این روزها نیازی به فکرنیست !

روز نود و دو جنبش مردم ایران …

وعده مرصادی دیگر داده بودند . ۲ نفر را اعدام کردند نتیجه معکوس بود . مرصاد اول جهت حفظ موجودیت کل نظام با کشتار یا قتل عام دهه ۱۳۶۰ سکوت و رضایت ضمنی جهان درش مستتر بود . در فاصله ۴۰ ساله مرصاد اول تا حالا ، شرایط سیاسی دنیا و خاورمیانه و جهان تغییرات زیادی داشته است … استفاده از ابزار سرکوب مطلق و تولید وحشت دیگر به درد قرن ۲۱ نمیخورد .

بریتانیا: در سه ماه گذشته، بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد وابسته به جمهوری اسلامی را تحریم کردیم…

آمریکا : ما بیشتر کردیم …

اروپا : ما هم بلدیم دنیا رو سرکار بذاریم و تحریم میکنیم .

مدارای غرب با فاشیسم در قرن ۲۱ این شکلی است . تفاوت دیکتاتور معمولی با فاشیسم کاملا واضح و مبرهن است دیکتاتور معمولی مثل قذافی و صدام و پینوشه و ممد رضا شاه را تجربه داریم و فاشیسم هم مثل هیتلر تجربه داریم . هیتلر هنرمند هم بود و پیانو میزد اما فرایند اعتقاد یا تفکرش شش میلیون کشته در کوره های آدم سوزی بود .

جناب متمدنی که قطعا میدانی تفاوت فاشیسم با دیکتاتور معمولی چیست … سیستم فاشیستی را تحریم نمیکنند . باید قاطع بود .

خبرگزاری “هرانا” به نقل از یک “منبع مطلع” نوشت: «مسئولان زندان در حال انتقال ۴ تن از زندانیان محکوم به اعدام برای اجرای حکم آنها بودند که با اعتراض و سردادن شعارهایی از جانب شماری از زندانیان مستقر در سالن های ۲، ۳ و ۵ مواجه شدند. اعتراض زندانیان با دخالت گارد به درگیری و خشونت کشیده شد و بیش از ۱۰۰ تن از زندانیان دچار جراحت شدند. تاکنون ۲ کشته در این شورش گزارش شده است .

کودتای غرب علیه دکتر محمد مصدق در سال ۱۳۳۱ و سقوط دولت ملی مصدق او در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ سرچشمۀ اوضاع کنونی ایران امروز است .

۱۸.۱۲.۲۰۲۲۲

اسماعیل هوشیار

تاریخ انتشار :۱۸.۱۲.۲۰۲۲

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate