علیه حکومت اعدامی به خیابان می آییم !

اطلاعیه نهاد های چپ و دمکراتیک

درآستانه روزجهانی مبارزه برای لغو اعدام دهم اکتبر

علیه حکومت اعدامی به خیابان می آییم !

درایران بیش ازچهار دهه است که سرکوب و تهاجم علیه فعالین زنان،کارگران، معلمان، دانشجویان، بازنشستگان، پرستاران وکادردرمانی ، فعالان محیط زیست ، یاران اهل حق ، فعالان مدافع حقوق ملیت ها و… کولبران و سوختبران، هرانسان آزادیخواهی که برای حق وحقوق اولیه انسانی خود، دست به اعتراض و مبارزه میزند، از زمره غیر خودی ها قلمداد می گردد، بازداشت، شکنجه، با پروندهای از پیش آماده ، با اتهام زنی های نخ نما، و به زندان و بخشا به اعدام سپرده می شود. 

 در تمامی این سال ها، موج دستگیری ها تنها به فعالین زنان ، کارگری و معلمین ختم نشده بلکه دهها فعال دیگر جنبش های اجتماعی و انسانهای معترض راهم در بر گرفته است. تداوم و شدت دستگیری ها واعدام ها ازطرف نظام سرکوبگراسلامی تمامی ندارد، اینان جامعه را با فضایی از رعب و وحشت مواجه نمودند تا بتوانند چندی بیشتر در قدرت باقی بمانند. احکام اعدام یکطرفه و بدون دخالتگری وکلا صادرشده و زندانیان و مجرمین ازهیچ حقوق قانونی و دفاعی مستقل  برخوردار نبودند. 

اعدام درسطح جهان از روزی که گیوتین خلق گردید تا به امروز، ریشه درگذشته های دور و تاریک زندگی و به حیاط خلوت انسانها راه دارد، اما درشرایط کنونی ایران، به تناسب جمعیت میلیاردی چین، ما اولین کشور اعدامی جهان محسوب می گردیم وایران اسلامی یکی ازکشورهای سیاهی است که ارقام اعدامش ریشه درتباهی نکبت نظامی دارد که جز کشتار، زندان و شکنجه برای غیرخودی های جامعه به چیزی در راستای بقاء و دوام خود فکر نمی کند .

امروز و درشرایط یکساله گی خیزش انقلابی «زن-زندگی-آزادی» ما شاهد دستگیری هزاران هزار نفر و به زندان کشاندن آنان، کُورکردن چشمان جوانان پسر و دختر، آدم ربایی ، کشتار خیابانی و تباهی جان های پُر شمار به پای جوبه های دار هستیم . 

کشتاری که جامعه جهانی مدعی جانبداری ازمفاد”حقوق بشر”، در برابر این نظام آدمکش ساکت اند و برای تامین منافع حقیراقتصادی و چپاول بازار مصرف و بهره گیری از نیروی کار ارزان ایران، جلاد کشتار دهه شصت و تابستان خونین ۶۷، آیت الله مرگ ابراهیم رئیسی را دراجلاس سازمان ملل در دل ایالات متحده آمریکا ، با سلام و صلوات پذیرا می گردند. درحالیکه ضرورت جانبداری از به پا خاستن مردمان ما درجنبش انقلاب” ژینایی” به جای ستایش جلادی که دستش تا مرفق به خون بهترین جوانان نسل برآمده ازانقلاب بهمن ۵۷ آغشته است. باید بطور جدی در باره تغییر سیستمی اندیشید که چنین جنایتهائی را امروز هم باز تولید می کنند . 

پرسش آشکارما این است: این چه بنیاد دفاع از مفاد حقوق بشر است که وسیله بی پایه تری برای دفاع ازخود جلاد نمی شناسد؟ باید برای لغو مجازات مرگ و حکم اعدام، بدون قید و شرط متحد و متشکل شد و نیز خواهان  نابودی چوبه دار واعدام گردید. باید خواهان آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی وعقیدتی شد که سال ها در زندان نکبت اسلامی به سرمی برند. باید برای تغییر سیستم و نظامی که بانی این فجایع و جنایت ها است، چشم ازمداخله گری دولت های مدعی “دفاع ازانسانیت” فرو کاست ، تنها با سازماندهی و اتحاد عمل گسترده و سراسری مردمان جامعه مان عمل نمود. 

ما فعالان نهادهای چپ و دمکراتیک، وظیفه خود را مقابله پیگیرانه علیه بی پایه گی احکام اعدام دانسته و برای ایجاد یک حرکت وسیع عمومی با دنیای انسانی درآستانه دهم ۰) اکتبر روزجهانی مبارزه برای لغو اعدام، همگام خواهیم شد. 

نهادهای چپ ودمکراتیک، اعدام را به مثابه ابزار سرکوب دولتی می شناسند و با تمام توان علیه تمامی احکام صادره اعدام می ایستند. چرا که حق زندگی را برای تمامی انسانها حتی کسانی که بدلایل مختلف دست به کار خلافی زده باشند ، محترم می شناسند. 

ما برآنیم: باید به جای اعدام، دردرون جامعه با نقشه مندی و ساز و کارکمک های مختلف درمانی، مجرمان را برای رسیدن به یک زندگی انسانی یاری رساند. چرا که از نظر ما ؛ جزای هیچ عملی مرگ نیست واعدام  را به عینه قتل عمد دولتی می شناسیم!

نهادهای چپ و دمکراتیک، همگان را فرامی خواند که برای مبارزه علیه زندان واعدام واز میان برداشتن قوانین ضد انسانی صدوراحکام اعدام ، متحد و متشکل در مقابل طبقه حاکم در ایران ، شعار” قیام علیه اعدام” بمثابه لغو اعدام را درجامعه نهادینه نماییم! 

ما فعالان نهادهای چپ و دمکراتیک ، خواهان لغوحکم اعدام برای هر انسان در هرکجا و هر زمان در حال وآینده می باشیم . ما در اعتراض به همه بی حقوقی های موجود درجامعه ایران که توسط حاکمان اسلامی اعمال می گردد، در تاریخ دهم (۱۰) اکتبر به اشکال مختلف اعتراضی به خیابان می آییم تا با خواست لغو اعدام و در زندان ماندن تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی درایران را پایان یافته اعلام داریم . 

ما درهمگامی باجامعه میزبان درمراسم های دهم ۰) اکتبر با دیگر نیروهای مترقی درهرکجای جهان  که هستیم ، با چنین پرچمی به میدان خواهیم آمد و از اشکال گوناگون تحرکات بهره گرفته  تا ماهیت نظام آدمکش اسلامی را به مناسبت روز جهانی اعتراض برای لغواعدام ؛ بعنوان رژِیم زندان، شکنجه ، اعدام و جنایت علیه بشریت به شعار روز” لغو حکم اعدام برای هر انسان” اقدامات موثر خود را به انجام برسانیم ! 

زن،زندگی،آزادی- ژن،ژیان،ئآزادی

نه به اعدام در سراسر ایران و جهان!
زندانی سیاسی و عقیدتی آزاد باید گردد!
سرنگون باد رژیم اسلامی ایران!
زنده باد آزادی و دمکراسی!

  گروه هماهنگی نهادهای چپ و دمکراتیک 

شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ برابر با ۰۷ اکتبر ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate