کانون وکلای هلند در باره برنامه احزاب راست و نقض دولت قانون چه می گویند؟

کانون وکلای هلند در باره برنامه احزاب راست و نقض دولت قانون چه می گویند؟

رهبران احزاب راست و راست افراطی در باره بستن مرزها، پس گرفتن اقامت و اخراج پناهندگان چه می گویند؟

پروفسور لئو لوکاسن آمارهای دروغ رهبران راست افراطی را چگونه افشا می کند؟

آیا ما حق داریم از حضور فاشیسم در جوامع اروپایی صحبت کنیم؟

مهمترین تئوریسین های مطالعات فاشیستی جهان در این باره چه می گویند؟

یوست ایردمانس رهبر حزب JA21 می گوید:

“هیچ پناهنده ای اجازه اقامت دائم را دریافت نمی کند! دیر یا زود آنها باید به کشور خود باز گردند!”

“ما نمی توانیم همه دنیا را در خود جای دهیم!”

خانم مریم سلطانی کاندید این حزب می گوید ما حزب راست رادیکال نیستیم، راست واقعگرا هستیم! راستی احزاب نئوفاشیستی در اروپا چه چیزی می توانند به شعارهای فوق اضافه کنند؟

سیاست کاشتن تخم ترس و وحشت برمبنای دروغ گستانه را ملاحظه می فرمائید؟ رهبر این حزب به اصرار تکرا می کند: “ما نمی توانیم همه دنیا را در خود جای دهیم!”

در یادداشت قبلی براساس آخرین آمار وزارت دادگستری ثابت کردم که در عرض یکسال در مجموع ۱۳.۶۷۳ نفر از هلند تقاضای پناهندگی کرده اند! تازه از این عده در ایده آل ترین حالت ۵.۰۰۰ نفر جواب می گیرند که اغلب آن جوابها به بهانه متوقف شدن جنگ و امن شدن کشور پناهنده خیز، بازپس گرفتنی است!

راستی ۵۰۰۰ نفر در سال به معنی این است که “همه دنیا” بسوی هلند هجوم آورده اند؟ ابعاد تبلیغات و مغزشویی بیگانه ستیز فاشیستی را ملاحظه می فرمائید؟

امیدوارم ایرانیانی که هنوز با جشن و سرور به رای دادن به اینگونه احزاب افتخار می کنند به موقع بیدار شوند.

“آنکه می خندد هنوز خبر هولناک را نشنیده است!” برتولت برشت

خیرت ویلدرس رهبر “حزب آزادی” چه می گوید؟

خبرنگار: مهمترین کاری که می خواهی بکنی چیست؟

خیرت ویلدرس: مهمترین کاری که می خواهیم بکنیم این استکه: “هلند را به هلندیها پس بدهیم!”

خبرنگار: اگر نخست وزیر هلند شدی اولین کاری که می کنی چیست؟

اولین کاری که صبح زود می کنم، سیاست پناهندگی سختگیرانه را اجرایی کرده، مرزها را می بندم!…

راستی اینها هلند را از دست چه کسانی می خواهند پس بگیرند و به هلندیها برگردانند؟

پرواضح است که از دست پناهجویان و مهاجران! ولی برای اینکه متهم به راسیسم آشکار نشوند، به شیوه ای بسیار هنرمندانه خطر تهدید مهاجران و پناهندگان را آگاهانه اینگونه مبهم فرمول بندی می کنند!…

مسابقه احزاب نئوفاشیستی در راست روی با همدیگر

چری بوده رهبر نئوفاشیست حزب “فروم برای دمکراسی” بلندتر از بقیه رقبایش فریاد می زند “ما تنها حزب هستیم که می خواهد هلند را آزاد کند!”

خیرت ویلدرس در رقابت با او می گوید: “ما تنها حزبی هستیم که هلند را فقط به هلندیها بر می گرداند!”

یوست ایرمانس از حزب “یا ۲۱ ” فریاد می زند “ما تنها حزبی هستیم که می تواند یک دولت واقعا راستگرای محافظه کار را در هلند سرکار بیاورد!”

سه حزب نئوفاشیستی فوق، آشکارا اول قول می دهند:

مرزهای هلند ببندند، مهاجرت و پناهندگی را متوقف کنند، از اتحادیه اروپا خارج شوند، کنوانسیون ژنو کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل را لغو کنند، امکان پس گرفتن اقامت پناهندگی و ملیت هلندی را با قوانین سختگیرانه عملی کرده، درصورت ارتکاب جرایم مختلف حتی پناهندگانی را که سالهاست ملیت هلندی دارند بتوانند اخراج کنند!

دو حزب راست نئولیبرال افراطی یعنی حزب لیبرال و حزب دمکرات مسیحی تقریبا همان محتوا را با یک درجه تخفیف و بزبان “محترمانه” و “سیاست صحیح” بیان می کنند! در ترویج سیاست وحشت با احزاب نئوفاشیستی همدل هستند. اینها هم بطور مرتب در رسانه ها می گویند ” همه پناهجویان و مهاجران نمی توانند به هلند بیایند!” انگار سونامی پناهجویان همه دنیا بسوی هلند روان است!

می گویند تا حد ممکن باید از ورود پناهجویان “جوینده خوشبختی” به هلند باید جلوگیری کرد!

می گویند پناهجویان باید در کشورهای همسایه خود باقی بمانند!

اداره تابعیت و مهاجرت در هلند باید بسته شود. بدین طریق میلیاردها یورو پس انداز می کنیم. بهتر است یک دفتر ساده و کوچک در بیرون از اروپا باز کنیم تا به تعداد نیاز کشور ما پناهنده و مهاجر بپذیریم!

سپی با افتخار می گویند: پس ما با سه حزب فوق فرق داریم!

یک مثال این ادعا را افشا و رسوا می کند.

وقتیکه کمپ پناهجویان موریا در یونان سوخت و بیش از ۲۰.۰۰۰ پناهجو در سرمای زمستان بی خانمان شدند، اشک تمساح تمامی رهبران سیاسی اروپا و وعده های توخالی جاری شد. در هلند هم قول دادند به کمک انسان دوستانه آنها بشتابند! شهرداریها گفتند می توانند بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر را به شهر خود بیاورند، با وعده بذل و بخشش و جشن در بالای ابرها مدافعان پناهجویان را آرام کردند.

چند روز پیش در بحث های انتخاباتی برای نشان دادن اینکه حتی حزب لیبرال در بستن مرزها چقدر سخت گیر است افشا کردند که در عمل از یونان دو نفر را به هلند آورده اند!

پیدا کنید تفاوت بین این احزاب را با همدیگر!

کانون وکلای هلند در باره برنامه احزاب راست و نقض دولت قانون چه می گویند؟

Geert Wilders PVV te gast bij Ruud de Wild Ingelijst

https://www.youtube.com/watch?v=NTb6iHKZDJo

واوتر فرآرت استاد فلسفه حقوق: “سیاستمداران دولت قانون را به خطر می اندازند”

Wouter Veraart آیا سیاستمداران هنوز هم می خواهند از حاکمیت قانون محافظت کنند؟ در آنصورت وضعیت تاریک و ناامیدکننده است.

اگر PVV به قدرت برسد، به زودی “حاکمیت قانون” را از دست خواهیم داد!

ما می خواهیم رای دهنده گان را از آنچه در معرض خطر و نابودی است آگاه کنیم!

Hoogleraar rechtsfilosofie: ‘Politici brengen rechtsstaat in gevaar’

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/02/14/politici-brengen-rechtsstaat-in-gevaar-6674160-a1545915

” کانون وکلای دادگستری هلند، برنامه های انتخاباتی ۱۴ حزب سیاسی را با توجه به معیار نقض ” دولت قانون” بررسی و نتیجه را منتشر کرد.

اساسا برنامه احزاب راست با حاکمیت قانون در تضاد هستند!

 تنها اجزاب سیاسی دمکراتهای ۶۶، سبزرهای چپ و سوسیال دمکراتها امتیاز کافی کسب کردند!

بقیه احزاب در یک یا چندبند از برنامه خود “دولت قانون” را نقض کرده اند. احزاب راست افراطی بیشتر از همه “دولت قانون” نقض می کنند… به حمایت قانونی شهروندان آسیب می رسانند یا حقوق بشر را نقض می کنند.

” این بار نیز کانون وکلا عمدتا کارت های قرمز را به طیف احزاب راست سیاسی VVD، PVV، CDA، SGP، Forum for Democracy،Ja21   ، صادر کرد.

تابلوی امتیازات دلیل مستقیمی برای خوش بینی نشان نمی دهد! “

Vooral rechts heeft plannen in strijd met rechtsstaat’

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/03/11/vooral-rechts-heeft-plannen-in-strijd-met-rechtsstaat-a4035109

یادمان باشد که درست همین امسال کمیسیون تحقیقات پارلمان هلند با افشای افتضاح یارانه مهدکودک و شکار خارجی تبارها به اتهام واهی خلافکاری از طرف کارمندان اداره مالیات، عمل کرد دولت هلند به رهبری حزب لیبرال بررسی کرد و نتیجه گیری مختصر مفید این بود.

دولت هلند، دولت قانون را نقض و نابود کرده است! راسیسم نهادینه شده در کشورهلند جاریست!

به همین دلیل برای گزارش خود تیتر ” بی عدالتی بی سابقه ” را انتخاب کردند!

راستی جماعتی را که رقص کنان بدنبال این احزاب روان هستند چگونه می توان بیدار کرد؟ چگونه می توان آئینه ای در مقابل شان قرار داد تا تصویر واقعی خود را ببینند؟

******************

ترجمه تقریبا کامل مقاله ای از پروفسور لئو لوکاسن است:

لئو لوکاسن استاد بزرگ تاریخ اجتماعی در دانشگاه لیدن، عضو آکادمی علوم سلطنتی هلند، رئیس انستیتوی بین المللی تاریخ اجتماعی (IISH)است.

Een debat over (im)migratie moet wel over feiten gaan

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/een-debat-over-im-migratie-moet-wel-over-feiten-gaan~ba9fe9ab/

هفته گذشته، هوگو دیونگ، وزیر حزب دمکرات مسیحی نگرانی های خود را در مورد مهاجرت ابراز کرد. وی به روزنامه AD گفت: “تعداد مهاجران فعلی خیلی زیاد است.” و در روزنامه  NRC او اعلام کرد که می خواهد سقفی بر آن تعیین کند!… او گفت:

طبق آمار هلند، در سال گذشته حدود ۲۷۲ هزار نفر مهاجر به هلند وارد شده اند.

لئو لوکاسن استاد تاریخ مهاجرت یادآوری می کند، همانطور که برخی فکر می کنند این موضوع مربوط به مهاجرت از ترکیه یا مراکش نیست.

لئو لوکاسن می پرسد: این ۲۷۲.۰۰۰ نفر از کدام کشورها به هلند سرازیر شده اند؟

یک:  ۳۴.۰۰۰ نفر بازگشت اتباع هلندی از کشورهای دیگر است!

دو: ۱۱۵.۰۰۰ عمدتا مربوط به شهروندان اتحادیه اروپا هستند!

سه: ۱۰۷.۰۰۰ نفر شهروندان غیر اتحادیه اروپا هستند که برای کار، زندگی یا تحصیل در اینجا با ویزا می آیند!

چهار: در نهایت پناهجویانی که به عنوان پناهنده شناخته می شوند و اعضای خانواده آنها (۱۶.۰۰۰ نفر).

پنج: تقریباً ۱۵۰.۰۰۰ نفر مانند هر سال هلند را ترک می کنند.

چرخش دگمه ورودی جهت محدود یا متوقف کردن سیل مهاجران
فرض کنیم دگمه ورودی ویزاهای کاری را برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا به اندازه یک چهارم کمتر کنیم در آنصورت چه اتفاقی خواهد افتاد؟… اینها دانشمندان کامپیوتر و تکنسین های بسیار ماهر از کشورهای هند، چین، مالزی، آمریکا و غیره هستند که با حقوق بسیار بالاتر از معمول کار می کنند. علاوه بر آن دانشجویانی هستند که در آموزش عالی هستند. اگر تعداد آنها را یک چهارم کاهش دهید، عواقب عمده ای برای مهمترین صنعت پیشرفته هلند در جهان، صنایعی مانند ASML در منطقه آیندهوون، همچنین برای دانشگاه ها و موءسسات تحقیقاتی در پی خواهد داشت!

فرض کنیم دکمه دوم را در رابطه با سیاست پناهندگی کاملا متوقف کنید. شما می توانید معیارهای سختگیرانه را بیشتر یا حتی کنوانسیون پناهندگی را لغو کنید. اگر از مخالفت های سیاسی و بشردوستانه صرف نظر کنیم، این کار در مجموع تاثیر چندانی در کل مهاجرت ندارد.

آنچه باقی می ماند مهاجران کارگری و دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که طبق قوانین و مقررات موجود دسترسی آزاد به بازار کار و آموزش دارند. درست مانند هلندی ها در سایر نقاط اتحادیه اروپامی توانند دنبال کار و تحصیل باشند…

به طور خلاصه، اگر می خواهید تعادل مهاجرت را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، پس باید بخشهای خاصی را کوچک کنید، دیگر دانشجویان خارجی را قبول نکنید و رشد اقتصادی پایین تر (یا رشد منفی) را بپذیرید…

تا زمانی که هوگو دیونگ و دیگر سیاستمداران روشن نکنند که چگونه می خواهند مهاجرت را کاهش دهند، تاثیری که این ادعاها و اشارات خالی از محتوا در صحنه سیاسی باقی می گذارد، رای دهندگان بیشتری را به آغوش احزاب راست گرای رادیکال سوق می دهد. احزاب راست افراطی وعده می دهند که با سیاستهای سختگیرانه سیل مهاجرت را متوقف خواهند کرد!…

این بدان معنا نیست که نباید درباره مهاجرت بحث شود. حتی تداوم بحث در این زمینه بسیار مفید است. زیرا با توجه به رشد جمعیت و پیامدهای مرتبط با آن (افزایش سالمندان هلندی و نیاز به نیروی جوان مهاجر) برنامه ریزی و سیاست طولانی مدت را اجتناب ناپذیر می کند.

با این حال، این بحث در زمینه اجتماعی و اقتصادی گسترده تری باید بر اساس واقعیت ها انجام شود. اگر چنین اتفاقی نیفتد، آروغ زدن جناب وزیر دیونگ، در حقیقت برای ریختن گندم به آسیاب سیاستمداران بیگانه هراسی، و زوزه با گرگها در جنگلها مفید است.

************

 در مناظره های تلویزیونی تمامی احزاب راست و راست افراطی مرتبا این آمار دروغ را تکرار می کنند:

“در ده سال گذشته بیش از ۸۰۰.۰۰۰ نفر مهاجر به هلند آمده اند!”

راستی این ۸۰۰.۰۰۰ نفر به کجا رفته اند؟ به کره مریخ فرار کرده اند؟ چند نفر از آنها را موقع ورود به هلند ده با شمرده اند ولی تعداد دفعاتی را که از هلند خارج شده اند نشمرده اند؟ مثلا مهاجران از کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، لهستان، یونان و… که در هلند کار می کنند و هر سال به کشور خود برمی گردند در ده سال گذشته حداقل ده بار در موقع ورود به هلند آنها را شمرده اند ولی در موقع خروج آنها را نشمرده اند! یا دانشجویان که برای درس خواندن از تمام کشورهای دنیا به هلند آمده اند و سالی چند بار به کشور خود برمی گردند سپس به هلند وارد می شوند، آنها را چندبار شمرده اند؟ آیا کنتور شمارشگر اجزاب وحشت افکن راست افراطی تنها ورودیها را می شمارد؟… یک سئوال مهم این استکه چه تعدادی از این مهاجران از کشورهای اروپایی و امریکایی هستند و چه تعدادی غیراروپایی هستند؟ آیا ترس از مهاجران شامل مهاجران اروپایی و امریکایی هم می شود یا فقط به مهاجران جهان سوم ربط دارد؟

چرا خبرنگاران از این دروغگویان سئوالهای جدی نمی پرسند و اجازه می دهند ترس و وحشت از سیل و سونامی پناهندگان را اینگونه گستاخانه در جامعه منتشر کنند؟… باید دید در تحلیل نهایی طراز ورودیها با خروخی ها چقدر مثب یا منفی است؟  این مهمترین سئوال استکه باید جواب داده شود!… لئو لوکاسن در برخی از مقالاتش نوشته بود در برخی سالها طراز مهاجرت در هلند برخلاف تصور احزاب راست منفی بوده. بزبان دیگر در مجموع تعداد افراد بیشتری از هلند به بیرون مهاجرت کرده اند تا تعداد کسانی که از بیرون در درون هلند آمده اند!…

مهاجرت از بدو حیات بشریت یک پدیده ساختاری مربوط به نظام سیاسی، اقتصادی، اجتماعی حاکم بر جهان بوده و مزایا و مضرات آنرا باید در رابطه با مسائل فوق از دید استراتژیک بررسی کرد. در دهه های اخیر با رشد احزاب راست افراطی و نئوفاشیست بیگانه هراسی را بر میدان سیاست حاکم کرده اند. به همین دلیل می توانند آرای شهروندان مستاصل، ترسیده و ناامید را جلب کنند. اما سئوال اساسی این استکه بهای این سیاست تجارت ترس و تنفر را چه کسانی پرداخت خواهند کرد؟ )

“مرکز بررسی های آماری در هلند در سال ۲۰۱۷ نشان می دهد که سیاستهای همجوشی و انتگره شدن تقریبا ربطی به حقایق، تحقیقات و گزارشات علمی ندارند!”

file:///C:/Users/user/AppData/Local/Temp/tk-bijlage-reactie-op-wrr-essaybundel-regie-over-migratie.pdf

در باره ریشه واقعی پناهندگی و مهاجرت احزاب راست چیزی نمی گویند! 

ادواردو گالیانو می نویسد:

“نگاهي به هزينه هاي نظامي بيندازيم. جهان هر روزه ٢/٢ ميليارد دلار براي مرگ سازي هزينه مي کند. يا دقيق تر بگويم, جهان اين ثروت نجومي را در نخجيري هزينه مي کند که در آن شکار و شکارچي هر دو از يک جنسند, در اين بازي کسي پيروز است که رقم هر چه بزرگتري از همجنسان خود را به هلاکت رساند. نُه روز هزينه ي نظامي جهان کافيست تا غذا, تحصيل و بهداشت همه ي کودکان محروم روي کره ي زمين را تامين کند.

بواقع, اين حيف و ميل مالي ريشه در تجاوزي فاحش به شعوري مشترک دارد. و اما در نهان چه مي گذرد ؟ توجيه رسمي اين حيف و ميل مبارزه عليه تروريسم بوده است.

اما عقل سليم به ما مي گويد که تروريسم وامگذار همين حيف و ميل مالي است. هيچ نيازي به دانشي بيکران نيست تا مشاهده کنيم که جنگ در افغانستان و عراق, عملکردي چون دوپينگ براي تروريسم داشته است. جنگها، ريشه در تروريسم حکومتي دارند, و تروريسم حکومتي از تروريسم خصوصي تغذيه ميشود , و بالعکس

در ستايش عقل سليم

https://ir.mondediplo.com/2004/08/article364.html

 

 احزاب راست در این باره یک کلمه حرف نمی زنند که هیچ از این پروژه های نظامی و جنگ افروزانه بشدت دفاع در حالیکه هزینه های پناهجویان را زیر میکروسکوپ بزرگ نمایی می کنند و فقط نکات منفی را برجسته می کنند! بزرگترین دانشمندان امریکا مانند میچیو کاکو تئوریسین فیزیک نظری می گوید: مهاجران مهمترین سلاح رمزی پیشتازی امریکا در علم و تکنولوژی هستند! در رشته من تمامی دانشجویان من ریشه خارجی دارند! ما از اینها بیشتر و بیشتر لازم داریم!… در هلند خیرت ویلدرس می گوید ما از اینها کمتر و کمتر لازم داریم!…

چه کسانی دروغگو هستند، دانشمندان یا رهبران سیاسی پوپولیست؟

https://www.facebook.com/ahmed.pouri/posts/3808162619202945

یادمان باشد که در سال ۲۰۱۶ در امریکا شش نفر جایزه نوبل بردند همه آنها مهاجر و خارجی تبار بودند! این دستاوردها شب و روز در رسانه ها تبلیغ نمی شود ولی کوچکترین خلافکاری پناهجویان یا مهاجران زیر میکروسکوپ بزرگ نمایی می شود و برای مغز شویی از توده ها به نقل و نبات رسانه های راست تبدیل می شود…

همه برندگان جایزه نوبل سال ۲۰۱۶ آمریکا، هر ۶ نفر مهاجر هستند!

https://www.facebook.com/ahmed.pouri/posts/1450017418350822

در تمام کشورهای امپریالیستی امنیت را نه در گسترش عدالت اجتماعی و اقتصادی و سیاسی، بلکه در گسترش نیروهای سرکوب پلیس و ارتش در خیابانها، بیگانه ستیزی و بستن مرزها جستجو می کنند! بیگانه ستیزی و ناسیونالیسم افراطی دو روی یک سکه هستند که پا به پای همدیگر رشد می کنند. رهبران پوپولیست و راست افراطی همه مشکلات نظام را به بیگانگان و مسلمانان نسبت می دهند! راسیسم، تحقیر بیگانگان و ملت گرایی به توده های بی هویت و قربانی، ” هویت جمعی می دهد. بدین ترتیب میهن پرستی حقارت اجتماعی آنان را جبران می کند!” (۲۱)

صفحه ۲۱۲ کتاب عصر امپراتوری اثر اریک هابسباوم ترجمه ناهید فروغان

پناهندگان و مهاجران تروریست نیستند، آنها قربانیان تروریسم، دیکتاتورها، جنگهای غارتگرانه، فقر، قحطی، نابودی محیط، هستند!…

به امید جهانی بدون مرز، بدون فقر، بدون جنگ،…

با احترام،

احمد پوری (هلند) ۱۶ – ۰۳ – ۲۰۲۱

این یادداشت ادامه دارد…

فردا دربخش بعدی بطور مشخص به این مسئله جواب می دهم.

آیا ما حق داریم از حضور فاشیسم در جوامع اروپایی صحبت کنیم؟

مهمترین تئوریسین های مطالعات فاشیستی جهان در این باره چه می گویند؟

*************************************

پیوند این یادداشت در صفحه فیسبوک:

https://www.facebook.com/ahmed.pouri/posts/4291787930840409

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate