آیا پناهجویان و مهاجران سوسکهای شاخدار سیری ناپذیر هستند که بنیانهای هلند را می بلعند؟

آیا پناهجویان و مهاجران سوسکهای شاخدار سیری ناپذیر هستند که بنیانهای هلند را می بلعند؟

درک عمیق تر سیاستهای بیگانه ستیز احزاب راست اروپایی در دوران انتخابات ازبرنامه انتخاباتی احزاب و سخنرانی رهبران سیاسی امکان پذیر می گردد.

لئو کوکاسن استاد بزرگ تاریخ، مدیر انستیتوی بین المللی تاریخ اجتماعی و متخصص مسئله مهاجرت در دانشگاه لیدن دیدگاه و ادعاهای های نادرست حزب لیبرال را در روزنامه آر تی ال نقد و بررسی می کند.

یادداشت زیر دو بخش است. بخش اول ترجمه مقاله لئو لوکاسن، بخش دوم نظرات خودم (احمد پوری)

“حزب لیبرال هلند پناهندگان را به نادرستی به مثابه یک مشکل می بیند”

مهاجرت دوباره به یکی از مهمترین موضوعات مرکزی انتخابات آینده تبدیل شده است. این امر ایده آل ترین شیوه ایست که به سرعت رعد و برق توجه توده ها را از سیاست فعلی شکست خورده منحرف می کند.

مهم نیست که ریشه واقعی مشکلات کدامند، مهم نیست که مملکت با کمبود ساختاری مسکن اجاره ای ارزان قیمت روبروست، کار و اشتغال دائم از بین رفته، ابعاد نرمش پذیری در شغل ها غیرقابل کنترل شده،… جرم، خشونت،… همه به دلیل حضور مهاجران نسبت داده می شود.
همانطور که اخیراً رکسانه فان ایپرن نویسنده و خبرنگار در مجله “هلند آزاد” می نویسد: “مهاجران به مثابه سوسک شاخ بلند سیری ناپذیری هستند که بنیان های جامعه هلند را می بلعند.”

همه می توانند خصوصیات و تعریف ‘مهاجرت’ را دقیقاً به گونه ای بیان کنند که مترادف با بزرگترین ترسها باشد. از نظر برخی از افراد، مهاجران مساوی با مسلمانان بنیادگرای هستند که کوچکترین قدرت تحمل نظرات دیگران را ندارند. برخی دیگر بلافاصله به فکر مهاجران کار لهستانی می افتند که به خاطر کار ارزان دستمزدهای کاگران هلندی را پایین می آورند. برخی براین باور هستند که اگر مرزهای خارجی اروپا را مهر و موم نکنیم، می ترسند سیل مهاجرت همه از آفریقا به این سمت روان شود.

این رفتار به ندرت شامل ایتالیایی هایی می شود که بزرگترین گروه افراد غیر هلندی در آمستردام هستند، یا کارمندان بسیار ماهر فناوری اطلاعات از هند و چین که سازنده تراشه های ASML در فلدهوفن هستند. همینطور است در مورد هلندی هائی که هر سال در ابعاد ده ها هزار نفری به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند یا برمی گردند!

این بدان معنا نیست که مهاجران مسبب هیچ مشکلی نیستند، بلکه مشکلات بسیار بزرگتر از آنچه هستند نشان داده می شوند. مفاهیم موجود به حدی از محتوا خالی و تحریف می شوند که در بدبینی حاکم بر بحثهای اجتماعی در مورد ادغام و هم جوشی جای می گیرند. روندی که دهه های اخیر بر بحث های عمومی مسلط است! در حقیقت برداشت ها و افسانه های شخصی بسیار بهتر و مهمتر از دانش و بینش علمی است.

یک نمونه خوب در این مورد حزب لیبرال VVD است، که اخیراً پیش نویس برنامه انتخابات خود را منتشر کرده است. هفت صفحه به موضوع ‘مهاجرت و ادغام’ اختصاص داده شده که عمدتا مربوط به پناهجویان و پناهندگان است، اگرچه آنها فقط بخش کوچکی از کل مهاجران را تشکیل می دهند.

علاوه بر این، واقعیت ها را خیلی دقیق بررسی نمی کنند. به عنوان مثال، در اولین جمله می خوانیم: کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل متحد، که در سال ۱۹۵۱ تصویب شد، برای پذیرش موقت پناهندگان در نظر گرفته شده است. اما این تفسیر تغییر و دستکاری در امکان اقامت دائم در کشوری است که شما انتخاب می کنید.

دیدگاه فوق قطعاً نادرست است و وضعیت معکوس شده است: پناهجویانی که بر اساس کنوانسیون ژنو به عنوان پناهنده شناخته شده بودند، فرصتی برای ساختن زندگی جدید را در کشوری پیدا میکنند که به تقاضای پناهندگی آنها جواب مثبت داده. این تلاشهای جدید در دوران اخیر است که سیاستمداران سعی می کنند بعد از گذشت زمان معین، در مورد امکان بازگردندان پناهندگان بحث کنند.

بقیه بخش سیاست انتخاباتی حزب لیبرال در مورد ‘مهاجرت و ادغام’ تقریباً به طور کامل به تهدید بزرگی اختصاص داده شده که پناهجویان از آفریقا و آسیا همراه خود به هلند می آورند. تفاوت های بزرگ فرهنگی که در بسیاری از موارد، ادغام یا همجوشی اجتماعی آنها را دشوار و حتی غیرممکن می کند!

برنامه حزب لیبرال برای بستن مرزها و مجازات پناهندگان و مهاجران

از این رو برنامه حزب لیبرال خواستار بسته شدن مطلق مرزهای خارجی اروپا است. نجات پناهجویان در مدیترانه باید به عنوان یک جرم قابل مجازات شناخته شود. بازگرداندن پناهجویان رد شده در اسرع وقت باید امکان پذیر گردد.

اما کسانی که اقامت در هلند را دریافت می کنند باید تحت رژیمی سخت گیرانه قرار بگیرند که حق مجازات را داشته باشد. پناهندگان پذیرفته شده را تنها در صورت درونی کردن “ارزشهای ما”، به عنوان شهروند به رسمیت بشناسند. پیشنهاد این است که به دارندگان مجوز اقامت، براحتی و به شیوه معمول خانه ندهند! بلکه باید آنها را در “مکان های ویژه ادغام یا همجوشی با جامعه” نگهدارند. جایی که مجبور به گذراندن “یک فرآیند ادغام فشرده” هستند.

به طور خلاصه، سیاست محدودیت یا محو آزادی، یادآور اردوگاه های آموزشی “تربیت مجدد” برای افراد “بی تربیت یا ضد اجتماعی” قبل و بعد از جنگ جهانی دوم است!

این دیدگاه درباره مهاجرت و همجوشی در جامعه نه تنها سئوال برانگیز و گزینشی است، بلکه حقایق علمی مربوط به روند ادغام پناهندگان و سایر مهاجران را کاملاً نادیده می گیرد. به عنوان مثال، گزارش سالانه دفتر مرکزی آمار هلند که در مورد ادغام پناهندگان به تازگی منتشر شده است، بار دیگر نشان می دهد که فرزندان تازه واردها در آموزش بهتر و بهتر عمل می کنند، مشارکت در اشتغال و کار به طور پیوسته در حال افزایش است و در طی ده سال آمار جرم به نصف کاهش یافته است.

این امر به ویژه در مورد اغلب پناهندگان، که بیشتر آنها برای زندگی در آزادی به هلند آمده اند، اصلاً نیازی به توضیح “ارزش های ما” ندارند، صدق می کند. این موارد که توسط دفتر برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی در سال ۲۰۱۱ تثبیت شده، همچنان معتبر است.

اکنون، به عنوان یک حزب سیاسی، ممکن است فکر کنید که مرزها باید بسته شود و دیگر نباید از  پناهجویان پذیرایی کنیم، اما بهتر است این کار را بجای حساسات زیرشکمی، بر اساس واقعیت ها انجام دهید!

بویژه در زمانه حاضر که اخبار جعلی، به بحث عمومی راه یافته، دموکراسی از یک بحث یا مناظره منطقی سود می برد و قویتر می شود.

منبع:

Leo Lucassen VVD ziet vluchtelingen ten onrechte als een probleem

https://www.rtlnieuws.nl/economie/opinie/column/5198610/vvd-vluchtelingen-migratie-verkiezingsprogramma-migranten-integratie

تا اینجا ترجمه مقاله لئو لوکاسن از رونامه ان آر سی بود.

امیدوارم ایرانیانی که آرزو می کنند احزاب چپ و سوسیالیست نابود شوند و احزاب راست و لیبرال بر جهان حاکم شوند، با گوشه ای از برنامه های حزب لیبرال هلند از زبان یکی از مهمترین پروفسورهای متخصص مهاجرت آشنا شده باشند!

پیوند کامل مقاله در صفحه فیسبوک:

https://www.facebook.com/ahmed.pouri/posts/4273102332708969

ادامه دارد…

****************

نظر خودم (احمد پوری)  در باره احزاب سیاسی راست افراطی در هلند.   

قبل از هر چیز باید بگویم: در نظر داشتم در مورد تک تک احزاب سیاسی مهم هلند برنامه انتخاباتی آنها را حداقل در مورد مسائل پناهندگی و مهاجرت و برخی مسائل مهم اجتماعی بطور کامل ترجمه کنم. در هفته های گذشته این کار را کرده ام… انتشار آنها یکی دو جلد کتاب می شود! کسانیکه بیش از یک صفحه را نمی خوانند انتشار مقالات طولانی در نهایت تاسف بی فایده است…

به همین دلیل فعلا تصمیم گرفتم تنها نکات مهم برنامه حزب لیبرال و نقد آنها را از نظر بزرگترین متفکرین مترقی و مدافع پناهجویان هلند مثل لئو لوکاسن ترجمه و منتشر کنم. سپس آنالیز و درون بینی مسائل پناهندگی را از دیدگاه خودم ارائه کنم.

بقول مولوی ” چونکه صد آمد نود هم پیش ماست!”

احزاب نئوفاشیست مانند “حزب آزادی” به رهبری خیرت ویلدرس، حزب “فروم برای دمکراسی” به رهبر چری بوده و حزب “۲۱ یا” به رهبری یوست ایردمانس دارای مواضع سیاسی آشکارا راسیستی و نئوفاشیستی هستند…

اگر حزب لیبرال را که محترم ترین و متمدن ترین حزب در میان احزاب راست افراطی است نقد کنیم پرواضح است با احزابی مانند حزب دمکرات مسیحی که راست تر از حزب لیبرال است و سایر احزاب نئوفاشیست هم تصفیه حساب شده است.

در آینده سیاستهای این احزاب را در مقالات مختلف در باره مشکلات اجتماعی در هلند و ابعاد رشد راسیسم و تبعیض نهادینه شده و نئوفاشیسم بررسی خواهم کرد.

اهمیت آنالیز برنامه احزاب سیاسی هلند محدود به درک ماهیت سیاسی احزاب هلند نمی شود، در اروپا برخی از کشورها سیاستهایی بشدت ارتجاعی و بدتر از هلند را ترویج و عملی می کنند، برخی هم سطح هلند هستند، و برخی با تفاوت بسیار اندکی از هلند بهتر هستند… به همین دلیل اگر از تفاوتهای جزئی بگذریم، در اصل داستان “مشت نمونه خروار” است…

چند نکته:

یک:

منظور حزب لیبرال از فرایند فشرده ادغام یا همجوشی همان آسیمیلاسیون یا ذوب شدن در فرهنگ جامعه جدید است. فرق حزب لیبرال با احزاب نئوفاشیست که آشکارا می گویند مهاجران و پناهندگان باید در جامعه و فرهنگ ما ذوب و حل شوند، در این استکه همان محتوای گستاخانه را به زبان “سیاست صحیح” ابراز می کند!……

یوست ایردمانس یک دولت راستگرای واقعی می خواهد!

یوست ایردمانس می گوید: “اگر درهلند به یک حزب راست واقعی و محافظه کار می خواهید رای بدهید آن حزب، تنها حزب ماست! اشتباهی به احزاب دیگر رای ندهید!…” از تبلیغات حزب او در برنامه تلویزیون سراسری

“اکثریت مردم کشورهلند راستگرا هستند. که مجبور به تحمل دائمی کابینه هایی هستند که پشت سرهم بقدرت می رسند و سیاستهای جپ را اعمال می کنند. این امر به این دلیل اتفاق می افتد که احزاب سنتی حاکم وقتی که به قدرت می رسند مجبور به اعمال سیاستهای چپ هستند! … تنها حزب ما می تواند یک دولت راستگرای واقعی را که آرزوی شماست تشکیل دهد!”

JA21 presenteert: ons programma voor Nederland

https://ja21.nl/

 یعنی از نظر او حکومت راست افراطی مارک روته هنوز یک حکومت چپ است!… باید به حال این مملکت با وجود چنین سیاستمداران محبوبی گریه کرد!…

چری بوده رهبر حزب نئوفاشیست “فروم برای دمکراسی” احزاب دیگر را به چپ و مارکسیست بودن متهم می کند!

چری بوده هم بارها جهت تحقیر مارک روته نخست وزیر هلند او را “مارکس روته ” نامیده است! یعنی نخست وزیر راست افراطی حزب لیبرال آنقدر چپ هست که او را مارکس می نامد! آیا می توانید ابعاد باورهای نئوفاشیستی حزب او را تصور کنید؟ هر فرد و حزبی که کوچکترین تفاوتی با مواضع او داشته باشد از طرف چری بوده به مارکسیست و کمونیست بودن متهم می شود! درست همانطوریکه رهبر ایده آل او یعنی دونالد ترامپ حزب دمکرات امریکا را به کمونیست بودن متهم می کند! چری بوده تنها کسی است که در هلند بطور کامل در تمام زمینه ها ازجمله انکار ویروس کرونا از دونالد ترامپ دفاع و پیروی می کند!…

“حزب آزادی” به رهبری خیرت ویلدرس در تبلیغ و ترویج سیاستهای نئوفاشیست شهره عالم است. در معرفی او فعلا همین کافی است که بدانید:  “خیرت ویلدرس پدر الهامبخش آندرس برینگ بریویک فاشیست نروژی است که در یک روز در دو عملیات تروریستی نروژ ۷۷ نفر انسان بی گناه را کشت! ۶۹ نفر از نوجوانان حزب کارگر را در یک جزیره نروژ با تیراندازی کشت و هشت نفر را در شهر اسلو با انفجار ماشینی پر از مواد مخدر کشت! علیرغم اینکه او بطور کتبی در خاطراتش نوشته است که از خیرت ویلدرس هلندی الهام گرفته است… ویلدرس را با وجود اینهمه مدرک در انتشار فاشیسم، در اروپا کسی محاکمه نکرد!

مهمتر اینکه ویلدرس و هیچکدام از احزاب راست افراطی یک صدم اتهاماتی را که به پناهجویان می زنند، در مورد تروریستها و جنایتکارانی مانند بریویک نروژی بکار نبردند!…”

https://www.facebook.com/ahmed.pouri/posts/3251184091567470/

گوشه ای از کارنامه افتضاحات اخیر حزب لیبرال هلند

مارک روته همان نخست وزیری استکه به گزارش کمیسیون تحقیقات پارلمان هلند، تحت حمایت مستقیم او راسیسم نهادینه شده موجب تبعیض قانونی و نابودی زندگی بیش از ۳۵ هزار شهروند هلندی خارجی تبار شده است!… اکنون روشن شده است وزرای کابینه و شخص نخست وزیر طبق “دکترین مارک روته” در بازجویی کمیسیون تحقیقاتی پارلمان هلند، یا اطلاعات مهم را پنهان کرده اند، یا اطلاعات گمراه کننده و ناقص ارائه کرده اند. در ضمن از نخست وزیر چراغ سبز دریافت کرده بودند که اگر منافع سیاسی مملکت در میان باشد دروغ هم بگویند!…

در نتیجه افشای حقایق جدید و پافشاری تعدادی از نمایندگان با شخصیت، خبرنگاران و افکار عمومی پارلمان هلند برای بار دوم تصمیم گرفت کمیسیون تحقیقاتی جدید پارلمان هلند را در دولت آینده سازماندهی کند تا حداقل ابعاد مهم و پنهان ماجرا برای مردم روشن شود.

نکات بسیار مهمی که بطور فشرده در رسانه ها بیان شد عبارتند از:

یک: تبعیض نهادینه شده و شکار خارجی تبارها بعنوان خلافکاران و کلاهبرداران تنها به اداره مالیات و “افتضاح یارانه های مهدکودک” محدود نبود.  بلکه در تمام میدانهای کاریابی، خانه یابی، و درخواست هرگونه سوبسید و یارانه از دولت یا شهرداری برای کرایه خانه، قرض های موجود، بیمه های سلامتی… سیاست پنهانی تبعیض نهادینه شده عمل می کرد!

دو: این سیاستها محدود به ده سال گذشته نبود، بلکه حداقل ۱۵ سال است که در هلند در عمل اجرا می شد!…

سه: تعداد قربانیان بسیار فراتر از آمارهایی است که تاکنون اعلام شده!…

مارک روته همان نخست وزیری است که در حکومت ده ساله او موارد زیر به حقیقت پیوسته:

تضعیف شدید دولت رفاه، تعمیق شکاف میان فقیر و غنی در جامعه، تضیف ساختارهای حمایتی، بیمه های سلامتی، خصوصی سازی بیمارستانها، بستن چندین بیمارستان بزرگ دولتی به بهانه عدم سود آوری… از بین بردن اشتغال کامل و دائمی، جایگزینی اشتغال نرمش پذیر موقتی، افزایش فقر به درجه ای که اکنون نه تنها افراد بیکار فقیر هستند بلکه برای اولین بار بعد از جنگ دوم جهانی در هلند با واژه “کار کن فقیر” روبرو هستیم!… اعمال سیاستهای ورشکسته در مورد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و سرمایه گذاری روی واکسن های اشتباهی، اغمال سیاستهای مخالف توافق پاریس به نفع شرکتهای چندملیتی مانند شل که بیشترین میزان آلودگی محیط زیست را دامن می زنند، هلند در بین ۲۸ کشوراروپایی در افزایش گاز کربن و گرمایش کره زمین از آخر دوم است!…

کار بجایی رسیده که اکنون احزاب رقیب در مناظره های انتخاباتی بطور دائم می گویند در هلند بیش از یک میلیون نفر در فقر زندگی می کنند و نمی توانند حتی هزینه داروهای خود را بپردازند، بطور دائم در قرض هستند… اکثریت مطلق مردم هلند خواهان بالا بردن حقوق پرستاران و کارمندان بخش خدمات سلامتی بودند ولی دولت لیبرال مخالفت کرد!… در چنین شرایطی کابینه مارک روته برای دلبری از شرکنهای چند ملیتی به آنها بخشش های مالیاتی چندین میلیاردی تصویب می کند!… ۲۵ میلیون یورو به گروه های مسلحی در سوریه کمک مالی کرده که توسط دادستانی کشور هلند بعنوان تروریست طبقه بندی شده اند!… خانم آنک بیل فلد وزیر دفاع هلند بخاطر بمباران محله هویجه در عراق و کشتار بیش از ۷۰ شهروند بیگناه ۵ بار در پارلمان هلند استیضاح شد، هربار بعداز مدتی ثابت شد که به پارلمان دروغ گفته، علیرغم اینهه افتضاح از کار برکنار نشد!… “دکترین مارک روته” در صورت لزوم به خاطر مصلحت نظام حق دروغگویی به وزرا را پذیرفته است!… آقای زیل استرا وزیر امورخارجه سابق از حزب لیبرال بخاطر دروغگویی آشکار در رسانه ها در باره افسانه باقی از خطر روسیه و پوتین با سرافکندگی بعد از افشای دروغهایش مجبور به استعفا شد. آقای استف بلوک وزیر امورخارجه فعلی در یک جلسه سخنرانی به کارمندان عالی رتبه شرکتهای چندملیتی گفت: نژاد سفید ما نسبت به سایر نژادها برتری دارد! علیرغم اعتراضات فراوان احزاب اپوزیسیون، حتی بدون معذرت خواهی سرکار باقی ماند!… و صدها افتضاح دیگر… چری بوده رهبر حزب “فروم برای دمکراسی” رهبر چنین حزبی را سوپر چپ و ”مارکس” هلند می نامند!

مذهب جدید نظام سرمایه داری افسارگسیخته شیطان سازی از مارکس، کمونیسم، سوسیالسم و هر آن چیزی است که از عدالت اجتماعی و آزادی واقعی دفاع می کند!…

ادامه دارد…

یک حقیقت تلخ و باورنکردنی

بعد از اینهمه افتضاح فردی مانند مارک روته در تمام نظر سنجی های اخیر پیشتاز انتخابات است!…

حالا می توانید سه نکته را بهتر و عمیق تر درک کنید.

یک: ابعاد گسترده افکار بیگانه ستیز و راسیستی در جامعه هلند، که با آگاهی تمام از افتضاحات کابینه مارک روته هنوز بیشتر از هر فردی به او رای می دهند!

دو: اهمیت قدرت نرم رسانه ها و سرمایه تبلیغاتی را بهتر درک کنید که چگونه قربانیان را رقص کنان به مسلخ راهنمایی می کنند!…

سه: خیرت ویلدرس چهار بار و چری بودت یکبار بعنوان سیاستمدار سال انتخاب شدند!

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!…

خبر خوب این استکه خوشبختانه تعداد قابل توجهی از احزاب، مخالف سیاستهای فوق و مدافع پناهندگان هستند.

احزابی که با تفاوتهای اندک و بدرجات مختلف از سیاستهای پناهندگی انسانی دفاع می کنند عبارتند از:

حزب سبزهای چپ، حزب مدافع حیوانات، حزب سوسیالیست، حزب کار ( سوسیال دمکراتها )، حزب دمکراتهای ۶۶ ، حزب اتحاد مسیحی، حزب اندیشه، حزب “فولت” و…

در ۲۳ فوریه ۲۰۲۱ اداره مرکزی انتخابات، لیست نهایی احزاب و نامزدها را در روزنامه دولت منتشر کرد!

 ۳۷  حزب در انتخابات پیش رو در ۱۷ مارس شرکت می کنند.

آقای لئو لوکاسن جان کلام سیاستهای حزب لیبرال هلند در باره پناهجویان و مهاجران را با کمپهای تجدید تربیت اشخاص ضد اجتماعی در دوران حاکمیت فاشیسم، قبل و بعد از جنگ دوم جهانی مقایسه می کند!

” به طور خلاصه، سیاست محدودیت یا محو آزادی، یادآور اردوگاه های آموزشی “تربیت مجدد” برای افراد “بی تربیت یا ضد اجتماعی” قبل و بعد از جنگ جهانی دوم است!”

راستی اگر من این مقایسه را کرده بودم سیاستهای فعلی دولت هلند در رابطه با پناهجویان را با سیاستهای فاشیستی دوران هیتلر مقایسه میکردم، “وزارت حقیقت یاب” فیسبوک و هموطنان ارجمند ما چگونه عکس نشان می دادند؟…

فاجعه آنجاست اغلب هموطنان ما در جامعه ای که زندگی می کنند، بدون اینکه کوچکترین شناختی از آن جامعه و صاحبنظران مهم داشته باشند، خودشان را همه چیزدان مطلق در تمام میدانهای می پندارند!… بدون تردید می توانم بگویم از ۴۰.۰۰۰ ایرانی که در هلند اقامت دارند یکهزارم آنها یعنی حتی ۴۰ نفر اسم لئو لوکاسن را نشیده است! کسیکه بزرگترین متخصص مسئله مهاجرت و تاریخدان بنام در کل اروپاست!… کسیکه همواره بیشترین و بهترین دفاع از حقوق پناهندگی را کرده است!

کسانیکه دوستان و دشمنان خود را نمی شناسند قابل نجات نیستند! آنها همان افرادی هستند که رقص کنان به مسلخ می روند! از امثال دونالد ترامپ، چری بودت، خیرت ویلدرس و سایر نئوفاشیستها دفاع می کنند!…

“این همه روشنگری و این همه روشنایی چه سودی دارد وقتی آدمیان یا نابینا هستند و یا چشمان خود را تعمدا می‌بندند.” (گئورگ کریستف لیشتن‌برگ) این جملات انسان را بی اختیار به یاد آن سه میمونی می اندازد که چشم، دهان و گوش خود را بسته اند تا حقیقت را نبینند!

شخصا براین باور هستم که در هر حال از تکرار و گفتن حقیقت حتی در بدترین شرایط حاکمیت دیکتاتوری و فاشیسم نباید خسته و ناامید شد. چراغ روشنی بخش علم، آگاهی و حقیقت و آگاهی را باید همواره روشن نگهداشت!

امیدوارم کمک کوچکی برای هموطنان ارجمند کرده باشم تا با آگاهی از واقعیتهای میدان سیاست هلند، به احزاب دلخواه خود رای دهند.

سعی می کنم چندین مقاله دیگر در روزهای آینده در ادامه مسائل فوق بنویسم.

با احترام،

احمد پوری (هلند) ۰۹ – ۰۳ – ۲۰۲۱

**************************

پیوند این یادداشت در صفحه فیسبوک:

https://www.facebook.com/ahmed.pouri/posts/4273102332708969

لینک کانال احمد پوری در  تلگرام:     @Ahmed_Pouri_NL

https://t.me/Ahmed_Pouri_NL

در همین زمینه:

کسانیکه می خواهند علل سقوط دولت هلند، شکست دولت قانون در هلند، ابعاد رشد نئوفاشیسم در اروپا، پیامدهای این وضعیت بر انتخابات دولت هلند در شش هفته دیگر و گوشه ای از وضعیت وخیم پناهجویان را درک کنند، بهتر است به این مصاحبه گوش کنند.

سقوط دولت هلند، رشد نئوفاشیسم در اروپا و وضعیت وخیم پناهجویان، گفتگوی آرش کمانگر با احمد پوری

https://www.youtube.com/watch?v=SAqj4IchIoM

انتخابات نمایندگان پارلمان و اوج گیری سیاستهای بیگانه ستیز احزاب راست افراطی!

https://www.facebook.com/ahmed.pouri/posts/4252119854807217

 مناظره احمد پوری با آقای لنارد فان میل یکی از پرشورترین نمایندگان راست افراطی در شورای شهر روتردام در رادیو ۱ هلند در باره سیاستهای سخت گیرانه پناهندگی دولت هلند.

https://www.facebook.com/ahmed.pouri/posts/1851692301516663

گزارش اولیه از مناظره در رادیو یک هلند در باره قوانین سختگیرانه جدید دولت هلند و اخراج اجباری پناهجویان
دیشب در رادیو یک هلند، مناظره موفقی با آقای لنارد فان میل نماینده راست افراطی شورای شهر روتردام داشتم. برنامه در ساختمانی در شهر روتردام برگزار شد که آنجا بیش از ۳۰ نفر پناهجوی غیرقانونی یا بدون مدرک بودند. بعضی از آنها حتی بیش از ۳۰ سال است که بدون داشتن سرپناهی و بدون دریافت هیچگونه حمایت دولتی، با “کار سیاه” در بدترین شرایط به زندگی خود ادامه می دهند.
ادامه مطلب…

https://www.facebook.com/ahmed.pouri/posts/1853504948002065

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate