روز چهلم جنبش مردم ایران

فرمانده سپاه به اروپا هشدار داد زمستان سختی دارید … مردم ایران در خیابان گفتند آتیش روشن داریم ! نگران نباش …

نماینده حکومت : ما با معترضان برای اصلاح گفتگو میکنیم ولی زیر نظام دینامیت نمیگذاریم …

بی خیال حاجی ، حداقل از بعد سقوط صدام و سکونت آمریکا در خاورمیانه نظام برای اصلاح شدن ۲ دهه وقت داشت و اگر میتوانست شده بود . جوانی که امروز در خیابان است غرب نیست که فقط ۲ دهه مذاکره کند برای هیچ…این معترض اول آزادی را میگیرد و اگر لازم شد مذاکره هم میکند …

نظام : این که از دینامیت بدتره …

ما : همینه که هست حاجی .

بعد از اتحاد سیاسی پر قدرت در برلین حواشی جالب زیاد داریم . از جمله هجمه باند های سلطنتی مثل شهرام همایون و علیرضا نوریزاده … به حامد اسماعیلیون …

من که حامد اسماعیلیون را فقط اسمش را شنیده بودم و میدانستم فراخوان برلین کار اوست . ولی این هجمه بازمانده های سلطنتی یعنی حامد اسماعیلیون کار خوبی کرده که به سلطنت طلبان برخورده …

کمی که با دقت به صحنه نگاه کردم متوجل شدم باندهای سلطنتی همراه با مدیا برای فراخوان برلین میخواستند لقمه بگیرند ، ظهور رضا پهلوی برای تشکیل دولت شاهنشاهی موقت یک هفته قبل از برلین یعنی نگاهت به من باشد …

اما حامد اسماعیلیون هم اسیر باند بازی های سلطنتی نشد و یهویی حضرات ترکیدند …

به قول کاربری که پیشنهاد خوبی داد باندهای سلطنتی خودشان فراخوان بدهند با سازماندهی و پرچم و آرم و شعار خودشان …

یعنی خودشان هم کمی زحمت بکشند همش که روی زحمات دیگران نمیشه موج سواری و مفت خوری کرد یه زوری بزنید …

نقل است نیوتن رفت مستراح وکارش طول کشید همسرمحترمش گفت چه میکنی مرد ؟ درسته قانون جاذبه واقعیه ولی خودتم یه زوری بزن . فقط روی جاذبه حساب نکن . حالا هم رضا پهلوی فقط روی مدیای بی بی سی و اینترنشنال و … حساب نکن . خودتم یه زوری بزن .

اتفاقا ازیک نظر مثبت است از این نظر که بازماندگان سلطنتی دندان کرم زده ایی هستند که در جریان همین وقایع کشیده شدند حالا بروند و با شرمساری درسکوت ناظر باشند و یادشان بماند همیشه بدهکار تاریخ ایران هستند . اگر هم خواستند در صحنه سیاسی مثبت باشند ابتدا یک تشکل سیاسی را بسازند و بعد حتما موضوع شکنجه و ساواک و ناخن کشیدن و درد و اعدام و زندان زمان سلطنت سابق را کمی باز کنند تا اگر کار به محاکمات عادلانه کشید بدانیم از کجا باید شروع کرد !

اما حامد اسماعیلیون خودش هم مدعی کار و سابقه سیاسی نیست . ولی توانست ۱۰۰ هزار نفر را به خیابان بکشد . و این میتواند یک فرصت خوب باشد . اینکه حامد نماینده بورژوازی است و سابقه ندارد و اصلا چکاره است … یعنی غُرغُر زدن ! شمای مدعی هم یک فراخوان بده تا صد هزار و یک نفر بیاید .

نیروهای عمدتا موسوم به چپ حرفشان زیبا است اما در همان ذهن و محدوده ایدئوژیک خودشان . این حرفها و تئوری ها مال زمان قرن ۲۱ نیست . جنگ سرد تمام شده و تمامی قوانین سیاسی دیگر مثل سابق نیست و دیگر تابع زمان قدیم نیست .

 درعالم واقع همه مدعیون یک فراخون بدهند ، و خوشان را محک بزنند ! ولی نمیکنند . شرایط تاریخی و سیاسی برای حامد اسماعیلیون مهیا است . الان زمان و سبک قدیم نیست تا لشگری کارگر و برزگر برای فتح کاخ تزار در خیابان باشد و سالخوردگان سابقه دار را روی دوش سوار کند .

چپ و راست و میانه و هر کس مدعی است بیاید با همه سوابقش ثابت کند در مقابل ایده و عملکردش از حامد اسماعیلیون بهتر است پس با حرف من به پیش…تا من مخاطب برایش دست بزنم .

اینکه حامد اسماعیلیون قرار است چگونه بشود … هیچکس نمیداند ، مثلا تا زنده است هی فراخوان بدهد …

نیروی معترض خیابان در ایران در نقطه ایی حتما میگوید خُب که چی ؟ ظرافیتهای دنیای سیاست امروز زیاد است و کسی که تجربه نداشته باشد به راحتی روی هر پوست موزی لیز میخورد . مدعی میتواند کمکش کند تا تهدید لیز خوردن کم شود !

شورایی فرضی شامل همه مولفه های سیاسی ایران که البته ارث پدر هیچکس نیست . یک حداقل های سیاسی را ملاک میگذارد و هرکس به اندازه وزن و هیکل و سابقه اش و با حفظ مواضع شخصی و گروهی خودش میتواند مسئولییت این دوران را به دوش بکشد !

البته تصور کن …

۲۵.۱۰.۲۰۲۲

اسماعیل هوشیار

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate