کالیبر تنگ سلطنت !

روز صد و بیست و چهار جنبش مردم ایران …

نوه خمینی گفت مسئولین با پیکان نیامدند که با بنز بروند …

سپاه گفت : ما وقتی اومدیم خر هم نداشتیم تو یادت نیست …

اختصاص بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی برای ساخت سریال «حضرت موسی» …

به سلامتی مشکل گاز و نان و نفت و آزادی حل شد !

و اما نوه رضا خان ، رضا پهلوی در مصاحبه ایی از غیر دموکارتیک بودن مجاهدین در مناسبات داخلی گفت …

چنین مسائلی البته واقعی است اما در حیطه ذهن رضا پهلوی نیست . رضا پهلوی تاریخ را کمی درست ببیند یا بخواند اساسا وارد این حیطه نمیشود . مجاهدین انبوهی ایراد عمدتا تشکیلاتی و خطی دارند .

و نیروهای چپ که البته پراکنده هستند ولی هستند ، و رضا با هر توئیتی یا امضاء هنر پیشه و فوتبالیست و انواع رسانه هویجی ، مرگ بر بقیه … میداند اینها را نمیشود دور زد ! مشکل رضا همین است . رضا پهلوی نمیخواهد سیاسی بشود چون همین را بلد نیست . فقط سلطنت بلد است یعنی مفت خوری و آویزان بودن ! مواردی که نه تخصص میخواهد و نه زحمت . مهم نیست شاه باشی یا شاهزاده… مهم این چون کاری جدی نکرده و بلد نیست پس باید از یک دری وارد شد !

شما رسما ادعای سلطنت را بگذار کنار تا بشود دیالوگ کرد . نظام سلطنتی به مدت حداقل نیم قرن تجربه شد که نمیتواند دموکراتیک باشد .

رضا پهلوی از همه غیر سلطنتی ها دلش خون است مجاهد و چپ و همه … که عجیب نیست . سمبه سیاسی اینها زیاد است و رضا را در مقام شاهزادگی و سلطنتی اساسا جدی نمیگیرند . ضمن اینکه مجاهدین همین چند سال پیش گفته بودند از ادعای سلطنتی دست بردار  ، در مورد سیاست بفرما…

حرفهای جدید رضا پهلوی در مورد مجاهدین به کالیبر رضا نمیخورد . لازم باشد ما هستیم . به جز این سالهاست رضا پهلوی در مواجه با هر سوالی فقط میتواند اذعان کند نظام فعلی مشروعییت ندارد و مجاهدین هم دموکراتیک نیستند ، پس من خوبم …

برنامه سیاسی دارید ؟ بله غرب کلید تهران را بگیرد بدهد به ما ، و ما هم سرمایه و سرمایه دار را تقویت میکنیم و بر همه این مسیر من نظارت میکنم … خُب خسته نباشید !

سوال از رضا پهلوی این است که تاریخ یعنی چه ؟ تاریخ را در چند جمله بازگو کنید …

چی شد رضا خان شاه شد ؟ چرا پدر بزرگشان تمایل به هیتلر داست ؟ چی شد متفقین وارد تهران شدند ؟ کودتای ۲۸ مرداد توسط پدرشان یعنی چه ؟ در دوران پدرشان چرا ساواک و فساد اداری سیستم سلطنت ؟ چرا ارادت قلبی دربار به آخوند ؟

شما ار تاریخ ۵۰ ساله سلطنت کمی بگو راجع به بقیه مسائل حتما صحبت میکنیم . تصویری که از نظام سلطنتی در ذهن و تاریخ نشسته است ساواک است و استبداد و فساد و شکاف طبقاتی … شما ابتدا خودت را از این دوران تبرئه کن !

http://www.tipf.info/124.roze.shod.htm

17.01.2023

اسماعیل هوشیار

تاریخ انتشار :۱۷.۰۱.۲۰۲۳

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate