احزاب راست افراطی و نئوفاشیست چگونه با دروغ در جامعه تخم تنفر، ترس، وحشت می کارند؟

احزاب راست افراطی و نئوفاشیست چگونه با دروغ در جامعه تخم تنفر، ترس، وحشت می کارند؟

برنامه انتخاباتی حزب “یا ۲۱ ” جواب خانم مریم سلطانی و رهبرش یوست ایردمانس!

سه سند مهم از وزارت دادگستری و امنیت هلند آمارهای دروغ رهبران احزاب راست افراطی را افشا و مفتضح می کند!

حیرت آورترین مسئله در انتخابات امسال کشور هلند این استکه هلند یکی از موفق ترین کشورهای تجاری جهان است که تمام حیات آن به ارتباط سالم بین المللی ربط دارد. در این انتخابات یک کلمه در باره سیاستهای بین المللی، مسائل استراتژیک، اقتصادی، سیاسی، رقابتهای جهانی میان امریکا، اروپا، چین، روسیه بیان نشد! همه مانند خفاش کور غرق در منجلاب پوپولیسم حقیر و کوته بین منافع خودم اول یا کشورم اول فرو رفته اند! در چنین فضایی یکی از مهمترین بحثهای کشور مسابقه میان احزاب راست جهت اعمال سختگیرانه ترین سیاستها علیه پناهجویان و مهاجران دور می زند!

قبل از هر چیز به مسئله کاشتن تخم ترس و نفرت از پناهنده و مهاجر با توسل به آمارهای مطلقا مبهم و دروغ می پرادازم.

در برنامه انتخاباتی “حزب آزادی” به رهبری خیرت ویلدرس نوشته اند:

” اینجا در افریقا با انفجار یک بمب جمعیتی مواجهه هستیم. براساس گزارشات سازمان ملل جمعیت افریقا تا پایان این قرن چهاربرابر خواهد شد! یک میلیارد تبدیل به چهار میلیارد خواهد شد… یک سونامی جمعیتی از افریقا بسوی ما روان است!… جائیکه پدر و مادرهای ما با زحمات شدید توانسته اند آنرا به رفاه اجتماعی برسانند… پدر و مادرهای ما این رفاه را برای ما و فرزندان ما بوجود آورده اند… همه آنچه را که ما (طی قرنها) ساخته ایم در خطر نابودی است!”

ملاحظه می فرمائید که کوچکترین اشاره ای به برده داری، دزدهای دریایی و استعمار هزاران جزیره در اندونزی و کشورهای دیگر نمیکند! مدعی استکه این رفاه از طریق زحمت و کار شدید پدر و مادر های ایشان که خارجی هم بودند بدست آمده است!…

“مهاجرت دوباره به یکی از مهمترین موضوعات مرکزی انتخابات آینده تبدیل شده است. این امر ایده آل ترین شیوه ایست که به سرعت رعد و برق توجه توده ها را از سیاست فعلی شکست خورده منحرف می کند…

مجله “هلند آزاد” می نویسد: مهاجران به مثابه سوسک شاخ بلند سیری ناپذیری هستند که بنیان های جامعه هلند را می بلعند.”

لئو لوکاسن استاد بزرگ تاریخ اجتماعی در دانشگاه لیدن، عضو آکادمی علوم سلطنتی هلند، رئیس انستیتوی بین المللی تاریخ اجتماعی (IISH) است.

آقای یوست ایردمانس رهبر حزب “یا ۲۱ ” در برنامه حزبی خود می نویسد:

“الحاق خانواده باید محدود شود. هر ساله حدود ۱۹.۰۰۰ تبعه خارجی برای پیوستن به همسر یا اعضای خانواده خود به هلند می آیند. ایردمانس گفت: مارک روته با تداوم این شیوه “ده سال دیگر جمعیتی برابر با ساکنان شهر نایمیخن خواهد داشت.”

“در صورت لزوم کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل متحد باید فسخ شود. به گفته رهبر حزب JA21، … اگر مراعات کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل اجباری باشد، آقای ایردمانس ترجیح می دهد آن کنوانسیون را لغو کند.”

ادواردو گالیانو درباره تاثیر ترویج سیاست وحشت بدرستی می گوید:

“ترس فرمان مي‌دهد، و جنگ‌ها از ترس تغذيه مي‌کنند. تجربه ثابت کرده که هراس از دوزخ، از وعده الهي هنوز کارسازتر است. قدم دشمنان ما مبارک باد!”

اداره تابعیت و مهاجرت که تحت مسئولیت وزارت دادگستری و امنیت است، آمار سال ۲۰۲۰ را اخیرا منتشر کرده. آمارهای رسمی دولت هلند در باره ادعای آقای ایردمانس چه می گوید؟

سه تا سند و آمار مهم:

یک: در سال گذشته ۳.۸۶۳ نفر الحاق خانواده کرده اند نه ۱۹.۰۰۰ نفر! از این عده ۴۸ نفر ایرانی بودند.

دو: در سال ۲۰۲۰ در هلند برای اولین بار ۱۳.۶۷۳ نفر از کشور هلند تقاضای پناهندگی کرده اند. معتبرترین آمار تقاضای پناهندگی بار اول است…

در عکس هایی که از اسناد اداره تابعیت و مهاجرت گرفته ام، می توانید ملاحظه بفرمائید که از سونامی و سیل و ملخ و سوسک شاخداری که سیاستمداران راست افراطی مدعی هستند بنیانهای کشور هلند را می بلعند، کوچکترین خبری نیست که هیچ از جویبار کوچک هم خبری نیست!… شایعات در جامعه حداقل بالای ۱۰۰.۰۰۰ تقاضای پناهندگی در سال است! یعنی ۸۴.۳۲۷ نفر بیشتر از واقعیت!…

سه:

در سال گذشته ۱.۵۹۶ نفر تقاضای پناهندگی مجدد کرده اند. کسانی که مثلا برای بار ششم تقاضای پناهندگی کرده اند، او را شش بار شمرده اند در حالیکه یک نفر وارد هلند شده است! بهتر است ایرانی ها بدانند که از این عده ۱۸۲ نفر ایرانی تقاضای پناهندگی مجدد کرده بودند.

یک نکته مهم دیگر هست که اغلب غیر متخصصین متوجه آن نمی شوند که در اصل باید از رقم فوق از آمار اولین تقاضای پناهندگی کم شود تا به رقم واقعی برسیم. تعدادی از پناهجویان که سالها در هلند پرونده شان بسته بود سرانجام ناامید می شوند و به کشورهای دیگر می روند تا در آنجا تقاضای پناهندگی بکنند به محض اینکه روشن می شود آنها دوبلین هلند هستند آنها را به هلند برمی گردانند و دولت هلند آنها را بعنوان پناهجویانی که در آن سال برای بار اول از کشور دیگر به هلند وارد شده اند می شمارد. در حالیکه آنها را قبلا یکبار یا چند بار شمرده بودند! متاسفانه دولت هلند این گونه آمارهای مهم را در گزارش خود ذکر نکرده است! بعلاوه دوبلینی هایی را که از کشورهای دیگر به هلند وارد شده اند ولی اغلب آنها را در عرض چند روز یا چند ماه برگردانده اند ولی بعنوان پناهجوی تازه وارد شمرده شده اند!… از این نکات تخصصی بغرنج زیاد است که فعلا می گذرم…

یک نکته مهم دیگر این استکه دولت هلند تمامی این آمارها را روی هم جمع می کند و می گوید در کل چند نفر از دولت هلند در سال ۲۰۲۰ تقاضای پناهندگی کرده اند! که این آمار قابل اعتماد نیست زیرا یک نفر را چندبار شمرده اند. الحاق خانواده را همراه تقاضای پناهندگی شمرده اند… با وجود همه اینها دولت هلند اعلام کرده است:

در سال ۲۰۲۰ در کل ۱۹.۱۳۲ نفر از کشور هلند تقاضای پناهندگی کرده اند.

اینها طرفند های اداره تابعیت و مهاجرت برای بالابردن تعداد تقاضاست و تضمین شغل خودشان است که نشان دهند چقدر کار می کنند. در نهایت تاسف اینگونه آمارهای نادرست تنها به نفع احزاب راست افراطی است!

هلند هر سال ۲۵.۰۰۰ نیروی مهاجر جوان لازم دارد!

لازم به یادآوری است که آقای رود لوبرس ۱۲ سال نخست وزیر هلند از حزب دمکرات مسیحی بود، چهار سال رئیس کمیسیاریای عالی پناهندگان جهان بود، استاد بزرگ اقتصاد در دانشگاههای هلند بود، چنین فردی بارها گفته است با توجه به پیر شدن جمعیت هلند ما برای تضمین سلامتی جامعه سالانه به ۲۵.۰۰۰ نیروی جوان مهاجر نیازمندیم!… از آقای رود لوبرس نقل قول آوردم به این دلیل که او نتها مارکسیست نبود، بلکه خود را چپ هم نمی داند! او سالها رهبر بلامنازع حزب راست دمکرات مسیحی، کمیسیاریای عالی پناهندگان سازمان ملل و اقتصاد دان بود. به همین دلیل می فهمید که مسائل پناهندگی و ضرورتهای اقتصادی و سیاسی هلند و اروپا کدامند!…

در نهایت تاسف جو راست افراطی چنان حاکم شده است که خیلی از رهبران احزاب راست افراطی او را هم از توهین و اتهام بی نصیب نمی گذارند!

همانطوریکه در عکس های اسناد اداره تابعیت و مهاجرت ملاحظه می فرمائید سال ۲۰۲۰ در مجموع ۱۳.۶۷۳ نفر از کشور هلند تقاضای پناهندگی کرده اند!

پرواضح است که به همه اینها هرگز جواب مثبت نمی دهند در ایده آلترین حالت با محاسبه همه انواع اقامت که اکثریت آنها پس گرفتنی هستند، مثل جوابهای سریع پناهنگی به جنگ زدگان سوریه ای، در کل به ۴۰% جواب می دهند که می شود: ۵.۴۶۹ نفر! با توجه به اینکه در سالهای بعد با امن اعلام کردن کشور جنگ زده اغلب آنها را بر می گردانند!…

راستی سونامی کجا ماند؟ چگونه کوه موش زایید؟ دروغگویی تا کجا؟ چرا خبرنگاران هلندی با توجه به آمارهای وزارت دادگستری مشت اینها را باز نمی کنند؟ و هزاران چرای دیگر… که به راسیسم نهادینه شده در این جامعه مربوط است!…

مناظره من با یکی از نمایندگان پارلمان در رادیو

یکبار من در رادیو با آقای هنک کامپ نماینده پارلمان از حزب دمکرات مسیحی مناظره زنده داشتم. یک هلندی روی خط آمد و از من پرسید چرا دروغ می گویی اگر آنچه را که تو می گویی درست باشد در آنصورت چرا همه پناهنجویان به کشور ما می آیند؟

پرسیدم به نظر تو روزانه چند نفر از هلند تقاضای پناهندگی می کنند؟ گفت فکر میکنم بیش از ۲.۰۰۰ نفر! گفتم یک سال ۳۶۵ روز است اگر آنرا در ۲۰۰۰ ضرب کنیم می شود: ۷۳۰.۰۰۰ نفر! آن سال که ما مناظره می کردیم به کل اروپا کمتر از ۲۵۰.۰۰۰ نفر تقاضای پناهندگی داده بودند و به هلند کمتر از ۱۰.۰۰۰ نفر! گفتم این است شکاف بین واقعیت و توهمات بی پایه شایع در جامعه!

یکی دیگر از شنوندگان که روی خط آمد به من گفت: پناهجویان برخلاف آنکه تو می گویی تقریبا همه شان خلافکار هستند! پرسیدم چرا اینگونه فکر می کنید مدارک شما کدامند؟ گفت: همه آنها لباسهای تمیز و خوب دارند، تلفن موبایل یا گوشی های شیک و گرانقیمت دارند، هیچکدامشان لباس محقر و ساده ندارند!

پرسیدم در کجای کنوانسیون ژنو در تعریف پناهنده نوشته اند که او باید با پای برهنه، زخمی، لباسهای کثیف، وصله دار، دستهای تاول زده کثیف… خودش را به کشورهای امن برساند، تا شما باور کنند که ایشان پناهنده واقعی هستند! خیلی از پناهندگان بالاترین روشنفکران جامعه خود بودند، برخی از آنها بعدها رئیس جمهور و وزیر شده اند… شما چرا در باره پناهندگان چنین تصویر تحقیرآمیزی دارید؟…

همه این توهمات نتیجه حاکمیت افکار راست افراطی در جامعه است. همانطوریکه خیرت ویلدرس بارها حتی در پارلمان هلند و رسانه ها پناهنده را دزد، تجاوزگر، تروریست،… می نامد!

پناهجویان مسلمان مرد، تروریستهای سکسی، بمبهای تستوسترون، و جهادگران جنسی هستند که اپیدمی تجاوز را در اروپا منتشر میکنند!

https://www.facebook.com/ahmed.pouri/posts/1247667521919147

بی جهت نیست که نظام سرمایه داری بدون دشمن شیطان صفت و هراسناک نمی تواند به جنگهای دائمی و مغز شویی از توده ها با موفقیت مشروعیت داده و به حیات خود ادامه دهد! با خلاقیت تمام در هر دورانی توانایی خلق شیطانهای جدید و مطلوب برای راه انداختن کشتار و غارت به نفع مشتی میلیاردر حاکم بر جهان را دارند.

“حقیقت همان اندازه رایج خواهد شد که ما رواجش بدهیم. این که آفتاب حقیقت در پرده نخواهد ماند، حرف پوچی است! فقط دستهای ما می تواند آنرا از پرده بیرون بکشد!…” برتولت برشت

امیدوارم برای ساختن جامعه ای سالم در مقابل تبلیغات دروغین احزاب راست افراطی و نئوفاشیستی با ارائه اسناد و مدارک از آنها مشروعیت زدایی کرده و از حقیقت دفاع کنیم.

فاشیسم همواره راه خود را با تبلیغ اخبار دروغین استوار بر ترس و وحشت توده ها، راه جهنم را هموار کرده. هیتلر در نهایت گستاخی می گفت: “حقیقت همان دروغی است که به اندازه کافی تکرار شده!”

هیتلر ضعف دمکراسی غربی را بدرستی فهمیده بود به همین دلیل می گفت: ” من به شیوه دمکراتیک به قدرت می رسم، سپس با استفاده از ابزار دمکراتیک، دمکراسی را نابود می کنم.”

او با استفاده از ابزار دمکراسی بقدرت رسید سپس قوانین را تغییر داد و کشتار کمونیستها، سوسیالیستها، یهودی ها را قانونی کرد و به “شیوه دمکراتیک” نابودی آنها را عملی کرد! ازجمله ۹۶ نماینده پارلمان آلمان را که سوسیالیست یا کمونیست بودند، به اصطلاح به شیوه دمکراتیک و قانونی کشتند!…

اگر ما برسر اخبار حقیقی و جعلی به وحدت نرسیم، هرگز به دمکراسی، عدالت، آزادی نخواهیم رسید!

در بخش بعدی که چند ساعت دیگر منتشر خواهم کرد، در باره نظر پروفسور روب ریمن در مورد فاشیسم در هلند، نظر آقای خیرت ماک مورخ بنام تاریخ اروپا و هلند فاشیسم در جامعه هلند، نظر پروفسور لئولوکاسن استاد بزرگ تاریخ مهاجرت در باره افشای آمارهای دروغ احزاب راست افراطی در مورد مهاجران و ادامه نقد برنامه احزاب راست افراطی خواهم پرداخت.

با احترام،

احمد پوری (هلند) ۱۵ – ۰۳ – ۲۰۲۱

***********************************

پیوند این یادداشت در صفحه قیسبو:

منابع:

Leo Lucassen Een pleidooi voor feiten in het migratiedebat

https://www.rtlnieuws.nl/…/migratie-vvd-cda-fvd-pvv…

مهمترین منبع که برنامه کامل حزب “یا ۲۱ گ را در ۷۷ صفحه توضیح می دهد.

JA21 wil

https://ja21.nl/partijprogramma.pdf

Eerdmans ontvouwt hardere migratie-aanpak

https://www.ewmagazine.nl/…/eerdmans-ontvouwt-hardere…/ ۱۱ feb 2021

Joost Eerdmans op bezoek bij Harry Mens (Business Class) over JA21 14-02-2021

https://www.youtube.com/watch?v=ED_YevxZCjI

Uitgelicht! 4 maart 2021 – Nicki Pouw-Verweij (JA21) over het coronabeleid, abortus en verkiezingen

https://www.youtube.com/watch?v=zOKVnpRG5HM

JA21 Interview met Annabel Nanninga | Studentenstemwijzer

https://www.youtube.com/watch?v=xvltS11qHnk

StemTV #11: hulp voor de zwevende kiezer en komt JA21 in de Tweede Kamer?

https://www.youtube.com/watch?v=_BKRXbTSJIg

Eerdmans en Nanninga doen met nieuwe partij JA21 mee aan verkiezingen

https://www.ad.nl/politiek/eerdmans-en-nanninga-doen-met-nieuwe-partij-ja21-mee-aan-verkiezingen~a2a42587/

Een campagneweek in het spoor van JA21-leider Joost Eerdmans: ‘Zichtbaarheid is het belangrijkste’

https://www.ad.nl/rotterdam/een-campagneweek-in-het-spoor-van-ja21-leider-joost-eerdmans-zichtbaarheid-is-het-belangrijkste~a0ab6b65/

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate