از فیضیه تا الیزه …

روز صد و نود و هشت جنبش مردم ایران …

خانم مسیح علینژاد نیازی به معرفی ندارد . یک چهره رسانه ای است . در ایران بزرگ شد و تا قبل از خروج از ایران بزرگترین افتخارش داشتن عکس یادگاری با خاتمی است . خود خاتمی از چهره های شارلاتان حوزه علمیه است . مسیح علینژاد ولی از زیر عبای نظام حاکم خارج شد . کاری که قبل از ایشان اکبر گنجی ، سروش ، شیرین عبادی و خیلی های دیگر کردند . گنجی حتی زورش را زد تا گاندی ایران شود ولی نشد . نهایتا جایزه نیم میلیون دلاری بنیاد فریدمن را گرفت و حالشو برد .

انگیزه این اشاره نه عملکرد شخص مسیح و نه عذرخواهی خفن و شوک آور نخست وزیر کانادا …

ملاقات در کاخ الیزه با مکرون در مسیر چهارشنبه های سفید ، آزادی های یواشکی ، پوشیدن لباس سپاه جلوی دوربین ، انواع سناریوهای ربایش وهیچکدام دیگر ازعملکرد ایشان توان انگیزه دادن ندارد  ، بلکه وقتی شعار و خواست مردم در دالانهای قدرت شنیده شد بوی خوبی ندارد .

 فرانسه و آمریکا و حاکمان فعلی جهان حدود ۵۰۰ سال تجربه و سابقه بدبخت کردن ملتها را دارند دنیا را به واسطه سیاستهاشان به خون کشیده اند . حالا چطور میشود آنها را در پوزسیون مثبت باور کرد ؟ به نفعشان نباشد جواب سلامت را هم نمیدهند چه رسد وارد کاخ شوی و ملاقات کنی …

پس وقتی رسانه اش تریبون میدهد و تا کاخ الیزه بدرقه میشوی ، این نقطه آغاز شک است .

مسیری که مسیح علینژاد از فیضیه تا کاخ الیزه طی کرد ، پپیچیده نیست . از تهران به مسکو تا ایتالیا تا انگلیس تا آمریکا و عکس یادگاری با وزیر خارجه آمریکا و بالاخره ملاقات با مکرون در الیزه با لباس وزیر خارجه آمریکا و… در هر ایستگاهی هم یک جایزه شجاعت بهش میدادند و عکسش روی مجله تایم هم رفت .

غرب البته چند بار گفت هدفش جایگزینی یا تعویض نظام نیست ولی اینها نفهمیدند و هی دنبال قاچ بزرگ هنداونه بودند …

مسیح علینژاد حالا آن خبرنگار ساده زمان خاتمی نیست . سیاست بین الملل را میداند ، نخست وزیر به عذرخواهی وادار میکند ، میداند که چطور باید کار کند حرف بزند ، بخورد ، برنارد هنری لویی فرانسوی ، متخصص سناریوهای سیاه در کشورهای جهان سوم را میشناسد و میداند چطور مثل یک وزیر لباس بپوشد و میداند کلا هی در جاده خاکی ترمز دستی بکشد … وخلاصه خیلی میداند !

به نظر من همه آدمها حق تجدید نظر در مسیر یا عملکردشان را دارند . تا میتوانید از توانایی هاتان استفاده کنید ولی نمایشات روحوضی خودتان را به نام جنبش مردم و مهسا مُهر نکنید . به نوشته رسانه های چهره ساز غربی ، شاه آن جماعت اتوبوس نشین ، دستور داد که نام‌هایی را برای اضافه شدن به اتوبوس افزوده شود !

این جماعت با نام همبستگی و سازماندهی برای آزادی ایران و با نام اختصاری «مهسا» بیشتر به دزدهای ناشی شبیه هستند که به کاهدان زده اند . این جماعت زیر میکروسکوپ مدیای غرب از جنس مردم و جنبش مردم نیستند . حتی اگر با یک فرمان شاهانه اتوبوس مجانی شان پر شود ، و روی بوفه هم مسافر بزنند ، ولی باز هم از جنس و درد مردم نیستند .

از فیضیه تا الیزه اصلا مسیر سختی نیست … از فیضیه تا پیکار نیست که نیاز به تحولات عمیق فکری باشد .

۰۵.۰۴.۲۰۲۳

اسماعیل هوشیار

http://www.tipf.info/198,roze,shod.htm

تاریخ انتشار :۰۵.۰۴.۲۰۲۳

 hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate