روز چهل و هشتم جنبش مردم ایران …

جنبش مردم ایران ادامه دارد .

استمرار حضور مردم در خیابان اصل اول است اما به خاطر حواشی ایجاد شده در خارج ایران لازم است تا اشاراتی داشته باشم تا مجبور نباشیم در پشت سکوتی زشت به رئیس ساواک دسته گل بدهیم …

نیروهای موسوم به سلطنت طلب در بروکسل تشکیل دولت دادند!

الزامات : حدود ۱۰۰ نفرطرفدار سلطنت…

عکسهای شاه و ارواح شاد رضا شاه و سپهبد نصیری و اینا …

شعار : مرد ، آبادی ، میهن … به جای زن زندگی آزادی …

سخنگوی رضا پهلوی یک مرد بود با پاپیون سبز…

پایگاه رسانه ای شان ایران اینترنشنال بود …

یک ارامگاه سیار کوروش هم بود… دقیقا همون امام زاده های سیار داخل ایران !

اولین بند قانون اساسی شان هم این بود : دموکراسی لیبرال …

نفهمیدم منظورشان چیست ؟ از اکبر متخصص پرسیدم که گفت احتمالا خودشان هم نفهمیدند چی نوشتند ولی لیبرال یعنی بی مرز و در زمینه اقتصادی معنی دارد یعنی دولت در نحوه اقتصاد حق دخالت و نظارت ندارد و هر کی هر طور دوست داشت فقط پول در بیاره . از جنگل بدتر .

رفتیم با اکبر بقیه قانون اساسی را نگاه یکنیم که دیگه نبود یعنی کلا همه چیز تموم شد. این کوتاهترین آلترناتیو تاریخ بود . فقط ۲ ساعت طول عمرداشت .

اینکه چرا با عجله آلترناتیو سلطنتی شکل گرفت و بعد با عجله تموم شد … بماند.

حکایت همان بچه سوسماری است که خرطوم فیلی را با سماجت گرفته بود تا شکارش کند و یکی هم پائینش نوشته مرسی از این توهم …

بعد از برلین ۱۰۰ هزار نفره و زنجیره انسانی … نمایش مردانه بروکسل یک بار دیگر عمق بی سوادی و عقب ماندگی تفکر سلطنتی را نشان داد. قطعا مجبورن واقعیتها را بپذیرند که این جنبش زنانه سمبلهای واقعی خودش را میبطلبد !

شاید هم تا حالا متوجل شده باشند . ولی حداکثر زورشان را میزنند تا فقط چند سانتی متر جایی به زور برای خودشان باز کنند ! برای موفقیت در این قدم هم ابتدا تکلیفتان را با ساواک و شکنجه و اعدام دوران سلطنت و چند میلیاردی که زمان ۱۳۵۷ از مردم ایران چپو کردید مشخص کنید . اگر خوب بود دفاع کنید و اگر غلط بود فقط ساکت و خجالت زده بمانید .

هر چند با آن تفکر مردانه زشت بعید میدانم نسل فعلی حتی جواب سلامتان را بدهد چه رسد به جایی در ته صف !

آقای رضا پهلوی و بازماندگان دیکتاتوری سلطنتی ، که در همین دنیای آزاد فقط با زور و قلدری و لومپنیسم قصد دارید برای خودتان جایی باز کنید . وای به روزی که در عالم فرضی قدرت سیاسی را هم بگیرید ! حمله میکنند و با قلدری بساط دیگران را به هم میزنند ، وقتی اعتراض میکنی میگویند هیس الان وقت اتحاد است ! خوبی حاج رضا ؟

با این روشی که من میبینم ته صف هم برای اخلاق قلدری سلطنتی تان جایی نیست تا فرصت دارید پلورالیسم و احترام به دیگران را یاد بگیرید . کمی شعور و سواد سیاسی نیاز دارید تا جنس هر حرکت و جنبشی را درست تشخیص بدهید . تا در متن یک جنبش تاریخی زنانه ، معیارها و علائم مردانه را تبلیغ نکنید ! حتی شیر روی پرچمشان هم نر است ! در نگاه و تفکرشان زن فقط محیطی برای پرورش اسپرم است !

آزادی و حرمت انسان برای من مخاطب از هر رنگ و پرچم و آرمی مهمتر است . اگر قرار باشد احترام و آزادی نباشد به هر پرچم و جغرافیا و اندیشه ایی پیشاپیش باید تُف کرد  ! چه دینی ، چه ناسیونالیسم کوروشی و چه کمونیست استالینی .

این را هم نمیبیند که جوانان زیر تیغ فرشیسم مذهبی فریاد میزنند آزادی … ؟

رهبری این جنبش را نمیشود ساخت بلکه از دل خودش بیرون میزند . اما قطعا میشود گفت جامعه امروز و نسلی که در خیابان است اندازه اش خیلی بیشتر از روشها و نامها و شعارهای قدیمی و کهن از راست و میانه و چپ است . یک نسل و جنسی نو که هنوز انگار برای خیلی ها قابل فهم نیست .

۰۲.۱۱.۲۰۲۲

اسماعیل هوشیار

تاریخ انتشار :۰۲.۱۱.۲۰۲۲

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate