با اعلام فراخوان عمومی به یاری کارگران فولاد بشتابیم! / هسته کارگران پیشتاز سوسیالیست (خوزستان)!

با اعلام فراخوان عمومی به یاری کارگران فولاد بشتابیم!

با سلام و درود خدمت همه کارگران ایران به ویژه کارگران آهنین عزم و دلاور گروه ملی فولاد اهواز که با اعتصابات و اعتراضات اخیر خود نشان دادند که در مقابل صاحب کارها زبان دیگری به جز زبان زور نمی توان به کار برد.

ما می دانیم که صاحب کاران و دولت حامی آنان از هر ابزاری برای  ایجاد خلل در مبارزات اعتراضی کارگران استفاده می کنند. اما همان گونه که کارگران فولاد می گویند “ما کارگران آهنیم و بازیچه بانک ملی و اداره کار و اداره اطلاعات و امام جمعه نیستیم. کجای خواسته‌های ما ابهام دارد که این همه گره و تفرقه ایجاد می‌کنید”؟

 تجربه مبارزاتی دو دهه اخیر ثابت کرده که مهم‌ترین ابزار صاحب کارها ایجاد تفرقه در میان کارگران است و ما در مقابل قدرت صاحب کارها ابزار دیگری به جز قدرت جمعی خود نداریم. اگر کارگران گروه ملی فولاد نیز تاکنون توانسته اند به چنین پیروزی های ارزشمندی دست پیدا کنند با اتکا به همین قدرت جمعی، همفکری گروهی، اتحاد عمل آنان و مقاومت در مقابل تفرقه افکنان بوده است. کارگران در اعتراضات امسال خود شرکت را به کنترل خود درآورده و صاحب کارها را وادار نمودند که تن به مذاکره با آنان بدهند. اما همان گونه که گفتیم، علیرغم همه این پیروزی ها صاحب کارها از هر وسیله ای برای انحراف در اعتصاب درخشان فولاد استفاده خواهند کرد. همین امروز هم حکومت حامی سرمایه دارها و کارگران حق‌طلب را احضار می کند تا با تهدید و تطمیع آنان، اراده ها  را تضعیف کرده و اعتراضات را به شکست بکشاند. همان گونه که در سال ۱۴۰۱ با رفیق کارگرمان کریم سیاحی و  شش تن دیگر از کارگران معترض فولاد کردند و برخی از آنان از جمله کریم هنوز در حالت اخراج به سر می برند. 

تنها راه مبارزه و مقاومت در مقابل این هجوم ضد انقلابی مقابله به مثل انقلابی و حمایت سراسری کارگران ایران، به ویژه کارگران خوزستان از رفقای همرزشان در گروه ملی فولاد است.  

مطالبات کارگران فولاد اهواز درخواست همه ما  کارگران است پس بیائید با هم دست به عمل بزنیم. 

اینک زمان آن رسیده که کارگران فولاد اهواز در فراخوانی سراسری از کلیه کارگران ایران، به ویژه کارگران خوزستان دعوت کنند تا اگر شده حتی برای یک ساعت دست به اعتصاب زده و هم بستگی طبقاتی خود را به نمایش بگذارند. قدرت اتحاد ما کارگران تنها ابزاری ست که نه تنها احقاق مطالبات ما را ممکن می سازد، بلکه امنیت جان رفقای کارگر ما را نیز تامین می کند. 

در مقابله با خشونت متحد و برنامه ریزی شده صاحب کاران ما نیز باید به مقاومت همگانی و متحدانه دست بزنیم. فراموش نکنیم همان گونه که کارفرمایان برای سرکوب اعتراضات ما دست به تطمیع، تهدید زده و تلاش می کنند در صفوف ما تفرقه ایجاد کنند و ما نیز در اتحاد و حمایت از یک دیگر می توانیم دشمن را به زانو در آوریم. 

با اعتصاب حتی یک ساعته خود به حاکمان نشان دهیم که کارگران فولاد تنها نیستند و بقیه کارگران ایران در کنار آنان هستند. 

پیروز باشید 

هسته کارگران پیشتاز سوسیالیست (خوزستان)!پیروز باشید

  • پیش به‌سوی ساختن هسته‌های مخفی کارگران پیشتاز سوسیالیست!
  • پیش به‌سوی اتحاد کارگران پیشتاز بر محور یک برنامه اقدام کارگری!
  • پیش به‌سوی اتحاد عمل سراسری کارگران و تشکیل ستاد رهبری کارگری!
  • پیش به‌سوی برقراری حکومت کارگری و جامعه آزاد سوسیالیستی!

هسته کارگران پیشتاز سوسیالیست (خوزستان)!

بولتن کارگری هسته کارگران پیشتاز سوسیالیست (خوزستان)

https://t.me/ahvazijava

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate