل، حق اعتراض، استفاده از مدیای اجتماعی به عنوان ابزاری جهت ابراز اعتراض و خبررسانی، حق اعتصاب همه و همه از حقوق پایه ای کارگران و مردم در جامعه است.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Shahla.daneshfar2@gmail.com

٢٣ دی ٩٩، ١٢ ژانویه ٢٠٢١

 http://free-them-now.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate