بالماسکه وکالت !

روز صد و سی جنبش مردم ایران …

در پایان بالماسکه اینترنتی وکالت ، رضا پهلوی رسما قبول کرد تا برود به وکالت از ۶۶ نفر و به نام یک ملت ۸۰ میلیونی گفتگو کند . این پایان داستان نیست آنها خودشان را به مرحله بعد پرت کردند . ۶۶ هویج جایزه گرفتند و تعدادی جان تازه ! عکسها و وکالتهای تزئینی هم نیاز داشتند تا راحتر بروند مرحله بعد .

من نکاتی را اشاره کنم .

مواردی اشاره میکردند که رضا پهلوی تنها گزینه است و اگر این نباشد راه حل شما چیست ؟ چه باید کرد ؟

کار من جواب دادن به چه باید کرد نیست ! من درست یا غلط فقط میتوانم صحنه را تشریح کنم . ولی مطمئن هستم این نمایشات و مسخره بازی ها سر راه جنبش و مردم است . باید راهی پیدا کرد اینکه راهی نیست دلیل نمیشود هر کاری احمقانه ایی کرد . قحط الرجال نیست همین حالا در نظام فاشیسم اسلامی و زندانهایش انبوهی نُخبه داریم که اجبارا نمیتوانند حرفی بزنند یا کاری کنند . وقتی شرایط عادی شد و همه توانستند باشند آنوقت شما قحط الرجال را تعریف جدید کنید …

من در هیچ جایی نگفتم سلطنت طلب نباشد یا حق ندارد . بلکه گفتم و مجددا تاکید میکنم ساواکی و جنایتکاران دوران محمد رضا پهلوی فقط باید محاکمه شوند . اما اشخاص سلطنت دوست حق دارند تا ممات سیاسی و اجتماعی و احزاب و تجمعات سیاسی خودشان را داشته باشند. البته در تابلوی سیاسی لومپنیزم و چماقداری و عربده کشی جایی ندارد .

همه باید باشند اما هرکس سرجای خودش و به اندازه خودش . اندازه و جای مدعی را هم صندوق انتخابات و رای مردم مشخص میکند . والا میشود همان بچه سوسماری ( سلطنت ) که خرطوم فیلی ( ایران ) را گرفته بود تا شکارش کند . فقط خنده دار بود . هم شکلش طنز بود و هم اعتماد به نفسش …

موضوع دوران موقت گذار مطرح بود که رضا پهلوی موقتا برای دوران گذار خوب بید …

اولا افراد معلول و صغیر و نابالغ وکالت میدهند ، افراد بالغ رای میدهند ! موقت و ثابت هم نداریم . دوران وکالت دادن مربوط به دوران تلکراف و تقلید از مراجع و فئودالیسم است حالا در قرن ۲۱ هستیم قرن اینترنت …

به قول کاربری که خوب نوشته بود. در قدیم افراد که به هم میرسیدند سوال میکردند مقلدت کیه ؟ بزرگ که شدم سوال از خودم میکردم مگه میمونم مقلد داشته باشم . وکالت هم همان داستان است .

درهمین دوران موقت و مثلا گذار که هنوز قدرتی ندارند وقتی از بالا و پائین با طلبکاری و بی شعوری سیاسی ، با شعار مرگ بر بقیه شروع میشود ، پس به قدرت برسند چه میکنند ؟

من نمیدانم این ایده کدام شُل مغزی بود ؟ خودشان هم خوب میدانند از پائین و مردم سرسوزنی شانس ندارند ولی از بالا فکر میکنند همه چیز دستشان است … البته فکر میکنند!

باند رضا پهلوی تلاشش را کرد تا همه چیز را در جیب کند و برود از موضع بالا مذاکره … از تلاش برای مصادره تجمع حامد اسماعیلیون در برلین تا تلاش برای جمع کردن بقیه تجمعات برای خودش و اگر نشد خراب کردنش . جولان دادن چماقداران رضا پهلوی در تمام تجمعات و عربده کشی آنها از همین جنس است . همین عربده کشهای سلطنتی در عمرشان یک کتاب نخوانده اند تا بدانند سیاست کردن اینطوری نیست ..

اما باند رضا پهلوی و چماقدارانش موفق نشدند جیبشان را از تجمعات مردم پر کنند . در مسیر دوخت و دوز از بالا غرب مطابق منافع خودش شاخص دارد . فعلا ما با دو فرد رقیب مواجهیم .

مسیح علینژاد و نایاک

رضا پهلوی و ساواک

اگر در مسیر وکالت مسیح علِینژاد به رضا پهلوی وکالت نداد ، به خاطر کتگوری متفاوت آنها نیست . احتمالا برای مقام اولی یا دومی هنوز به توافق نرسیده اند !

نیروها و تشکلهای غیرسلطنتی هم با کتگوری خودشان هستند ، که تاریخا روی عنصر اجتماعی و مردم ابتدا حساب میکنند و البته در بالا هم بی تجربه نیستند .

حال باید دید غرب چه میکند . اینکه در آینده چطورعمل کنند خواهیم دید . فعلا اندازه جدیتش همین است که میبینیم . تحریم و نگرانی و هیئت تحقیق و وکالت … !!

رضا پهلوی در پایان بالماسکه گفته است : به نمایندگی از طرف همان ۶۶ نفر که وکالت دادند درسطح بین الملل مذاکره میکند ! یعنی این تعداد ۶۶ نفر وکیل هشتاد میلیون ایرانی حکم کرده اند و رضا پهلوی هم حاکم !

مسیح علینژاد هم در دیدار با مکرون گفت در دیدار بعد من نماینده رسمی اپوزسیون هستم که ملاقات میکنم !

غرب از دیرباز کانالهای خودش را برای مذاکره با سپاه و سایر تروریستهای خاورمیانه داشت ، الان رضا پهلوی مثل نان اضافه ساندویج آمده تا بین غرب و سپاه وساطت کند که مثلا سپاه نرود در لیست تروریستی ؟

آدمها آزادند تا هر انتخابی داشته باشند و اگر کسی خودش دوست داشت هی اسکول شود حدس میزنم مشکل ژنیتیکی و روانپژشکی باشد ..

۲۳.۰۱.۲۰۲۳

اسماعیل هوشیار

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate