اعتصاب غذای عبدی و ادامه بازداشت فکور‎

کامیار فکور خبرنگار بازداشتی در تجمع بازنشستگان، همچنان در زندان است

کامیار فکور باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود

کامیار فکور خبرنگار به همراه اسماعیل گرامی بازنشسته تامین اجتماعی و اسعد مفتاحی کارگر اسنپ فود در تجمع هفدهم اسفند ماه بازنشستگان در مقابل وزارت کار دستگیر شدند. این تجمع در اعتراض به کاهش رقم اعلام سبد هزینه معیشتی کارگری توسط کمیته مزد که تدارکی برای حمله ای دیگر به سطح زندگی و معیشت کل کارگران و بازنشستگان و تحمیل دستمزدهای باز هم چند بار زیر خط فقر به آنهاست برگزار شد و مورد حمایت کارگران و معلمان قرار گرفت.  در روز ۱۷ اسفند علیرغم حضور وسیع نیروی انتظامی در محل تجمع کنندگان ایستادند و شعارهای اعتراضی خود را سر دادند. ابعاد گسترده حمایت از فراخوان به تجمع در مقابل وزارت کار موجب هراس حکومتیان شد و در این روز با بسیج نیروی سرکوب خود تجمع کارگران را مورد حمله قرار داده و با تلاش برای متفرق کردن آنها دست به دستگیری و بازداشت زدند. اسعد مفتاحی و اسماعیل گرامی بعدا آزاد شدند. اما کامیار فکور هنوز در بازداشت بسر میبرد.

تشکل های مختلف کارگری  و اجتماعی طی بیانیه هایی این سرکوبگری را با تاکید بر حق تشکل، حق اعتصاب، حق تجمع شدیدا محکوم کرده و خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان گردیدند.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی ضمن اعلام حمایت از خواستها و مبارزات کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی که در اعتراض به فقر و گرسنگی و تبعیض ها و نابرابری ها تجمعات متوالی ای داشته اند، یورش به تجمع  مقابل وزارت کار را شدیدا محکوم کرده و بر آزادی فوری و بدون قید و شرط  کامیار فکور تاکید میکند. باید فورا به امنیتی کردن مبارزات خاتمه داده شود . تمامی کارگران زندانی، معلمان دربند و زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

 

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Shahla.daneshfar2@gmail.com

http://free-them-now.com

١٩ اسفند ۱۳۹۹، ٩ مارس ٢٠٢١

اعتصاب غذای اسماعیل عبدی در اعتراض به وضع اسفناک زندان

اسماعیل عبدی دبیرکل سابق کانون صنفی معلمان ایران در اعتراض به انتقال خود به بند ۶ و ایجاد محدودیت و قطع تلفن و ارتباط با خانواده  از روز یکشنبه ۱۷ اسفند دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کرده است که این اعتراض را تا رسیدگی به وضعیت اسفناک زندان ادامه خواهد داد. اسماعیل عبدی، گزارش دروغ مسئولین بند ۸ مبنی بر رهبری تحرکات سیاسی (بیانیه، برگزاری مراسم، اعتراضات جمعی، برگزاری مراسم  یابود زنده یاد بهنام محجوبی، اجرای سخنرانی و مجری گری در خواندن شعرهای اعتراضی) را از جمله دلایل اعتصاب غذای خود اعلام کرده است.

 اسماعیل عبدی بخاطر دفاع از انسانیت مورد تنبیه قرار گرفته و تماس های تلفنی اش قطع و به بند ۶ زندان اوین منتقل شده است. در اعتراض به این عمل سرکوبگرانه و وضعیت اسفناک زندان است که اسماعیل عبدی ناگزیر دست به اعتصاب غذا  زده است. اسماعیل  عبدی و جعفر عظیم زاده از چهره های شناخته شده کارگری که هم اکنون با ٦ سال حکم در زندان است مبتکر کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات بودند. کارزاری که به جنبشی اجتماعی در سطح جامعه تبدیل شده و خواست مشخص آن بسته شدن پرونده های امنیتی فعالین کارگری و معلمان و تمامی زندانیان سیاسی بود. و این مطالبه امروز همه بخش های کارگری و کل جامعه است.

اسماعیل عبدی بخاطر مبارزاتش با ٦ سال حکم در ١٩ آبان ٩٥ راهی زندان شد و در اردیبهشت ٩٩ طی پرونده سازی جدیدی ده سال دیگر حکم به او داده شد. اسماعیل عبدی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود.

 با حمایت همه جانبه خود از خواستها و اعتراض اسماعیل عبدی، به وضع اسفناک زندانها و فشار بر زندانیان وسیعا اعتراض کنیم و جلوی تعرضات مقامات حکومتی به زندانیان را سد نماییم. متحدانه کاری کنیم که زندانی ناگزیر به اعتصاب غذا نشود. اسماعیل عبدی باید  فورا و بدون قید و شرط آزاد شود.کمپین برای آزادی زندانی سیاسی همگان را به پیوستن به کارزار علیه امنیتی کردن فعالیتهای اجتماعی فرامیخواند.

 با گسترش اعتراضات سراسری در زندانها را باز میکنیم

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Shahla.daneshfar2@gmail.com

http://free-them-now.com

١٩ اسفند ۱۳۹۹، ٩ مارس ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate