“دادگاه بین‌المللی مردمی آبان “ برگزار میشود

“دادگاه بین‌المللی مردمی آبان “ برگزار میشود
“دادگاه بین‌المللی مردمی آبان” با ابتکار و تلاش سه نهاد “عدالت برای ایران”، “حقوق بشر ایران” و “با هم علیه مجازات اعدام” قرار است در آبان امسال در لندن انگلستان از ۱۰ تا ۱۴ نوامبر برابر با ۱۹ تا ۲۳ آبان برگزار خواهد شد.  برگزارکنندگان اعلام کرده اند که در این دادگاه به جرایم ۱۳۳ نفر از آمرین و عاملین  سرکوب و کشتار مردم در آبان ۹۸ شرکت داشتند رسیدگی شده و بیش از ۲۶۰ شاهد شامل خانواده قربانیان، مجروحان آبان و برخی دیگر از شهروندان ایرانی برای شهادت در این دادگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.
در آبانماه ۹۸  شاهد بی نظیرترین اعتراضات مردم علیه فقر و محرومیت و کلیت رژیم اسلامی  بودیم. هزاران تن از مردمی که جانشان به لب رسیده بود، جوانانی که در سایه حاکمیت رژیم سهمشان فقر و بیکاری و محرومیت از یک زندگی انسانی بود، زنانی که بیش از چهل سال تمام جوانب زندگیشان مورد تجاوز رژیم قرار گرفته بود بی باکانه به خیابان‌ها ریختند و پر شورترین صحنه های مبارزه و استقامت را در شهرهای ایران در مقابل جهانیان  قرار دادند و یکبار دیگر به رژیم اعلام کردند که از شکنجه و زندان و اعدام نمیهراسند. صدای معترضین آبانماه و شعارهای پر شورشان همچنان در گوشمان  طنین انداز و صحنه های اعتراضات خیابانی همچنان در اذهانمان زنده است.  در عین حال، حمله مزدوران و جنایتکاران رژیم به معترضین، شلیک گلوله به قلب پرشور زنان و مردان معترض ، ربودن اجساد این عزیزان و زخمیها توسط جنایتکاران رژیم را نه تنها از یاد نبرده ایم بلکه قلبمان از خشمی بی نهایت  آکنده است.
بیش از هشت هزار نفر در اعتراضات آبان ماه دستگیر شدند. بیش از ۱۵۰۰ نفر از جمله ۱۹ کودک زیر هجده سال توسط جانیان اسلامی کشته شدند. هزاران نفر در اثر شلیک گلوله و ضرب و شتم زخمی شدند و تعدادی از این زخمیها نه تنها مداوا نشدند بلکه دستگیر و  تحت شکنجه در زندان قرار گرفته اند. تعداد زیادی از این زخمیها همچنان در زندان هستند.  برای تعدادی از بازداشت شدگان حکم اعدام صادر کرده و برای تعدادی  دیگر حکم شلاق و زندان. خانواده های جانباختگان حتی اجازه برگزاری مراسم و وداع با فرزندانشان را نداشتند. برخی از خانواده ها حتی نمیدانند چه بر سر فرزندانشان آمده است.  چگونه میتوانیم این جنایات را فراموش کنیم؟
خانواده های جانباختگان آبانماه شجاعانه صدای عزیزانشان بوده و علیرغم فشار و تهدید و زندان  از سوی رژیم، همچنان با صدای رسا اعلام کرده اند که عقب نشینی نخواهند کرد و صدای دادخواهیشان را در همه جا فریاد خواهند زد.  شعار “ آبان ادامه دارد” و دادخواهی را در سطح هر چه وسیعتری به شعار و خواست جامعه تبدیل کردند.
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی بلافاصله پس از سرکوب اعتراضات آبان ماه ۹۸ با آغاز کارزار “ صدای معترضین آبانماه” و با ارسال نامه و گزارش به سازمانهای جهانی، برگزاری تظاهرات و مراسم ، صدای معترضین آبان ماه و خانواده هایشان را به گوش جهانیان رسانده است. برگزاری  “دادگاه بین‌المللی مردمی آبان” و شهادت  خانواده جانباختگان آبان و جانبدربردگان قدمی مهم در جهت دادخواهی و به محاکمه کشیدن آمرین و عاملان سرکوب، قتل و زندان و شکنجه  مردم است. حضور تک تک شما مردم دادخواه  و مدافع آزادی در این دادگاه حمایت از جنبش دادخواهی  و مادران و پدرانی است که فرزندانشان را بیرحمانه از آنها ربودند  و به قتل رساندند. با شرکت در این دادگاه صدای معترضین آبانماه و خانواده هایشان  باشیم. دادخواهی و تلاش برای تحقق آن امر تک تک ما است.
لازم به ذکر است به مناسبت برگزاری دادگاه بین‌المللی مردمی آبان و در دومین سالگرد اعتراضات آبانماه ، کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان پس از اتمام روز دوم دادگاه ،  تجمعی را در روز پنجشنبه یازدهم نوامبر ساعت ۳ الی ۵ در مقابل پارلمان انگلیس در لندن فراخوان داده است. جزییات این تجمع بزودی اعلام خواهد شد.
کمیته مبارزه برای زندانیان سیاسی به خانواده ها و جانبدربردگان آبانماه که در این دادگاه شهادت می‌دهند و صدای هزاران معترض آبانماه را منعکس میکنند درود میفرستد. ما   ضمن استقبال  از برگزاری این دادگاه و اعلام پشتیبانی از شما مردم آزادیخواه و دادخواه دعوت میکنیم تا از هر طریق ممکن در این دادگاه شرکت کنید.
شما  می‌توانید در دادگاه به شکل حضوری شرکت کرده و یا از طریق اینترنت به صورت مجازی دادگاه را دنبال کنید.  برای ثبت نام جهت حضور لطفا به لینک زیر مراجعه نمایید:
اگر امکان حضور در دادگاه را ندارید، از طریق لینک زیر میتوانید دادگاه را دنبال کنید:
این  دادگاه همچنین از طریق کلاب هاوس کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی پخش خواهد شد.  آدرس اطاق بزودی اعلام میگردد.
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۳۰ مهرماه ۱۴۰۰ برابر با ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱
کلیپ:
مصاحبه
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate