بحران مشروعییت!

خیزش مردمی جاری در ایران که به بهانه قتل مهسا امینی شروع شد ، قدمی دیگر در یک مسیر است و این حکایت تا همیشه ادامه دارد . خیزش‌های پیشین هم حلقات یک زنجیر هستند . قتل مهسا امینی ، رای من کو ، گرانی بنزین … بهانه است . هر نوع اعتراضی و به هر شکل و بهانه و اندازه ایی به سرعت کل نظام را نشانه میرود هدف اصلی مردم ایران آزادی است و این مهم بالاخره محقق میشود .

حکومت اسلامی قبلی ها را به شدت سرکوب کرد . از جمله خرداد ۱۳۸۸ ،آبان ۹۸ و دی ۹۶ و… اما خودشان هم خوب میدانند تیغ سرکوب تاریخ انقضا دارد .

حکومت اسلامی در ایران سالهاست بحران مشروعیت دارد و نمیخواهد قبول کند همان ۵ درصد حقوق بگیر خودش ، اطرافش هستند ، تلاش کرد تا هر اعتراضی را به شدت و فقط سرکوب کند تا کل جامعه به کُما برود . آنها در سرکوب موفق بودند اما در منکوب جامعه نه .

هنوز نفس سرکوب قبلی معمولی نشده که به ناگهان با واکنشی اعتراضی دیگری مواجه می‌شود و شعله از جایی دیگر زبانه میکشد.

تامل غرب با تروریستهای حاکم در ایران عجیب نیست غرب منافع خودش را دارد . همین غرب و شرق به نفعشان باشد از خیر منافع موقت خودشان هم میگذرند .

حکومت اسلامی فئودالها در ایران بعد از نیم قرن حالا هیچ حرفی برای گفتن ندارد . اقتصاد و سیاست متعارف و فرهنگ مرتجع دینی …

جز اینکه هر اعتراضی را به سرعت سرکوب کند ، که آن هم رنگ باخته است .

سپاه پاسداران ، در بیانیه‌ای اعتراض‌های اخیر را «توطئه دشمن» توصیف کرد و قول سرکوبهای بیشتر را داد . سپاه گفت ما زور داریم و میکشیم برای ماندن ، ناسلامتی ابرقدرتیم و پنجمین قدرت موشکی دنیا …

خبرنگارسوال کرد تا کی ؟

سپاه : خودمونم نمیدونیم !!

خبرنگار : چی شد ؟ یادتون رفته اولش اومدید برای چکار ؟

سپاه : نه یادمون نرفته . اولش آمریکا ما رو آورد که اسرائیل را نجات بدیم ولی بعد دیدیم پول مفت و قدرت چیز بدی نیست ! اینه که حالا هم اسرائیل رو از دست فلسطین نجات میدیم و هم پول و قدرت داریم . خلاصه که به سادگی ول کن نیستیم !

سازمان حقوق بشر روز پنجشنبه اعلام کرد تعداد کشته‌شدگان تا روز ششم اعتراضات به جان‌باختن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد، حداقل به ۴۰ نفر رسیده است. این نهاد غیردولتی که مقر آن در اسلو، پایتخت نروژ، می‌گوید: «اعتراضاتی از شش روز پیش و در واکنش به قتل مهسا امینی در بازداشتگاه پلیس شروع و به سرعت در سراسر ایران فراگیر شد و در جریان آن حداقل ۴۰ نفر از معترضان به دست نیروهای امنیتی و پلیسی کشته شدند .

رئیسی در نیویورک روی فرش سرخی راه میرود که با خون معترضین ایرانی رنگ خورده است . در اعتراضات قبلی هم اینترنت را قطع کردند ، ۱۵۰۰ نفر را جلوی چشم دنیا سلاخی کردند و جهان خفه خون گرفته بود ! دست آخر وقتی بایدن به کاخ سفید رسید گفتند ۱۵۰۰ رقم درستی نبود و فقط ۳۰۰ نفر بود !

یادمان نرود هر جنایتی در ایران به دست حکومت کردیت سیاسی اش را غرب داده است .

تاریخ انتشار۲۳.۰۹.۲۰۲۲

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

23.09.2022
اسماعیل هوشیار

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate