طالبان, پنجشیر و احمد مسعود -۳

روشن است که از مبارزات مردم افغانستان و با هر ملت دیگری, علیه دیکتاتوری و حاکمیت بنیادگرا همچون طالبان, قویا باید حمایت کرد, این نیز روشن است که این ملتها هستند, که نمایندگان و رهبران خود را انتخاب می کنند, و ما چیزی برای کسی تعیین نمی کنیم.

توجه داشته باشیم که فرایند خلق رهبری یک جنبش, خلق الساعه و یا یک شبه نمی باشد, کما این که رهبری یک جنیش وراثتی هم نیست, اما متاسفانه ما شاهد هستیم که عده ای در فضای مجازی تلاش می کنند یک شبه رهبر خلق کنند, و می بینیم که فضای مجازی به یکباره از عکس ها و تصاویر احمد مسعود پر می شود, آیا به نظر شما این مسئله اتفاقی است؟

بدون هیچ پیشنیه ای و بدون سابقه ذهنی, به یکباره صحبت از مقاومت گسترده و موفق در مقابل طالبان می شود, آن هم بدون هیچگونه فاکت اثباتی و واقعی, و بدون این که معلوم باشد که این مقاومت در گرما گرم یورش برق آسای طالبان و تسخیر کابل و دیگر شهرهای افغانستان, این مقاومت کجا بوده و چه کار مشخصی انجام داده است؟

چیزی که در این میان باعث تعجب می باشد, اینست که مقاومت پا نگرفته و عملا شروع نشده احمد مسعود, در میان هم میهنان ما این همه جاذبه پیدا می کند و مورد حمایت قرار می گیرد, اما نسل های پیاپی بیش از چهار دهه با پرداخت سنگین ترین قیمت, و با تحمل چندین قتل عام و نسل کشی, مورد تجاوز, شکنجه های وحشیانه ار سوی جمهوری اسلامی قرار گرفتند, و هزار هزار قتل عام شدند, نه تنها توحهی را برنمی انگیزند, بلکه در مواردی هم در معرض سیل فحاشی و اتهام زنی قرار می گیرند, درد آور تر باز نشخوار اتهامات آخوندها علیه مخالفان و مقاومین را هم به دنبال داشته است!

تناقض بزرگ و دردآور اینست که باید به همین جماعت که فضای مجازی را از اسم احمد مسعود و شیر دره پنجشیر پر کرده اند, ملتمسانه خواهش کنیم که لطفاً سیرک انتخابات مسخره ریاست جمهوری ملایان را تحریم کنند, و به جهانیان نشان دهند که این رژیم جنایتکار مردم ایران را نمایندگی نمی کند!

تحقیق و جستجو در احوال و گذشته کسانی که می خواهیم مورد حمایت قرار دهیم جزو پرنسیپ های پایه است, حمایت بدون شناخت و تحقیق کافی خطرناک است و می تواند به وقایع تراژیک منتهی گردد.

این روزها کلیپ هایی از مصاحبه احمد مسعود در فضای مجازی منتشر شده است که پرده از روابط نزدیک احمد مسعود با قاسم سلیمانی تروریست جنایتکار برمیدارد, او که قاسم سلیمانی را عموی خود خطاب می کند می گوید: بعد از ترور پدرش احمد شاه مسعود, قاسم سلیمانی به خانه آنها آمده و به آنها می گوید که او با احمد شاه مسعود رابطه کاکایی داشته است و می گوید ما با هم قرار گذاشتیم که هر کداممان به شهادت رسید, آن یکی به خانواده شهید رسیدگی کند, احمد مسعود می گوید عمو حاج قاسم رسیدگی به خانواده آنها را برعهده گرفت.

کلیپ دیگری هم از احمد مسعود در فضای مجازی منتشر شده است که در حال تمجید از قاسم سلیمانی است و با اظهار ناراحتی از به هلاکت رسیدن قاسم سلیمانی, قطعه شعری را برای او می خواند.

اکنون می بینیم که همین آقای احمد مسعود, یک شبه به قهرمان ملی تبدیل شده است, و چنان چهره قدسی از او ساخته شده است که گویی یک ناجی بزرگ برای افغانستان است, امیدوارم که چنین باشد.

چگونه است که ما در مسائل همسایگان از قبیل افغانستان, عراق و … متخصص و کارشناس هستیم و به دیگران رهنمود می دهیم, اما به خودمان که می رسد در بن بستیم, چهل و دو سال است ارتجاع سیاه بر کشورمان حاکم است, و ما هنوز چشم انداز روشنی برای خلاصی از این مصیبت نداریم, مشکل کجاست؟

این مسئله وقتی سئوال برانگیز و مشکوک می شود که می بینیم, اصلاح طلبان حکومتی در حمایت از احمد مسعود و مقاومت پنجشیر روی دست همدیگر بلند می شوند, و در گرما گرم همین اوضاع در اخبار رژیم می خوانیم که خیابانی در تهران را به منظور تجلیل از مقاومت پنجشیر, به نام خیابان “پنجشیر” نامگذاری می کنند.

 تناقض آشکار وقتی نمایان می شود, که می بینیم همین جماعت برای ایران خودمان نسخه “مبارزه خشونت پرهیز” می نویسند, بدون این که به این سئوال جواب بدهند که رژیم ولایت فقیه حاکم بر ایران چه تفاوتی با طالبان دارد؟

این حضرات البته مشخص نمی کنند و توضیح نمی دهند که چگونه می خواهند در مقابل رژیم وحشی و جنایتکار ولایت فقیه که به هیچ قانون و قاعده ای پای بند نمی باشد, با مبارزه خشونت پرهیز پیروز شوند و ان را کنار بزنند؟! و این وسط معلوم نیست چه کسی خشونت می کند؟ رژیم حاکم و یا ان کسانی که در برابر آن مقاومت می کنند؟

چگونه است که مقاومت پنجشیر مشروع, قابل قبول و شایسته حمایت است, اما مقاومت در برابر ملایان نکوهیده و مذموم است؟

در کمال تاسف ما شاهد دو فاز متفاوت از برخورد, در باره دو نظام همجنس, بنیاد گرا و مرتجع (طالبان افغانستان و رژیم ولایت فقیه) هستیم, که بسیار آزار دهنده و ظالمانه است, گویی که حاکمیت ملایان برای این طیف از ایرانیان آنچنان هم بد نیست!

کاوه آل حمودی

Kaveh179@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate