اطلاعیه علیه جنگ رژیم اسلامی و اسرائیل 

اطلاعیه کمیته اجرایی اتحاد سوسیالیستی کارگری علیه جنگ رژیم اسلامی و اسرائیل  

عملیات محدود رژیم اسلامی علیه اسرائیل

و جنگ نامحدودش علیه مردم ایران

حمله رژیم اسلامی با ۱۸۵ پهپاد، ۱۱۰موشک بالستیک و ۳۶ موشک کروز به اسرائیل که خسارت جانی و مالی جدی در بر نداشت، پایان یافت و محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز اعلام کرد که حمله پایان یافته و قرار نیست ادامه یابد.

رژیم اسلامی نوع حمله تلافی جویانه اش را پیشاپیش با آمریکا هماهنگ کرده بود تا نه باعث گسترش جنگ شود و نه صدمات جانی به مردم اسرائیل بزند. دولت اسرائیل هم همین رویه پیش گرفته و در هماهنگی با آمریکا می کوشد اهداف عملیات تلافی جویانه اش را بگونه ای انتخاب کند که باعث گسترش جنگ نشود و صدمات جانی برای مردم ایران در بر نداشته باشد. البته هنوز خطر آغاز یک جنگ تمام عیار بر طرف نشده و هر اشتباه محاسبه طرفین می تواند کل منطقه را درگیر یک جنگ با خسارات جانی، مالی و ویرانی گسترده کند. 

فشارهای جهانی و در راس آنها، متحدان همیشگی اسرائیل یعنی اروپا و آمریکا، طرفین را ناچار کرده تا به دور بی پایان عملیات تلافی جویانه خود پایان دهند. منتها شرط رژیم اسلامی و اسرائیل این است که آخرین ضربه را خود زده باشند و یا پاسخ ندادنشان نشانه ضعف و شکست نباشد زیرا به نفع دشمنان اصلی هر دو تمام خواهد شد. هم اکنون هم رژیم اسلامی درگیر جنگ با دشمن خود یعنی مردم ایران است و هم اسرائیل درگیر جنگ با مردم فلسطین در غزه است.  

تا قبل از انقلاب ۱۳۵۷ مسئله خاورمیانه منازعات اعراب و اسرائیل بر سر حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین بود. اما رژیم اسلامی طی چند دهه مسئله فلسطین را به حاشیه راند و مسئله خاورمیانه را به اتحاد اسرائیل و اعراب علیه رژیم اسلامی تبدیل کرد. اکنون نیز ماههاست اسرائیل بدلیل جنایات گسترده علیه مردم غزه زیر فشار خرد کننده افکار عمومی جهانی است. بگونه ای که حتی آمریکا و اروپا نیز ناچار شدند تا از اسرائیل فاصله بگیرند، قطعنامه آتش بس شورای امنیت علیه اسرائیل را وتو نکنند  و بنیامین نتانیاهو را از حمله به رفح بر حذر بدارند. در چنین شرایطی فقط رژیم اسلامی می توانست با حمله به خاک اسرائیل مجددا به آرمان مردم فلسطین ضربه بزند، کشتار مردم غزه را به حاشیه ببرد، دولت اسرائیل را از انزوای جهانی خارج کند و آمریکا، اروپا و حتی بسیاری از کشورهای عربی را به حمایت از دولت اسرائیل وادارد. 

مردم ایران نه تنها هیچ نفعی در جنگ رژیم اسلامی و اسرائیل ندارند، بلکه این جنگ مخل جنبش انقلابی اشان علیه رژیم اسلامی است. رژیم اسلامی مردم ایران را دشمن شماره یک خود می داند و در عین اینکه تلاش کرد در حمله تلافی جویانه اش مردم اسرائیل صدمه ای نبینند اما در دستگیری، شکنجه و کشتار مردم ایران و آزار خانواده هایشان هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیست. رژیم اسلامی نه تنها می کوشد تا حملاتش به اسرائیل مانع سرکوب جنبش انقلابی مردم ایران نشود بلکه سرکوب را گسترش هم داده است. در روزهای اخیر حتی حجاب برتر آزارگران خیابانی خود را کنار گذاشته و آنها را با جلیقه های جنگی بشکل گسترده ای بسراغ دستگیری زنانی که حجاب اجباری کنار را گذاشته اند فرستاده تا شهرها چهره یک حکومت نظامی اعلام نشده به خود بگیرد.  

از سوی مردم نیز، در فردای حمله رژیم اسلامی به اسرائیل، معلمان و بازنشستگان با بی اعتنایی به هیاهوی رژیم و هوادارانش، اعتراضات خیابانی خود را ادامه دادند. قدرت نمایی رژیم در حمله به اسرائیل بطور گسترده مورد تمسخر قرار گرفت بگونه ای سپاه از عوامل رژیم خواست تا در شناسایی این بخش از مردم به آدمکشان سپاه کمک کنند. اینها در کنار مخالفت بعضا علنی با جنگ نشانه هایی است که عملیاتهای تلافی جویانه تاکنونی هنوز نتواسته موضوع اصلی سیاست ایران که مبارزه مردم برای سرنگونی رژیم اسلامی است را تغییر دهد. 

حمله رژیم اسلامی به اسراییل مبارزات مردم علیه رژیم اسلامی را هنوز تحت تاثیر قرار نداده و بزرگ ‌ترین خطری که می توانست جنگ و ملیتاریزه شدن فضای ایران به جنبش انقلابی مردم ایران بزند فعلا کارایی نداشته است. اگر حملات تلافی جویانه دو طرف در همین سطح باقی بماند و به یک جنگ همه جانبه منجر نشود رویارویی نظامی اسرائیل و رژیم اسلامی حتی یک پارازیت هم در روند مبارزه مردم علیه رژیم اسلامی نخواهد بود. اما سوال بزرگ این است آیا عملیات تلافی جویانه اسرائیل و پاسخ احتمالی رژیم اسلامی جنگ را به کل خاورمیانه گسترش می دهد و به جنبش انقلابی مردم علیه رژیم  اسلامی لطمه می زند یا نه. 

کمیته اجرایی اتحاد سوسیالیستی کارگری

پیروز باد انقلاب مردم ایران علیه رژیم اسلامی 

سرنگون با رژیم سرمایه داری اسلامی 

۲۸ فروردین ۱۴۰۳ – ۱۶ آوریل  ۲۰۲۴ 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate