دوزخ در ابتذال پهلوی ها !

روز صد و هیجده جنبش مردم ایران …

بحث بالا گرفت و خیلی منطقی برایش توضیح دادم که تحول سیاسی ۱۳۵۷ محصول بلافصل نیم قرن دیکتاتوری سلطنت و  کودتا… بود . امام خمینی را با همان قیافه و تفکر در ته آفریقا هم تعارف میزدی با لگد بیرونت میکردند ولی جامعه ایران امام را برد در ماه … اینقدر جامعه جاهل و نادان بود .  عامل خارجی مثل نشست گوادلوپ روی همین جهل مهندسی میکند . ما در مسیر تکاملی از دیکتاتور شاه و کودتا به فاشیسم شیخ رسیدیم !

و ایشان خیلی غیر منطقی عربده میزد که تکامل یعنی چی ؟ ولیعهد خوبه ! و چماقش را تکان میداد !

گفتم : در کنار عربده و چماق کمی تاریخ بخوانید برای خودتان بد نیست .

گفت : میدونی چیه ؟ هرچی تاریخ بیشتر بدونی حقوقت کمتره ، هرچی بیشتر شعار بدی حقوقت بیشتره . این قانون اینترنشناله !

رهبرماپهلویه ، هر کی نگه اجنبیه ! ببین هنرپیشه و فوتبالیست و ژورنالیست و لوترکینک ایرانی … عاشقشن ؟ تو هم بیا عربده بزن شیتیل توشه !

سابقه امر : شبی شاه سابق بعد از کودتای ۲۸ مرداد ، خواب امام رضا را دید که ایشان فرمود برو و انقلاب سفید را بدون خونریزی بکن فرزندم …

اعلیحضرت سراسیمه از خواب پرید و دستی به سر مبارک همایونی کشید و زمزمه کرد یعنی چی ؟ کابوس بود یا رویا ؟ این دومین بار است امام رضا را خواب می بینم بار اول امام از زیر اسب نجاتم داد و حالا انقلاب سفید …

اعلیحضرت رفت و از وزیران و سفرای مختلف و کلاغهای خبرچین پرسید انقلاب سفید یعنی چه و چه باید کرد ؟ وزرا و از مابهتران کمی راهنمایی کردند و اعلیحضرت فرمود : گرفتم . وایستا کنار کاریت نباشه …

فرض کنیم یک دست کردن جامعه نیمه فئودالی به سمت بورژوازی کامل … اعلیحضرت به ۲ دلیل نتوانست این مهم را انجام دهد .

دلیل اول قدمت تاریخی فئودالیسم بود که قطور بود و پرچمش همیشه در ایران دست روحانییت بود و این قطر تاریخی چیزی نبود که یک تنه بشود تکانش داد . مثل وزنه یک تُنی که تکان دادنش کار یک فرد نیست . کاری جمعی میطلبد . روزی که اعلیحضرت اعلام کرد ایران تک حزبی شد از همان جا مولود قبل از تولد مرده بود . اعلیحضرت البته مقادیری ابزار هم برای انجام این کار داشت از جمله ساواک و زندان و اعدام و شکنجه…ولی ابزار سرکوب با ابزار تحولات اجتماعی فرق میکرد . اعلحضرت متوجل این تفاوت نبود . تمام سیستمهای تک حزبی که روی فرد بنا شده است از جمله شاه و شیخ  … نمیتوانند به تنهایی از تحولات کلان و سرفصلی اجتماعی برآیند . دست بر قضا شیخ هم همین کار را کرد .

 حزب فقط حزب الله یعنی سیستم تک حزبی … با یک تفاوت زبل خانی ، همان تک حزب الله حاکم را به بخشهای کوچک با اسامی متفاوت  تقسیم کرد اسم جمهوری هم با تُف به خودش چسباند ، انتخابات هم دارد…انبوهی ارگانهای دست ساز با بودجه های نجومی وحتی مخالف و اپوزسیون در خارج از ایران ساخته است . در داخل احمدی نژاد رئیس جمهور میشود و همزمان علیه نظام حرفهای گنُده میزند و هم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است … میگم این همه زبل بازی درمیاری ، خسته نشی ؟

دلیل دوم ناتوانی اعلیحضرت : ارادت قلبی و اعتقادی خانواده پهلوی به روحانییت و مبانی مزخرف دینی و الهی بود . یعنی خود خانواده سلطنتی هم از ریشه فئودال بودند…و هنوز هم در قرن ۲۱ بازماندگان سلطنت ایرانی فرهنگ فئودالی و زورچپانی و چماقداری دارد .

اعلیحضرت خسته و کوفته رسید خانه ، در حالی که در فکر بود یعنی شاه از من زبلتر تو دنیا پیدا میشه ؟

عیال گفت آره پسرمون…

اعلحضرت که پشماش ریخته بود به عیال گفت من فقط فکر میکردم تو چطوری فهمیدی ؟

عیال گفت ما اینیم دیگه …

اعلحضرت گفت پس چرا این شیربرنچ اینقدر اسکوله ؟

عیال : نمیدانم به خانواده ما که نرفته …

۱۱.۰۱.۲۰۲۳

اسماعیل هوشیار

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate