شکست اتحاد با رضا پهلوی، پایان اتحاد مهتدی با کومه له زحمتکشان   

اطلاعیه اتحاد سوسیالیستی کارگری 

شکست اتحاد با رضا پهلوی، پایان اتحاد مهتدی با کومه له زحمتکشان   

صبح روز پنجشنبه یکم تیر ۱۴۰۲ در یک درگیری مسلحانه دو ساعته بین “حزب کومه له ی کوردستان ایران” و “کومه له زحمتکشان کردستان” دو نفر از اعضای کومه له زحمتکشان کشته و یک نفر زخمی شدند. 

در هفت ماه گذشته “حزب کومه له ی کوردستان ایران” به رهبری عبداله مهتدی و “کومه له زحمتکشان کردستان” به رهبری عمر ایلخانی زاده طی اطلاعیه هایی پروسه به هم پیوستن خود را اعلام کرده بودند. چند روز پیش حزب کومه له زحمتکشان در یک اطلاعیه کوتاه اعلام کرد که تلاش برای بهم پیوستن شان نا موفق بوده و اعلام کرد که سازمان‌شان با همان نام قبلی فعالیت‌های خودش را ادامه می‌دهد. “حزب کومه له ی کوردستان ایران” به رهبری عبداله مهتدی مخالفت با اتحاد دو حزب را تحمل نمیکند و ساعت ۵ صبح روز سه شنبه به اردوگاه کومه له زحمتکشان در بانه گوره در حومه سلمانیه کوردستان عراق حمله می کنند و دو نفر را می کشند و یک نفر را زخمی می کنند. 

در چند ماه اخیر جریانات راست چندین اتحاد و همکاری ناکام را پشت سر گذاشته اند. شکست بهم پیوستن این دو حزب از شکست نشست جورج تاون با رضا پهلوی شروع شد که قرار بود با مهتدی و همکارانش دولت در سایه برای تغیر رژیم تشکیل بدهند. مردم کوردستان تبعیض های سیاسی، اقتصادی، دینی، فرهنگی در دوران ستم شاهی را فراموش نکرده اند و مخالف همکاری احزاب کوردستان با سلطنت طلبان مخالفت بودند. تاریخ جنایات رژیم شاهنشاهی در کوردستان ریشه مخالفت بخشی از اعضای هر دو حزب با همکاری رهبرانشان با سلطنت طلبان و رضا پهلوی بود. این احزاب به دولت اقلیم کوردستان عراق تعهد داده اند که عملیات مسلحانه در کردستان ایران و علیه رژیم اسلامی انجام نمی دهند اما بروی رفقای خودشان اسلحه می کشند. “حزب کومه له ی کوردستان ایران” به رهبری عبداله مهتدی و “کومه له زحمتکشان کوردستان ” به رهبری عمر ایلخانی زاده نشان دادند که دسترسی جریانات دست راستی به قدرت و اسلحه چه خطرات ناگواری برای جامعه و آزادی های سیاسی دارد. این جریانات که هم حزبی های خودشان را بدلیل اختلاف سیاسی می کشند و زخمی می کنند با احزاب مخالف و رقیب خود چه می کنند. همکاری اینها با سلطنت طلبان و جنایت پنجشنبه اول تیرماه به مردم کوردستان نشان داد که صفوف این احزاب جایی برای مبارزه علیه ستم ملی بر مردم کوردستان و علیه رژیم اسلامی نیست.   

اتحاد سوسیالیستی کارگری ضمن تسلیت به بازماندگان و خانواده های هیوا صادقی و سامان ابراهیمی که بدست نیروهای مسلح جناح عبدالله مهتدی کشته شدند، این جنایت را شدیدا محکوم می‌کند. 

سرنگون باد رژیم سرمایه داری اسلامی 

زنده باد انقلاب

نان کار آزادی حکومت کارگری

اتحاد سوسیالیستی کارگری 

دوم تیر ۱۴۰۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate