هشت خشت خام !

 روز صد و نود و دو جنبش مردم ایران …

 

اطفال پرورشی مدیا ، اولش هشت نفر بودند حالا پنج نفر به تورنتو رسیدند ، ولی ناامید نباشید ، تهش مثلا ۲ نفر میماند مسیح علینژاد و رضا پهلوی… که ایران را بین خودشان تقسیم می‌کنند با شعار مرگ بر چپ و مجاهد …

کاش کمی سیاست میفهمیدند و احترام برانگیز میشدند بیشتر خودشان را مسخره کرده اند .

غرب مشتاقانه مشغول دادن تنفس مصنوعی به نظام حاکم است و این جماعت غیر سیاسی مشغول نشان دادن جای دوست و دشمن هستند…

رضا پهلوی هم هی می‌گوید آزادی . شما یک تعریفی از آزادی بکن . مثلا رژه ساواک با آرم ساواک ، منظور شما از آزادی است ؟ باور کنید مدیا بیخودی لنز و دوربین نمیدهد . مثل فرانسوی میگه پنیر مفتی تو تله موش پیدا میشه .

حامد اسماعیلیون هم فرمود ما با همه مذاکره کردیم به جز مجاهدین !!

یعنی با نیروهای موسوم به چپ هم گفتگو کردند ولی کسی سوار نشد ! حداقل اسامی غیر مجاهد هایی که باهاتشان تماس گرفتید را میدادی به عنوان راندمان کاری برایتان ثبت شود .

نیروهای موسوم به چپ یکی از اشکالات کارشان پراکندگی است . در عالم فرض این اشکال برطرف شود آنوقت اندازه پدیده خیلی بیشتر از کالیبر سلطنت شماست . مثل این است که شما به فیل بگویی سوار اتوبوس مجانی سلطنت شو!!

همین قانون در مورد مجاهدین هم هست . یک کرگدن حتی اگر بخواهد نمیتواند سواز اتوبوس سلنطتی شود . اتوبوس سلطنتی حداکثر برای همان هشت مارمولک جا دارد . نگاهتان به رویکرد مدیای میکروسوپ به دست نباشد . چپ و مجاهدین انبوهی اشکال دارند و قابل نقد …

چهره های پرورشی مدیا اشکالی ندارند چون اصلا کاری نکرده اند تا اشکالی پیدا شود . از قدیم گفتن دیکته بدون غلط دیکته نانوشته است .

اینکه شماها با مجاهدین صحبت نکردید نقطه قوت نیست اتفاقا داد میزند نقطه ضعف است . مثل یک کودک هفت ساله که مدعی باشد با افراد ۷۰ ساله گفتگو نمیکند .

مخاطب جدی برای سوارشدن برهر ارابه ایی اولین سوالش این است چپ و مجاهدین کجا هستند ؟ با یک شعار مرگ بر این دو جریان عمده زمین سیاست مثلا برای خودتان جا باز کرده اید ؟

معجزه ایی حتی موقتی به نام گذار موقت در کار نخواهد بود . اصلا جدیتی در کار نیست . رضاپهلوی نماینده آن هشت نفر پنج نفرشده هنوزدر اروپا میچرخید که نماینده آژانش غرب از تهران برگشت و گفت همه چیز خوب است ، آمریکا تحریمها را شل کرد ، چین وساطت کرد بین عربستان و حکومت دینی در ایران …

 

به معجزه اعتقاد ندارم که منتظر اتفاقی باشم . مشروعییت سیاسی اجتماعی ناشی از لنز دوربین و بوق مدیا نیست . خُم رنگرزی هم نیست که یک شبه هشت چهره مبارزاتی تحویل بدهد . تیم فوتبال تشویق نمیکنیم . اشاره ساده به بدیعیات است قانونمندی معمولی ، چه خوشایند و چه ناخوشایند . فعلا همین است ، این چهره های مدیایی از جنس جدیت نیستید .

مشروعییت سیاسی از عملکرد سیاسی اجتماعی مشخص ناشی میشود . نظام سلطنتی توسط خانواده پهلوی نیم قرن حاکم بود با ساواک و اوین و اعدام و عملکرد مشخص … حکومت دینی هم نیم قرن حاکم است با ساواما واوین و کشتار…

هردو عملا نشان دادند که نمیتوانند دموکرات و آزادیخواه باشند . بازماندگان سلطنتی حالا همانقدر مشروعییت دارند که حکومت اسلامی فعلی دارد . رضا پهلوی همان قدر مشروعییت سیاسی دارد که مجتبی خامنه ای دارد . هیچ فرقی با هم ندارند . غرب با همین حکومت فعلی مشغول مذاکره است و اورانیوم شمارش میکند و همزمان رضا پهلوی را در اروپا میگرداند ! این نمایشات و صحنه چرخانی ها ربطی به مشروعییت سیاسی اجتماعی ندارد .

خلاصه : حالا میشه حدس زد مخاطب بی بی سی وقتی تیتر میزند جایی برای ناامیدی نیست ، کیست ؟ مخاطب قطعا مردم نیستند که از همان ابتدای این بازی های کودکانه امیدی به این کوتوله های فکری نداشتند که بخواهند بعدش ناامید شوند . ولی این هشت خشت خام آب رفته ، خودشان حتما به امیدواری نیاز دارند .

۲۸.۰۳.۲۰۲۳

اسماعیل هوشیار

تاریخ انتشار :۲۸.۰۳.۲۰۲۳

 hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate