روز پنجاه و نهم جنبش مردم ایران …

درمیانه کارزار مردم در خیابان با فاشیستهای حاکم در ایران ، دیدار مسیح علینژاد و جمعی دیگر از نایاکیهای مقیم آمریکا در الیزه با مکرون رئیس جمهور فرانسه انجام میشود .

به نظر من این دیدار وزن یا عمق سیاسی ندارد یعنی شخص مسیح بیشتر از یک چهره رسانه ایی نیست ، اما عقبه اش چرا …

عقبه سیاسی مسیح علینژاد به زمان خاتمی و جریان اصلاحات برمیگردد …

پیام سیاسی غرب با این دیدار در رابطه با حکومت اسلامی واضح است ، اروپا همان اروپای سابق نخواهد شد . در اتحادیه اروپا فرانسه قدمهای سیاسی و استراتژیک را اول برمیدارد و آلمان از نظر اقتصادی حرف اول را میزند.

این عکسهای رنگی چقدر میتواند تاثیر بگذارد بر رفتار حاکمان فاشیست در ایران ؟ و یا عملا باید کاری کرد ؟ مکرون چند روز پیش در العربیه گفته بود باید روابط با تروریست ها را تغییر بدهیم !

اما خیابان … که ربطی به نمایشات و عکسهای رنگی ندارد . خلق صحنه هایی تاریخی مثل خدا نورلجه ایی را به حساب شخصی کسی نمیشود واریز کرد ! هر قئم و عملی اگر کمکی به مردم خیابان میکند از طرف هرکسی که باشد قابل تحسین است .  اهرم فشار تحریمهای بی حاصل تخمی اگر تاثیر گذار بود در ۲۰ سال گذشته تاثیر گذاشته بود .

در سیاستهای بالای جهانی حداکثر بشود اشغال اوکراین را با ائتلاف سپاه پاسداران و پوتین به هم ربط دارد که در زنجیره سیاستهای جهانی بی ربط هم نیست . اما برای خیابان لقمه نگیرید !

۱۳.۱۱.۲۰۲۲

اسماعیل هوشیار

تاریخ انتشار :۱۳.۱۱.۲۰۲۲

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate