این نسل !

جنبش مردم ایران در خیابان ادامه دارد . روز هیجدهم .

سخنگوی دولت رئیسی گفت بیایئد مذاکره کنیم وهمزمان یورش ماموران حکومتی به دانشگاه شریف و بازداشت‌ گسترده دانشجویان؛ و استمرار سرکوب…

هر چند شوخی قشنگی نیست . این نظام حاکم و مذاکره ؟

حتی کاراکتر ظاهری اش اندازه این حرفها نیست . یک چیزهایی میگوید که فقط طنز است . تا جایی که حافظه ما یاری میکند هر وقت در خارج ایران هم رفتند مذاکره … درآخر کار ساطورها درآمد . حالا هم در حالی که هنوز باطوم و ساطور به دست در خیابان جولان میدهند میگویند نظام معترضان را دوست دارد و بیائید مذاکره …

جهت یادآوری بگم برای مذاکره ابتدا نیروهای وحشی سرکوبگر از خیابان جمع میشود و بعد دولت استعفاء میدهد و کلا قدمهایی باید برداشته شود تا معترض تشویق به مذاکره شود . نکنه فکر کردید اینها مشتی کودک هستند که با چند آب نبات ساکت میشوند ؟؟

این نسلی که امروز در خیابان است با متوسط سنی ۲۰ سال … خشمگین و نترس و مصمم …

از نسل ما که گذشت ، چند نسل بعد از ما هم فراموش کن ، تفاوت این نسل امروز حتی با یک نسل قبل از خودش خیلی زیاد است . نسل قبلی اش در خرداد ۱۳۸۸ آمد و خیلی محترمانه و صلح آمیز خواستار تغییر بود ، نه مسلح بود و نه آتش بزن … اما اسلام تیغ سرکوب را کشید و در کهریزک و اوین درس رستگاری میداد . کاخ سفید هم چند بار با نگرانی مطمئن بود و گفت که نظام توان کنترل اوضاع را دارد یعنی جواز سرکوب . همان موقع که فریاد زدند اوباما یا با ما یا با اونا … یعنی میدانند چه خبر است . نهایتا با همان حجم سرکوب معترضین را هُل دادند در فضای مجازی .

آنها در فضای مجازی هی مبارزه میکردند و منتظر تغییر بودند . اما هیچ اتفاقی در دنیای واقعی نمیافتاد . فقط اختلاس بیشتر شد ، اوضاع اقتصادی بدتر شد ، بیکاری و سرکوب و گشت ارشاد … و مذاکرات کشدار برجام !

تا اینکه رسیدیم به حالا و این نسل امروز وقتی دید نسل قبلی در فضای مجازی فقط سرگرم بود ، پس برای تغییر و زندگی بهتر به خیابان ریختند ! فضای مجازی برای تغییر نیست .

حالا هم میخواهید مذاکره کنید برای نوع سرکوب و یا سرکوب برای مذاکره….هرکاری بکنید نهایتا باید تغییر و آزادی درش عینی و ملموس باشد . شما مدعی هستی میشود با یک تیم حلق پاره کن مردم را به تغییر و ازدی رساند ، بفرما !

حتی خروج باقر نمازی هم از جنس همان عشوه های شتری سابق است و به درد عمو سام نمیخورد . عمو سام هم حالا به پشتگرمی جوانان ایرانی در خیابان تغییر میخواد . اگر روز تصمیم جدی گرفتید برای تغییرات جدی ، پیشنهاد میکنم از داخل ایران شروع کنید ! گفته بودم دمای داخل و بیرون باید هماهنگ باشد و الا پدیده تب میکند !

اسماعیل هوشیار

۰۳.۱۰.۲۰۲۲

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate