واکسن همگانی و رایگان، مطالبه‌ای فوری و عمومی است!

بیانیه تشکلها و گروهای کارگری، دانشجویی، فارغ‌التحصیلان بیکار، جوانان و بیکاران محلات شهرها، ورزشکاران و فعالین حقوق کودکان در مورد واکسیناسیون همگانی و فوری و رایگان توسط حکومت.

 

تقریبا یک سال از شیوع ویروس کرونا در جهان می‌گذرد، انبوه مصائب بی‌سابقه‌ای که بعلت ورود تسهیل یافته این ویروس به کشور و سپس پنهانکاری‌ها و انکار واقعیت شیوع بیماری در ایران توسط سران حکومتی، موجب تحمیل زیان‌بارترین اتفاقات در زندگی مردم شد، اینک به یمن تلاش‌های مراکز علمی و پزشکی جهان، تولید واکسن این ویروس مرگبار در مقیاس انبوه شروع و واکسیناسیون عمومی آن در تعدادی از کشورها آغاز شده است.

 

کشورهای درگیر این اپیدمی با هزینه کردن و اختصاص بودجه‌های مناسب، رسما “رایگان” بودن پروژه پیشگیری عمومی از تکثیر بیماری را اعلام کرده‌اند و بعضاً آنرا اجرایی نیز نموده‌اند.

اما سران در ایران برخلاف سایر حکومت‌های جهان، همانند دوران اولیه سرایت و شیوع ویروس، راه دیگری را برگزیده‌اند؛ راه بازی با جان میلیون‌ها انسان به واسطه دروغ‌های مکرر به مردم، عوام‌فریبی و شانه خالی کردن از بار تأمین واکسن از منابع معتبر و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی.

 

بنا به اظهارات نمکی وزیر بهداشت، قرار است حدود ۲۰ میلیون دوز از شرکت‌های داروسازی “فایزر”و “مدرنا” به مبلغ ۵۰ میلیون دلار خریداری شود که برای واکسیناسیون حدود ۱۳درصد از جمعیت کفایت خواهد کرد. به گفته نمکی برای واکسیناسیون همگانی از واکسن ساخت داخل استفاده خواهد شد؛ علت این تصمیم هم، عدم توانائی مالی عنوان شده است!

این تصمیم، معنایش چیزی جز تامین سلامت برای سران و مدیران رده بالا و وابستگان به حکومت و البته بی‌توجهی به سلامت عموم جامعه نیست؛ این در حالی است که بودجه این خرید از واکسن‌های ساخت خارج از کشور، تماما از منابع عمومی کشور تامین میشود.

 

در مملکتی که هر ساله هزاران میلیارد تومان از بودجه عمومی به نهادها و موسسات بی‌خاصیت و حتی مضر برای مردم اختصاص داده شده است، هیچ بهانه و توجیهی برای تحمیل تامین سلامت عمومی، با هزینه خود مردم قابل قبول نخواهد بود.

 

سران حکومت باید از پند و اندرز با نیت تحمیل واکسن نامرغوب کرونای ساخت نهادهای امنیتی به مردم خودداری کنند. استفاده از هر داروی فاقد تاییدیه سازمان بهداشت جهانی، اقدام برای تهدید سلامت جامعه می‌باشد و حکومت وظیفه دارد اقدام به خرید واکسن از شرکت‌هایی نظیر “فایزر”و “مدرنا” کرده و واکسیناسیون مجانی و همگانی را شروع کنند.

۲۴/۹/۱۳۹۹

 

1-انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

۲-گروهی از فارغ‌التحصیلان رشته شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه

۳-گروهی از ورزشکاران رزمی کار کرمانشاه

۴-سندیکای نقاشان البرز

۵-گروهی از کارگران بیکار خیابان فرح، سنندج

۶-گروهی از کارگران ساختمانی کمربندی ۱۷ شهریور، سنندج

۷-گروهی از کارگران جوشکار خیابان چهارباغ، سنندج

۸-گروهی از کارگران ساختمانی خیابان ۱۷ شهریور، سنندج

۹-گروهی از کارگران بیکار روستای نوره، سنندج

۱۰-گروهی از کارگران بیکار شهرک صنعتی (کارخانه شیر)، سنندج

۱۱-گروهی از کارگران مرغداری‌های مریوان

۱۲-گروهی از فعالین کارگری سقز

۱۳-گروهی از کارگران لوله کش ساختمانی سقز

۱۴-گروهی از کارگران نقاش ساختمانی سقز

۱۵-گروهی از کارکران برق کار ساختمانی سقز

۱۶-گروهی از کارگران بیکار و جوانان بیکار محلات کریم آباد، تپه شافعی، بردبران و تپه مالان سقز

۱۷-تشکل دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان

۱۸-تشکل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

۱۹-گروهی از دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد

۲۰-گروهی از دانشجویان دانشگاه علامه تهران

۲۱-گروهی از دانشجویان دانشگاه های هنر تهران

۲۲-گروهی از دانشجویان تربیت مدرس

۲۳-گروهی از دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل

۲۴-گروهی از دانشجویان دانشگاه مازندران

۲۵-گروهی از فعالین لغو کار کودکان

 

@anjomanbfk

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate