اصول دموکراسی !

روز صد و سی و شش جنبش مردم ایران …

فرضیه هایی وجود دارد که میگوید پروژه وکالت رضا پهلوی یک اتاق فکری احتمالا در بیت ولی فقیه دارد جهت شکاف در جبهه مخالفان … درست یا غلطش به عهده مخاطب . ولی تجربه میگوید سیستم امنییت حکومت اسلامی در ایران در مقابل همتایان دیگر خودش مثل موساد و سیا … هیچی نیست ، ولی اینقدر هست تا انواع مدعیان را مچل کند .

رضا پهلوی و اطرافیانش اساسا اینقدرآی کیو ندارند که طراح باشند در عمرشان کتاب نخوانده اند . به قول کاربری که نوشته بود هزار دلار را لای کتاب تاریخ بگذار سلطنت طلب هیچوقت پیدا نمیکند .حداکثر زورشان عربده زدن برای مرگ بقیه است …

یک هفته قبل از استارت پروژه ناقص العقل وکالت ، همسر رضا شعار مرگ بر چپ و مجاهد را باز نشر کرد و تعدادی مدیای درپیت هم فوت کردند توش …

این شعار یعنی همان ابتدا مرزشان را با بقیه مشخص کردند ومطمئن بودند که چپ و مجاهد با این مفت خوری کنار نمیآیند . آنها سفره شاهی خودشان را جدا کردند . غافل از اینکه اگر قرار بود تک صدایی ادامه پیدا کند که جهان همین حکومت را با همین پوزسیون حفظ میکرد ، در ۴۴ سال گذشته مشکلی نداشتند . ولی میبینیم که جهت اصلاح سر نظام دست به کار شده اند .

مدتی بعد ناگهان ۳۱ نهاد پادشاهی وکالت دادند به رضا پهلوی تا ایران را نجات بدهد . در میان این ۳۱ نهاد فقط نهاد اسماعیل نوری علا را شناختم . از قدیم با تعدادی عضو در کار ساخت و ساز آلترناتیو بود . یک آلترناتیو مخصوص … کی باشد کی نباشد ؟ کی بگوید کی نگوید ؟ کی استخدام و کی اخراج ؟ کلا تابع مناسبات ارباب رعیتی … بقیه ۳۰ نهاد پادشاهی که اساسا معلوم نیود کی سبز شدند ؟

نمیدانم با چه مکانیزمی هر مدعی رهبری و آلترناتیو یهویی متقاعد میشود رضا پهلوی بهترین است !

گناه و جنایت دوران سلطنت محمد رضا پهلوی و ساواک و زندان و فساد اداری مطلق را به گردن پسر نباید انداخت . رضا پهلوی ولی درهمین پروسه وکالت اخیر چند بار تکرار کرد ۴۴ سال است مبارزه میکند … و شک نکیند همان چپ و مجاهد حتما سوال میکند کی ؟ کجا ؟ و چگونه ؟

پس اول با گفتن مرگ بر حداکثر جامعه سیاسی ایران مرز میکشد . و بعد میخواهد پرواز کند . دیدید که با شعار مرگ … حتی یک قدم هم نرفتید . در مجموع جامعه سیاسی ایران علیل ذهنی نیست که بخواهد حتما به کسی وکالت بدهد . اینکه شهناز بهتر است یا رضا یا علی … فرقی نمیکند . مشکل فردی نیست ، مشکل اصلی روش دیکتاتوری وکالت دادن است .

اسماعیل نوری علا ضمن حمایت از رضا پهلوی در جایی گفته که وکالت به رضا پهلوی میدهد چون از جمله اصول دموکراسی را بلد است …

شعار مرگ بر حداکثر جامعه سیاسی از اصول دیکتاتورهاست جناب . شما که عادت داری ریشه یونانی لغات را هم بیابی ، موقع عربده های مرگ بر بقیه توسط خاندان پهلوی ساکت بودی ؟

اعتیاد جرم نیست ، بیماری ست . در میان انواع مخدر بدترین آن اعتیاد به دیکتاتوری است .

اسماعیل هوشیار

۲۹.۰۱.۲۰۲۳

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate