معلولییت سیاسی !

روز صد و سی و دو جنبش مردم ایران …

اروپا گفت : نمی‌توانید بگویید که سپاه تروریست است چون من از آن خوشم نمی‌آید.

راست میگه . نمیشود گفت هیتلرو نازیسم بد است چون من خوشم نمیاد …

بحث تجزیه واقعی نیست و به نظر میرسد این بحث انحرافی سرانده شده است . این مباحث حداقل مربوط به ۵۰ سال پیش است که سلطنت باعث یک پارچگی میشود . دنیای بعد جنگ سرد قوانینش تفاوت دارد . به سوریه نگاه کنید همه رفتند و با هم با خاک یکسانش کردند ولی تجزیه ایی در کار نبود . دست بردن در نقشه های موجود سیاسی و ژئوپلتیک انبوهی تبعات و پارامترهای منطقه ایی و جهانی دارد . مثل کودکان نگاه نکنید که اگر سلطنت شاه و شیخ و اقتدار نباشد تجزیه میشود …

موضوع تجزیه و لزوم اقتدار برای حفظ یک پارچگی فقط توجیه دیکتاتوری است . همین الان تصور کنید بلوچستان تجزیه بشود میخواهد کجا برود ؟ پاکستان که خودش در فقر و فلاکت است ؟ یا طالب افغانستان ؟ کردستان عراق ۳۰ سال است مستقل است اما از تجزیه حرفی نمیزنند و بقیه موارد … اتفاقا در زمان سلطنت ، بحرین را محمد رضا شاه در ۱۳۵۰ فروخت و از این تجزیه خوشحال هم بود و تبریک گفت .

خسرو معتضد تاریخدان ایرانی : شاه اشتباه کرد و به راحتی بحرین را از دست داد … وی جدا شدن بحرین از خاک ایران را یکی از خیانت‌های بزرگ شاه برشمرد و یادآور شد: «شاه بدون مطالعه و به خاطر یک قول احمقانه که به سفیر و وزیر خارجهٔ انگلیس داده بود، بحرین را از دست داد و جالب است که جدا شدن بحرین در مجلس ایران تصویب نشد و به صورت یک اعلامیه دولت بود که هویدا آمد و اعلام کرد…

ولی فدرالیسم واقعی است و من هم موافقم مثل سوئیس یا آمریکا … هر منطقه ایی فرهنگ و زبان و دولت خودش را داشته باشد منتها زیر نظر دولت مرکزی … اتفاقا فدرالیسم از نشانه های بلوغ سیاسی است .

تکرار و مرور میکنیم . بحث تجزیه انحرافی است و توجیهی برای دیکتاتوری . دعوای فردی یا قبیله ایی هم نیست .

الان در داخل ایران جدال بین فاشیسم مذهبی حاکم و مردم آزایخواه است .

در خارج ایران هم جدال بین جبهه دیکتاتوری و وکالت … با آزادی و دموکراسی و کار جمعی است .

تمام دنیا تجربه کرد سیستمهایی که قاعده اش روی فرد سوار باشد مثل شاه و شیخ و هیتلر و استالین … بدون تردید به دیکتاتوری و فاشیسم میرسد .

به نظر من شکلی از ائتلاف جریانات سیاسی در از ذهن نیست . منتها رضا پهلوی اصلا سیاسی نیست . با این حرکت وکالت رضا پهلوی یک بار دیگر ثابت کرد سیاسی نیست . نمیتواند و نمیخواهد باشد . ساواک سیاسی نیست .

و نهایتا اینکه ۳۰ نهاد پادشاهی خواه ، شامل ۴۵ نفر وکالت خودشان را به رضا پهلوی دادند و قول دادند تا تشیع جنازه خوبی برای وفات زود هنگام این بالماسکه برگزار کنند . هر نهادی ۱/۵ نفر عضو دارد .

۲۵.۰۱.۲۰۲۳

اسماعیل هوشیار

.

تاریخ انتشار :۲۵.۰۱.۲۰۲۳

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate