در مقابل مصوبه لایحه بودجه و تعرض به دستمزد خود می ایستیم / جمعی از کارگران بخش دولتی

جمعی از کارگران بخش دولتی

در مقابل مصوبه لایحه بودجه و تعرض به دستمزد خود می ایستیم

 فقط در کف خیابان بدست میاد حقمان

آخر سال و موعد تعیین میزان حداقل دستمزد کارگران است و باز  اندیشه دولت چپاول بیشتر زندگی و معیشت ما کارگران است. از  جمله بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ حداقل دستمزدی که شورایعالی کاری تعیین میکند دیگر شامل حال کارگران مشمول قانون کار شاغل در شرکت های دولتی نمیشود. و “افزایش” حداقل حقوق ما برای  سال آتی همانند ” افزایش ”  حقوق کارمندان دولت یعنی فقط ۲۰ درصد خواهد بود.  و جالب اینجاست که این تصمیم فقط در مورد میزان “افزایش” حداقل حقوق است. وگرنه دولت زمانی که مزایای کارمندان را افزایش می دهد، دیگر این افزایش شامل حال کارگران دولتی نمیشود و یا در مورد حق اولاد و عائله مندی هم همینطور است و یا از جمله ۳ هزار امتیاز فوق‌العاده خاص برای کارمندان در نظر گرفته شده است. ولی این امتیاز ما را در بر نمیگیرد.  به این معنا که یکسال در میزان افزایش حداقل حقوق کارمندان و متفاوت در مزایا با آنان. اگر چه اذعان داریم که امروز حتی همان کارمندان هم دردشان فقر و بی تامینی است. 

این را هم خاطر نشان کنیم که خارج کردن ما از شمولیت مصوبه شورایعالی کار در مورد  میزان “افزایش” حداقل دستمزدها دو سال است که در دستور کارشان  قرار گرفته است. اما با اعتراضاتمان در این مدت توانستیم آنرا عقب بزنیم . بطوریکه  شورای نگهبان هم با این تصمیم مخالفت کرد.  حالا دوباره دارند زورآزمایی میکنند. ما هم ایستاده ایم و اجازه نخواهیم داد که این چنین زندگی و معیشت ما را به بازی بگیرند.

اما سخن ما کارگران چیست؟

ما به تعرض دولت و  لایحه بودجه شان به زندگی و معیشت خود اعتراض داریم. خارج کردن ما کارگران شاغل در شرکتهای دولتی علیرغم  همان قانون کار کذایی مصوب خودشان از مشمولیت میزان حداقل دستمزدی که شورایعالی کار تعیین میکند،  یک تعرض آشکار به زندگی و معیشت ماست و  در مقابل آن می ایستیم.  

ضمن اینکه همچون همه بخش های کارگری به تصمیم گیری از بالای سر کارگران  توسط شورایعالی کار دولتی اعتراض داریم .  ما برده نیستیم که از بالای سرمان مزدمان تعیین شود. اگر خط فقر به گفته خود عالی جنابان سی میلیون است مزد ما کارگران باید رقمی بالای آن باشد .   ضمن اینکه درمان رایگان و تحصیل رایگان حقوق اجتماعی همه ما کارگران و ما مردم است و این خواستهای برحق  همواره بر بنرهای اعتراضی ما کارگران، ما بازنشستگان نوشته شده و در تجمعاتمان بدست گرفته و فریاد اعتراضمان را  بلند بوده است.  

بیست درصد افزایش مزد یعنی محکوم کردن جمعیت میلیونی کارگران  و خانواده هایشان به فقر و تباهی و ما به آن گردن نمیگذاریم. معیشت منزلت حق مسلم ماست.

#معیشت_منزلت_حق_مسلم_ماست

#نه_به_تعرض_معیشتی

#شورایعالی_کار_دشمن_نیروی_کار

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate